Elektroniken.
Mnga Chryslers hade problem med elektroniken (LeBaron frmst) som spkar utav helvete. Akta dig fr det.
Inte vrldsknd som vrldens bsta bil om jag skall vara rlig.
Jag lskar sjlv amerikaner och kr endast det (nyare fr tillfllet d jag studerar och har inte rd med lite ldre).
Har du ngot emot hur en bil ser ut och s vidare?
Vill du ha en bil som r jvligt bra maskinellt s kan jag rekommendera en sn hr bil som jag nyss kpte.
http://www.blocket.se/ostergotland/L...2.htm?ca=9&w=3
Just den dr r riktigt dlig och extremt verprisad. Skulle ge max 20,000:- fr den men ibland kommer guldkorn.
Fick en extremt fin i perfekt skick (aldrig vinterkrd eller ngot) fr mycket mindre n den.
Bilen r ... udda. Minst sagt.
Men det skall inte mrkas av att det r just en Lincoln. Luftfjdring runt om, extremt otrolig komfort, stor som ett as, all lyx du kan tnka dig (dock inte stesvrmare! Kom frst 1997 med nya karossen) och sedan just det jag kpte bilen fr. Den har en 32v 4.6L v8 p 280hk som sen tv r efter lanseringen kom in i Mustang SVT Cobra (d med annat vre insug).
Delad bakvagn r det p den s som alla 90 tals Thunderbirds och Mustang SVT Cobra fick det r 1999 med Cobra R och sedan 2003/2004 med vrsting Cobran.
Som sagt, bilen r inte fin. Men den r extremt skn och bra prestanda. 0.88L milen har jag hittils ftt min till p motorvg. 1.25L/Milen stadskrning med tung gasfot.
Vanligaste felet p denna bil r att du hittar den liggandes p marken. Dvs lckande luftfjdringssystem.
Det r dyrt men nd inte dyrt. Det r billigt att laga om du kper pirat saker, men dom luftblsorna hller bara ngra r. Kper du direkt frn Ford kostar det en hel del mer (rkna med runt 10,000:- fr hela luftfjdrings systemet men oftast r det bara en framdmpare/blsa som r trasig) men det hller i minst 10-15 r innan nsta problem kommer. Finns ocks konverterings satser fr knappt 400 dollar med vanliga sttdmpare och fjdrar.
Inredningen kan jag frknippa lite med Mercedes. Tnk dig typ en Mercedes licensbyggd i kina. Lite halvkrassligt men det fanns potential till att kunnat blivit bra.
Riktigt tyst inuti kupn ocks (det r ju trotsallt en Lincoln).
Mitt andra frslag r Cadillac STS.
En bil jag ocks kollade p.
Riktigt snygg fr att vara 4 drrars och bra prestanda om man vljer med 300hk Northstar motorn.
Dock tv saker som fick mig att vlja Lincoln fre den.
Framhjulsdriven och eviga jvla problem med Northstar motorn.
Det r s att motorn LSKAR att skjuta topplockspackningar. Hnder varenda STS med Northstar motorn vid uppskattningsvis 10-15k mil.
Provkrde dock aldrig en STS s kan inte sga ngot om det.