Mailade flertalet arbetare på redaktionen för snart en vecka sedan, bland annat Lena Widman och Jan Helin samt deras läsarservice. Det står ju trots allt att man ska kontakta dem vid ev. frågor.
Här är mailet:
Jag har några frågor som jag hoppas kunna få svar på.
Det är mycket prat om er tidning i kompiskretsen, bland annat att ni är väldigt selektiva i er publicering av nyheter.
De säger till exempel att ni publicerar gärna bilder och namn på svenska gärningsmän men inte på mörkhyade? Stämmer detta?
Hur väljer ni vilka artiklar som ska gå att kommentera?
Varför skriver ni knappt något om en grova gruppvåldtäkten i Mariannelund trots att nytt material hela tiden kommer ut? Detta är ju något av det grövsta övergrepp jag läst om på länge.. Borde finnas stort nyhetsvärde i detta menar jag. Eller? Hur går era tankar kring detta?
Med vänliga hälsningar xxxxx xxxxxxxxxxxx (en som inte har någon kunskap om hur journalistik bedrivs)
Frågan jag nu har är om de har så mycket att göra att de inte hinner, eller om de skiter i att svara för de tycker jag är jobbig som frågar, eller om de tror att jag försöker jävlas med dem. Jag vill faktiskt veta hur en journalist tänker då de hoppar över sådant som jag anser har nyhetsvärde.
Någon journalist här eller någon allvetande som kan ge mina funderingar ro?
Mvh Tordyveln.