2013-09-04, 05:20
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Keynote
Guidetti borta i ytterligare sex veckor. http://www.fotbollskanalen.se/england/guidettis-comeback-drojer-inte-tillbaka-forran-om-sex-veckor/

Hur länge har han varit skadad nu? Åt den där kycklingen i maj 2012. Nu är det september 2013. Ett och ett halvt års frånvaro. Tvivlar på att han någonsin kommer upp i samma nivå som han höll i Feyenoord.
April 2012 till och med.

Kul med folk som fortfarande tycker att han "borde lamna City for att fa speltid". Spelar det nagon roll i vilken klubb han ar skadad?

"Skadad" for ovrigt. Alltid sa diffusa besked, vad ar det ens for skada det ror sig om nu? Jag tror att han ar internt avstangd av City for doping. Kanns som det enda logiska i nulaget.
Citera
2013-09-04, 08:44
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
"Skadad" for ovrigt. Alltid sa diffusa besked, vad ar det ens for skada det ror sig om nu? Jag tror att han ar internt avstangd av City for doping. Kanns som det enda logiska i nulaget.
Ja jag är normalt sett inte ett fan av foliehattar men i detta fallet så känns det som att det kanske är dags att fixa till en.

Finns det några andra förslag än en intern dopingavstängning? För det där med skada låter mer och mer otroligt..
Citera
2013-09-04, 10:49
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja jag är normalt sett inte ett fan av foliehattar men i detta fallet så känns det som att det kanske är dags att fixa till en.

Finns det några andra förslag än en intern dopingavstängning? För det där med skada låter mer och mer otroligt..

Psykiska problem som exempelvis depression? Det känns dock inte som John Guidetti. Är det något som mörkläggs så tror jag att det är doping, finns inget annat jag kommer på. Att han skulle vara skadad så länge som 1 år och fem månader är ju helt otroligt. Har han dock aldrig varit skadad överhuvudtaget så innebär det ju att han måste ha åkt dit när han var kvar i Holland?

Jag gissar dock på att han faktiskt fick en skada och sedan gjort någon under sin skadetid som han blivit avstängd för. Inte kul att fundera över dessa teorier, men jag vet inte vad man ska tro längre.
Citera
2013-09-04, 11:40
Bannlyst
Även de skribenter som skyddar John i vått och torrt måste väl snart inse att det ligger något annat bakom? Skadad i mer än 1 år utan någon speciell info släppt, tillbaka från skadeperioden skjuts upp hela tiden också.
Citera
2013-09-04, 11:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Psykiska problem som exempelvis depression? Det känns dock inte som John Guidetti. Är det något som mörkläggs så tror jag att det är doping, finns inget annat jag kommer på. Att han skulle vara skadad så länge som 1 år och fem månader är ju helt otroligt. Har han dock aldrig varit skadad överhuvudtaget så innebär det ju att han måste ha åkt dit när han var kvar i Holland?

Jag gissar dock på att han faktiskt fick en skada och sedan gjort någon under sin skadetid som han blivit avstängd för. Inte kul att fundera över dessa teorier, men jag vet inte vad man ska tro längre.
Psykiska problem så länge och ändå skriver City ett nytt kontrakt? Känns inte helt logiskt heller..

Var han i Holland när han "åt kycklingen"? Har en vag känsla att det kan ha hänt ungefär i samband med att han skulle tillbaka till City, men jag antar att du har bättre koll än jag där.
Normalt sett så försöker jag undvika att peka ut folk enbart på gissningar men jag kan ju erkänna att jag skulle bli mer förvånad om Anders Svensson åkte dit för doping än om Guidetti gjorde det.. Men precis som du så tror jag i så fall mer på att första skadan var äkta och att han då kanske käkade något för att komma tillbaka snabbare.
Citera
2013-09-04, 12:02
Medlem
chran508s avatar
Det är nästan så att jag hoppas på att det rör sig om en intern avstängning. Om han verkligen är skadad och varit det i över ett år, då känns det ruskigt tveksamt att han kommer tillbaka i gammalt slag.
Citera
2013-09-04, 17:22
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Psykiska problem så länge och ändå skriver City ett nytt kontrakt? Känns inte helt logiskt heller..

Var han i Holland när han "åt kycklingen"? Har en vag känsla att det kan ha hänt ungefär i samband med att han skulle tillbaka till City, men jag antar att du har bättre koll än jag där.
Normalt sett så försöker jag undvika att peka ut folk enbart på gissningar men jag kan ju erkänna att jag skulle bli mer förvånad om Anders Svensson åkte dit för doping än om Guidetti gjorde det.. Men precis som du så tror jag i så fall mer på att första skadan var äkta och att han då kanske käkade något för att komma tillbaka snabbare.

Nej, psykiska problem är inte så troligt, men vilken teori kan egentligen uteslutas?

Jo, det var ju i april, slutspurt av säsongen. Han var med i hemmamatchen mot Excelsior lördagen den 14:e april, vilket blev hans sista match. Söndagen den 22:a spelade sedan Feyenoord bortamatch mot ADO den Haag och då kunde han inte vara med pga någon mystisk skada. Alltså hade han väl käkat kycklingen under veckan. I sin presskonferens inför EM berättade han ju att han möjligtvis hade kunnat spela EM halvskadad, men ville inte ta den risken eftersom han var så ung. Om han var såpass fit redan då, hur kommer det sig då att han varit borta i ett år och fem månader? Vafan, till och med spelare som brutit benet har ju kommit tillbaka snabbare än så.

Två frågor bara:

1. Hur lång tid tror ni det kan röra sig om att han blivit avstängd om han nu åkt fast för doping i någon intern kontroll? 2 år? Skulle så vara fallet förstår jag att man gärna mörklägger det och inte läcker nyheten till media. Det skulle bara skapa mer problem än nödvändigt.

2. Ni som har bra koll på Guidetti och följt honom sen han varit riktigt ung: Har Guidetti haft skadeproblem innan han kom till Feyenoord?
Citera
2013-09-04, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det är nästan så att jag hoppas på att det rör sig om en intern avstängning. Om han verkligen är skadad och varit det i över ett år, då känns det ruskigt tveksamt att han kommer tillbaka i gammalt slag.
jo det är det och ej.
drack, och kollade matchen hans senast .
han, lämnar i tid, skit ligan hoppas man härmed som enda, regel..
Citera
2013-09-04, 17:35
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
jo det är det och ej.

Hur fan skriver du, människa?
Citera
2013-09-04, 17:45
Medlem
Ferry31s avatar
Det som möjligtvis talar emot doping är att Guidetti förlängde kontraktet med City i oktober förra året. Varför skulle City erbjuda en avstängd spelare nytt kontrakt?
Citera
2013-09-04, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det som möjligtvis talar emot doping är att Guidetti förlängde kontraktet med City i oktober förra året. Varför skulle City erbjuda en avstängd spelare nytt kontrakt?

Han kanske dopade sig efter att ha förlängt kontraktet?
Citera
2013-09-04, 18:10
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
jo det är det och ej.
Ja hahah! Kom ihåg den gången med. Satt och garvade som fan!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in