Citat:
Ursprungligen postat av dire
Men bara för att han har kontrakt med PSG betyder ju inte det att han inte kan lägga av i landslaget efter VM? Hur tänkte du där? Du har garanterat rätt i att han inte spelar ett halvt EM-kval, men det absolut mest troliga är ju att han inte spelar något alls.
Först ber jag dig se över
damanHJK:s inlägg som förövrigt kommer från en intervju som jag också tidigare tagit del av:
Citat:
Zlatan sade om 2014 till en reporter, frågan: "This might be your last time" (om att spela nationsturnering) då svarade han "I hope not".
Som du ser vill Zlatan gärna fortsätta efter VM 2014. Antar att det mest är lösa spekulationer från din sida när du säger "det absolut mest troliga är ju att han inte spelar något alls". Angående EM-kvalet.
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Och det mest troliga är att Guidetti är en medelmåtta av stora mått 2016.
Det är för tidigt att säga än. Det likväl bli flipp som flopp. Av dem matcherna jag sett Guidetti har jag blivit imponerad. Vet inte vilka du sett. Hur många matcher har du föresten sett med honom? Måste vara en hel del matcher du sett med honom för att kunna avgöra en sån sak, eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Han kommer antagligen inte spela i Psg till 2015, bara för att han har kontrakt behöver han ju inte med säkerhet stanna i Psg. Sverige kommer väl antagligen tvåa i vmkvals-gruppen, vi får hålla tummarna för ett enkelt lag i playoff-matchen.
Att Guidetti skulle vara en medelmåtta 2016 har jag väldigt svårt att tro.
Tror också att PSG inte behöver vara hans sista klubb. Men om det är blir en ytterligare klubb är chansen ännu större att kontraktet sträcker sig över en längre tidsperiod. Med allra största sannoliket blir Sverige 2:a i gruppen. Sen slutar aldrig Sverige förvåna, så personligen har jag har en liten förhoppning att dem även gör en så kallad "mongo-match" mot Tyskland på hemmaplan också.
Sen som sagt kan det bli flipp eller flopp med Guidetti. Men jag tror inte heller att han kommer vara en medelmåtta 2016. Killen har stor potential.