Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-12-20, 15:39
Medlem
Hej,

Datorn pajade för ett tag sedan så började använda den andra. Nu har jag skapat en massa filer (mappar, docs etc. ) på den tillfälliga datorn.

Jag skulle vilja flytta över typ allt som finns på C. till min externa disk. Hur gör man detta?
Senast redigerad av Fluffig 2011-12-20 kl. 15:52.
Citera
2011-12-20, 15:46
Medlem
crillecrilles avatar
Markera mapparna du vill kopiera och flytta över dom med hjälp av ett USB-minne. Eller missförstod jag frågan?
Citera
2011-12-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Markera mapparna du vill kopiera och flytta över dom med hjälp av ett USB-minne. Eller missförstod jag frågan?

haha alltså de ligger jku på lite olika ställen de olika sakerna. En del på skrivbordet en del på andra ställen. Men allt måste väll ligga på C eftersom jag bara har en disk i den datorn. Hur kan jag avra säker på att inte missa något?
Citera
2011-12-20, 16:03
Medlem
crillecrilles avatar
Du får väl tänka till innan du kopierar. Eller menar du att datorn ska veta vad som är viktigt?
Citera
2011-12-20, 16:08
Medlem
fueones avatar
Flytta över allting till en mapp först och sen flyttar du över mappen, svårt?
Citera
2011-12-20, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du får väl tänka till innan du kopierar. Eller menar du att datorn ska veta vad som är viktigt?

Kan man bara gå in på "den här datorn" gå in på c och kopiera allt där eller?
Citera
2011-12-20, 16:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffig
Det behöver du inte.

Vad är det du vill ha över till din egen dator?
Citera
2011-12-20, 16:38
Bannlyst
Skall du verkligen kopierat allt ? DU kommer få med mycket slask filer ,som äter disk yta?

Kopiera c:\Users\ om du har Vista och Win7 och kopiera c:\Document and settings om du har Xp.

Jag bruk använda xcopy i cmd.exe , om du har Windows Xyx PRO, så kan du få rättighetsproblem.

Jag bruka använda ubuntu cd för detta , ladda hem 10.04 så får du ett vettigt GUI, då kan Ni peka och klicka precis som i windows.

Citat:
Hej,

Datorn pajade för ett tag sedan så började använda den andra. Nu har jag skapat en massa filer (mappar, docs etc. ) på den tillfälliga datorn.

Jag skulle vilja flytta över typ allt som finns på C. till min externa disk. Hur gör man detta?
Citera
2011-12-20, 16:40
Medlem
Citat:
Det kan du göra men du kommer förmodligen få svårt att hitta alla dina filer då de inte kommer läggas på skrivbordet på den andra datorn.

Eller vill du ta en hel image av systemet och kopiera över den på den andra datorn? Då behöver maskinerna vara ganska lika hårdvarumässigt, annars kommer drivrutiner osv ställa till det.
Citera
2011-12-20, 17:57
Medlem
honesttogods avatar
med "image" menas om du vill kopiera dina spel och program från den gamla eller bara bilder/musik/dokument/etc.

Citera
2011-12-20, 21:10
Medlem
TorrentLovers avatar
Klona skiten?
Citera
2011-12-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Skall du verkligen kopierat allt ? DU kommer få med mycket slask filer ,som äter disk yta?

Kopiera c:\Users\ om du har Vista och Win7 och kopiera c:\Document and settings om du har Xp.

Jag bruk använda xcopy i cmd.exe , om du har Windows Xyx PRO, så kan du få rättighetsproblem.

Jag bruka använda ubuntu cd för detta , ladda hem 10.04 så får du ett vettigt GUI, då kan Ni peka och klicka precis som i windows.

Ok, jag försökte kopiera "Documents and settings", men då sa den "Det går inte att kopiera NTUSER, Detta används av en annan person eller ett annat program."

??

Help please.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här