Citat:
Det kanske inte lyste igenom tillräckligt, men jag finner din argumentation helt befängd. Varför ska man jämföra kostnaderna med en playboy med tillhörande bihang, där maktordningen till denna uråldriga tyrannpost säkerställs genom blodsband istället för lämplighet, med ett ämbete som utför faktiskt arbete (nåja, men han försöker åtminstone) såsom en riktig statschef? Tror du kostnaderna för Knughuset skulle stanna densamma om Knugen skulle bli statschef och vara tvungen att utföra större sysslor än köra för fort med en av sina otaliga Ferrari, skjuta älgar i Värmland och klämma på kaffeflickor?
Ursprungligen postat av Insiktsslottet
Ok, lycka till med din målsättning.
Jag ger inte "experternas" utlåtanden om Knugens PR-värde vatten värt. Vem i helvete vill investera i ett land bara för att man har ett gäng med fån som åker runt och vinkar i parader, besöker barnsjukhus och pluggar i New York? För att inte tala om det ena hjärndöda uttalandet i media efter det andra?
De som vill ha kvar television, får betala för det. De som vill ha en Knug, får betala för det. Jag tänker inte på något sätt motsätta mig vad ni vill, jag respekterar det, men lämna mig och andra utanför tack.
Att vi fortfarande har kvar en icke folkvald diktator av ren tradition, år 2011, får mig att verkligen ifrågasätta vad i helvete man har traditioner för. Landets i särklass största socialbidragstagare och han blir applåderad för det.
Bara för att vi har betydligt större utgifter som finansierar vansinne och korruption, betyder det inte att Knugfarsen blir mer berättigad.