2005-01-15, 11:55
Medlem
Smokebombs avatar
Vad är det för lösenord som skrivs in då? Det som offrets hårddisk är skyddat med eller? Kan detta fungerara över internet på någon annans dator med lite tur?
Citera
2005-01-15, 12:19
Medlem
Crocops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokebomb
Vad är det för lösenord som skrivs in då? Det som offrets hårddisk är skyddat med eller? Kan detta fungerara över internet på någon annans dator med lite tur?

Om fildelningen är igång och om du kan lösenordet till offrets dator så ja då kan du komma åt hela hårddisken. Lösenordet är ju till det användarnamnet på datorn du ska åt. Du måste kunna både användarnamn och lösen mao.
Citera
2005-01-15, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crocop
NetBus och SubSeven har jag testat redan på 90-talet men det är inte roligt längre att först installera några verktyg på datorn. Roligare är ju att utnytja några exploits på Windowz som är lite mer komplext än att fysiskt installera nåt.

OptixPro är ju inte värt när inte farsan har nån cam

Kan du nämna några fjärrstyrningsprogram som är kommandobaserade helst förutom OpenSSH då, och inga grafiska gränsnitt tack, det bara slöar ned alltihopa. (så lat för att googla guuuud).

Reverse Connection med netcat så kan du göra en hel del kul. Minns inte så mycket av vad jag läste för ett par månader sedan om detta. Googla fram mer info
Citera
2005-01-16, 17:28
Awaiting Email Confirmation
Korv_killens avatar
Crocop vad menar du med "Nu är det bara att skriva en .bat script och lägga sökvägen i autoexec.bat."
Citera
2005-01-16, 17:30
Medlem
kookies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv_killen
Crocop vad menar du med "Nu är det bara att skriva en .bat script och lägga sökvägen i autoexec.bat."

Antagligen menar han så att han får "offrets" enhet(er) anslutna till sin burk direkt när han startar upp den.
Citera
2005-01-18, 16:34
Medlem
Citat:
Tja, jag har en enkel fråga för dom kunniga.

Jag vill hacka min egna dator som jag har hos föräldrarna men hur?
Den kör operativsystem Windows XP, IIS är ej igång, portarna 80, 20, 21 och 22 är stängda, fjärrhjälp är avstängd. Alltså inga servrar är igång på den. Sedan är Sygate Personal Firewall igång på den.

Jag kan anv. och lösenord och såklart IP nummer.

Någon som kan ge några TIPS?

P.s.
Hacka o hacka...komma åt o styra den rättare sagt fast följande grejjer är avstängda som jag nämnt ovan.

Till dom kunniga? Räcker att man har mera än 2 iq för att kunna lösa detta.
Räcker det inte att du sätter upp en telnet server och öppnar porten eller får du utegångsförbud av mammsen då?
Citera
2005-01-18, 16:37
Medlem
Citat:
Kan du nämna några fjärrstyrningsprogram som är kommandobaserade helst förutom OpenSSH då, och inga grafiska gränsnitt tack, det bara slöar ned alltihopa. (så lat för att googla guuuud).

Observera att OpenSSH inte är för Windows. :S
Citera
2005-01-18, 17:01
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awe
Observera att OpenSSH inte är för Windows. :S
Observe: sshwindows.sourceforge.net
Visst är open source magiskt?
Citera
2005-01-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^swestres^
Observe: sshwindows.sourceforge.net
Visst är open source magiskt?

vem i helvete kör ssh för windows?
Citera
2005-02-07, 02:58
Medlem
ziLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awe
vem i helvete kör ssh för windows?

Ja, det är ju frågan

Men jag ser absolut ett användningsområde för det. Om man tvingas ge "support" för en windowsburk någonstans (föräldrar, släkt, vänner) på nätet så kan det ju vara trevligt att kunna logga in från sin älskade terminal hemma
Citera
2005-02-07, 22:31
Bannlyst
när jag provar \\IP\c$ på mitt nätverk så får jag bara upp en ruta där det står "Username Guest" och sedan självklart password. Men problemet är att man inte kan ta bort GUEST!
Citera
2005-02-08, 09:56
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Davve o eXPo: Det fungerade med \\ip\c$. Det var bara att uppge anv. och lösen och det är allt. Enkelt att komma åt hela hårddisken fast den inte är uttelad. Galet

Den där brandväggen du pratade om verkar inte göra mycket nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in