Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Den som ansvarar för din anonymitet är du.
Flashback tolererar inga spekulationer om din identitet eller hot om sådana. Men postar du bilder på dig själv, mailadresser i stil med sven.snabelturksson@gavle.se och avslöjar för mycket detaljer om dig själv ("Jag jobbar som programledare i ett program som heter Vem vet mest?") så får du givetvis skylla dig själv.
Flashback som organisation lämnar inte ut någon information om dig, så mycket är jävligt klart iaf.
Jo att tanken är att man är så anonym som man själv vill har jag förstått, men jag kan ändå tänka mig att Flashback är tvungen att arbeta på ett litet annorlunda sätt än t.ex kamrat.nu, eller har jag helt fel där.
Det var just det jag ville diskutera i denna tråd, hur Flashback har gjort för att garantera anonymiteten.
T.ex, varför ligger servarna i USA,(eller England?) och inte i Sverige och på vilket sätt har Flashback förebyggt om någon mot all förmodan skulle komma åt en databas med användarinfo + mail, osv?
Det var mest det jag tänkte på, för att garantera anonymitet till 100 % är inget litet åtagande, nu kritiserar jag absolut inte utan tyckte att detta kunde vara både nyttigt och intressant att diskuteras.