• 1
  • 2
2011-12-20, 07:44
Medlem
FetFulElaks avatar
Funderar p att inkpa en sommarbil... en cab. Dock, jag krvanligen Merca och r njd med det, och vill drfr inte lgga ut hur mycket som helst. Kanske runt 50.ooo, har jag tnkt mig. Fr dessa pengar fr man en BMW e36 frn 92, en AUDI 80 frn 94 eller smbilar... MEN... Chrysler Sebring finnes ocks. Dock s vet jag att det inte gr att skriva "Chrysler" och "kvalite" i samma mening... plastigt, tunn plt, bullriga r vl snarare ord man frknippar med Chrysler. andra sidan r det mycket bil, och lull-lull, fr pengarna... Hur r era omdmen? Rost? Bromsar? El-delar? Vanliga fel? Etc..
Citera
2011-12-20, 12:56
Medlem
Facades avatar
Elektroniken.
Mnga Chryslers hade problem med elektroniken (LeBaron frmst) som spkar utav helvete. Akta dig fr det.
Inte vrldsknd som vrldens bsta bil om jag skall vara rlig.
Jag lskar sjlv amerikaner och kr endast det (nyare fr tillfllet d jag studerar och har inte rd med lite ldre).
Har du ngot emot hur en bil ser ut och s vidare?
Vill du ha en bil som r jvligt bra maskinellt s kan jag rekommendera en sn hr bil som jag nyss kpte.
http://www.blocket.se/ostergotland/L...2.htm?ca=9&w=3
Just den dr r riktigt dlig och extremt verprisad. Skulle ge max 20,000:- fr den men ibland kommer guldkorn.
Fick en extremt fin i perfekt skick (aldrig vinterkrd eller ngot) fr mycket mindre n den.
Bilen r ... udda. Minst sagt.
Men det skall inte mrkas av att det r just en Lincoln. Luftfjdring runt om, extremt otrolig komfort, stor som ett as, all lyx du kan tnka dig (dock inte stesvrmare! Kom frst 1997 med nya karossen) och sedan just det jag kpte bilen fr. Den har en 32v 4.6L v8 p 280hk som sen tv r efter lanseringen kom in i Mustang SVT Cobra (d med annat vre insug).
Delad bakvagn r det p den s som alla 90 tals Thunderbirds och Mustang SVT Cobra fick det r 1999 med Cobra R och sedan 2003/2004 med vrsting Cobran.

Som sagt, bilen r inte fin. Men den r extremt skn och bra prestanda. 0.88L milen har jag hittils ftt min till p motorvg. 1.25L/Milen stadskrning med tung gasfot.
Vanligaste felet p denna bil r att du hittar den liggandes p marken. Dvs lckande luftfjdringssystem.
Det r dyrt men nd inte dyrt. Det r billigt att laga om du kper pirat saker, men dom luftblsorna hller bara ngra r. Kper du direkt frn Ford kostar det en hel del mer (rkna med runt 10,000:- fr hela luftfjdrings systemet men oftast r det bara en framdmpare/blsa som r trasig) men det hller i minst 10-15 r innan nsta problem kommer. Finns ocks konverterings satser fr knappt 400 dollar med vanliga sttdmpare och fjdrar.
Inredningen kan jag frknippa lite med Mercedes. Tnk dig typ en Mercedes licensbyggd i kina. Lite halvkrassligt men det fanns potential till att kunnat blivit bra.
Riktigt tyst inuti kupn ocks (det r ju trotsallt en Lincoln).

Mitt andra frslag r Cadillac STS.
En bil jag ocks kollade p.
Riktigt snygg fr att vara 4 drrars och bra prestanda om man vljer med 300hk Northstar motorn.
Dock tv saker som fick mig att vlja Lincoln fre den.
Framhjulsdriven och eviga jvla problem med Northstar motorn.
Det r s att motorn LSKAR att skjuta topplockspackningar. Hnder varenda STS med Northstar motorn vid uppskattningsvis 10-15k mil.
Provkrde dock aldrig en STS s kan inte sga ngot om det.
Citera
2011-12-20, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
text.
Har du missat att TS vill ha en cab?
Citera
2011-12-20, 14:48
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Har du missat att TS vill ha en cab?

Att man missar ett s enkelt ord...
Citera
2011-12-20, 16:19
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Att man missar ett s enkelt ord...
Precis... tack fr att du lade ut texten. Men som sagt: sommarbil, cab.

Chrysler 300 finns som cab... Frgan gller sledes ven den. Kvaliten p semimoderna Chrysler.
Citera
2011-12-20, 17:30
Medlem
Bbobis avatar
Chrysler fan.

Vet inte hur det r med de ldre bilarna.

Men sg en film gjord av en mekaniker p livleak frut.

Han var frustrerad av att fr att byta gldlampa p bilen var han tvungen att riva hela fronten d Chrysler hade bestmt sig att stta ett stag i vgen fastsatt med en sort bult det inte finns verktyg att kpa fr. Dvs ett knep fr att bilen ska lmnas in p chrysler verkstad.
Citera
2011-12-20, 17:42
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Precis... tack fr att du lade ut texten. Men som sagt: sommarbil, cab.

Chrysler 300 finns som cab... Frgan gller sledes ven den. Kvaliten p semimoderna Chrysler.

Som absolut jnke lskare (kr inget annat n just jnk) s avrder jag dig verkligen Chrysler om du inte gillar att fippla med elektronik.
Visst finns det folk som lskar sina Chryslers och dom fungerar felfritt. Helt klart.
Men har du rejlt med otur fr du en som sitter och lever fan med elektroniken.
Ett tips r dock, k och provkr. lskar du att kra bilen s varfr skall sm problem stoppa dig?

Kolla denna sida: http://consumerguideauto.howstuffwor...r-sebring.html
Vldigt kritisk sida som knappt ger pong ver 60 p en bil. Gillar den skarpt sjlv.

Men som sagt, testa kra den.
Gillar du bilen, vad hindrar dig?
Jag kpte en sketful bil (Lincoln jag talade om i frsta inlgget) bara fr att jag lskade att kra den. Ful som fan r den.
Citera
2011-12-21, 15:38
Medlem
MDMAfags avatar
Volvo C70 cab? Kostar kanske lite i verkant av din budget men du fr en del bil fr pengarna. Att kra r den som en vanlig S70 men om du bara vill ka okej och cab s varfr inte.
Citera
2011-12-21, 19:29
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDMAfag
Volvo C70 cab? Kostar kanske lite i verkant av din budget men du fr en del bil fr pengarna. Att kra r den som en vanlig S70 men om du bara vill ka okej och cab s varfr inte.
Ja, det r ett alternativ. Likas SAAB 9-3. Jag gillar ju dock bilar och vill grna testa ngot nytt...

Hur som helst - jag r ffa tveksam ang. Chrysler. Kvaliten knns jvligt sunkig, vilket inte knns bra. Att ha en bil som bara krnglar orkar jag inte med - d kper jag hellre en Audi 80 eller en BMW 3-serie av ldre modell och kr ett par ssonger.
Citera
2011-12-22, 21:46
Medlem
Erk Swedes avatar
kte med en ny sebring sedan som hyrbil i USA.
Rtt liten bil ,och ven rtt s klen motormssigt.
Skulle knnas jvligt skumt att ha en sdan som hobbybil ven om det var en cab.
Funkade bra att ka i men inte minsta lilla roligt att kra omkring med en sdan.
Kvalitetsmssigt var ju faktiskt skinninredningen riktigt ok.
Citera
2011-12-23, 20:58
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
kte med en ny sebring sedan som hyrbil i USA.
Rtt liten bil ,och ven rtt s klen motormssigt.
Skulle knnas jvligt skumt att ha en sdan som hobbybil ven om det var en cab.
Funkade bra att ka i men inte minsta lilla roligt att kra omkring med en sdan.
Kvalitetsmssigt var ju faktiskt skinninredningen riktigt ok.
Nja... det r ju ingen hobbybil, p det sttet... det r ju cabben jag vill t. Kr en CLK i vanliga fall, som jag r vldigt glad i. Men just de dr sommardagarna... cab. Men inte fr mycket pengar, d den kommer st 340 dagar om ret.
Citera
2011-12-23, 22:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Nja... det r ju ingen hobbybil, p det sttet... det r ju cabben jag vill t. Kr en CLK i vanliga fall, som jag r vldigt glad i. Men just de dr sommardagarna... cab. Men inte fr mycket pengar, d den kommer st 340 dagar om ret.

Om du kan ha bilen i garage s gr det nog bra, men chryslerns kabelkontaktdon r knsliga fr fukt vilket gr att man ltt fr elproblem om bilen str ute lnge utan att bli uppvrmd.

Bilen r dock rtt billig och en 96a brukar g fr runt 20.000. De flesta som finns p blocket r dock vldigt verprissatta. T.ex. en bil som www.bilpriser.se anger vrde p 15.000 kr kan vara prissatt till 55.000 p blocket..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in