2011-12-19, 20:32
Medlem
Xantyfications avatar
Nu är det dags att byta ut min iphone 4s mot en samsung galaxy nexus. Men det slog mig att simkortet inte funkar.. hur skall man göra för att få alla kontakter i det nya simkortet då jag inte kommer använda itunes etc längre?

Någon som har en ide eller lösning?

MVH!
Citera
2011-12-19, 21:14
Medlem
Sweetiepies avatar
Det är väldigt gammaldags att ha kontakter på SIM-kort.

Jag antar du har ett Google-konto, det krävs för att kunna använda Galaxy Nexus med Market och allt.

Ställ in Google Synk i din iPhone 4S och synkronisera kontakterna till Google Contacts. Sedan hamnar dom i din Galaxy Nexus.

Alternativ: Synkronisera kontakterna med din dator där du exporterar dem ifrån kontakt-programmet och importerar till Google Contacts. Om du har en Mac är detta enklast.

Förresten. Du kan inte haft din iPhone 4S länge? Vad fick dig att vilka byta? ( Själv tycker jag faktiskt att en Galaxy Nexus är en stor uppgradering trots att 4S är ny. )
Citera
2011-12-19, 21:45
Medlem
Fina Gubbens avatar
Mobiltelefoner -> Felsökning och problem

/Mod
Citera
2011-12-19, 22:17
Medlem
Xantyfications avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Det är väldigt gammaldags att ha kontakter på SIM-kort.

Jag antar du har ett Google-konto, det krävs för att kunna använda Galaxy Nexus med Market och allt.

Ställ in Google Synk i din iPhone 4S och synkronisera kontakterna till Google Contacts. Sedan hamnar dom i din Galaxy Nexus.

Alternativ: Synkronisera kontakterna med din dator där du exporterar dem ifrån kontakt-programmet och importerar till Google Contacts. Om du har en Mac är detta enklast.

Förresten. Du kan inte haft din iPhone 4S länge? Vad fick dig att vilka byta? ( Själv tycker jag faktiskt att en Galaxy Nexus är en stor uppgradering trots att 4S är ny. )

Tack men försökte med deras tutorial och fick igång allt men den synkade aldrig mina kontakter så när jag valde att ta bort alla på min iphone så försvann allt.. men återställer från itunes nu.. Hur fan får jag skiten att synkas till mitt gmail konto? jäkla telefoner!

Anledning till att jag byter efter 3 veckor är för att jag är grymt besviken på iphone 4s inte mycket som skiljer sig från mina 4. Siri är sjukt överskattat då det inte finns på svenska eller stödjer något för oss. Så kör på nexus tills 5'an kommer i höst =P Då kanske siri finns på svenska och fungerar som det borde.

mvh
Citera
2011-12-19, 22:34
Medlem
Sweetiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xantyfication
Tack men försökte med deras tutorial och fick igång allt men den synkade aldrig mina kontakter så när jag valde att ta bort alla på min iphone så försvann allt.. men återställer från itunes nu.. Hur fan får jag skiten att synkas till mitt gmail konto? jäkla telefoner!

Anledning till att jag byter efter 3 veckor är för att jag är grymt besviken på iphone 4s inte mycket som skiljer sig från mina 4. Siri är sjukt överskattat då det inte finns på svenska eller stödjer något för oss. Så kör på nexus tills 5'an kommer i höst =P Då kanske siri finns på svenska och fungerar som det borde.

mvh
Du ska kunna stänga av Apples synk utan att ta bort kontakterna på telefonen.. och få dem att slå ihop... och inte radera.. Man får bocka i inställningarna för Gmail-synken i inställnignarna att inkludera kontakter! Standard är nog bara Mail.

Förresten så kan jag "varna" dig för att när du gått till Android så kan man inte gå tillbaka. Det hände nämligen för mig. Man blir van vid friheten att kunna customiza allting och att kunna lägga in musik/video direkt som ett USB-minne utan att behöva iTunes.

Du kommer upptäcka att Android 4.0 ligger minst 1 år före iOS 5 i utvecklingen.
Citera
2011-12-19, 22:48
Medlem
Xantyfications avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Du ska kunna stänga av Apples synk utan att ta bort kontakterna på telefonen.. och få dem att slå ihop... och inte radera.. Man får bocka i inställningarna för Gmail-synken i inställnignarna att inkludera kontakter! Standard är nog bara Mail.

Förresten så kan jag "varna" dig för att när du gått till Android så kan man inte gå tillbaka. Det hände nämligen för mig. Man blir van vid friheten att kunna customiza allting och att kunna lägga in musik/video direkt som ett USB-minne utan att behöva iTunes.

Du kommer upptäcka att Android 4.0 ligger minst 1 år före iOS 5 i utvecklingen.

Okey, ser fram emot det då! Spelar egentligen ingen roll vad jag har för telefon. känner bara att det är dags att byta. Tyckte iphone funkade bra när jag var JB'ad men nu är det tok kört och dev team verkar inte komma så långt och orkar inte sitta och vänta hur länge som helst heller på att det ska komma en JB till 4s..

En annan fråga är sensation Xl är det en vettig telefon funderar på att ge frugan en i julklapp... den är ju inte i samma klass som nexus eller 4s men kanske sneppet under?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in