2011-12-20, 08:01
Medlem
MasterCees avatar
Som det är nu sparar jag mellan 8000-9000 i månaden, har gjort så i lite mer än ett år. I början köpte jag både aktier,fonder samt vanligt sparkonto. I samband med kärnkraftsolyckan i Japan sålde jag alla fonder men har behållit aktierna. Nu sitter jag och sparar enbart på sparkonto vilket är väldigt tråkigt. Aktiemarknaden känns minst sagt lite osäker just nu, finns det ngt annat kul man kan spara i?
Citera
2011-12-20, 08:31
Medlem
Conceptions avatar
Aktiesparande är inte så farligt som många tycks tro så jag rekommenderar att du fortsätter med det.

Många bolag går fortfarande väldigt bra och många varor kommer fortfarande konsumeras även om en recession står vid dörren. Folk kommer fortfarande exempelvis gå och skita så toapapper kommer alltid att produceras.

Jag gjorde själv ett bra klipp med Orc Software igår. Jag köpte när de stod i 40-50kr för några månader sen och nu efter buden så har de gått upp till 86kr. Finfin julklapp till mig själv.

Tro inte att världen kommer gå under bara för att Europas regeringar inte kan hantera sin ekonomi.
Citera
2011-12-20, 09:51
Medlem
gardasjon96s avatar
Heja klipparen! jag har just nu 400 000:- på bankkonto.
Har du något annat tips på bra aktier?
Citera
2011-12-21, 23:57
Medlem
Goto10s avatar
Va, har ni inga lån att betala av på? Vad är ni för kufar egentligen!? ;D
Citera
2011-12-22, 00:19
Medlem
Det är numer regel att flashbackare får Connoisseur i brevlådan och är rädda för förmögenhetsskatt.

Majoriteten av alla på flashback har stora förmögenheter bakom sig.

Årets aktietips måste vara .... ORIFLAME !

Kör nu för fan, visa vart skåpet skall stå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in