• 1
  • 2
2005-01-11, 22:26
Medlem
Crocops avatar
Tja, jag har en enkel fråga för dom kunniga.

Jag vill hacka min egna dator som jag har hos föräldrarna men hur?
Den kör operativsystem Windows XP, IIS är ej igång, portarna 80, 20, 21 och 22 är stängda, fjärrhjälp är avstängd. Alltså inga servrar är igång på den. Sedan är Sygate Personal Firewall igång på den.

Jag kan anv. och lösenord och såklart IP nummer.

Någon som kan ge några TIPS?

P.s.
Hacka o hacka...komma åt o styra den rättare sagt fast följande grejjer är avstängda som jag nämnt ovan.
Citera
2005-01-11, 23:43
Medlem
eXPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crocop
Hacka o hacka...komma åt o styra den rättare sagt fast följande grejjer är avstängda som jag nämnt ovan.

instalera valfritt radmin program och öppna rätt port?

//puss eXPo
Citera
2005-01-11, 23:46
Medlem
vilket vasst föremål som hällst borde nog hjälpa dig, t.ex en yxa

om windows fildelning är igång så kan du ju prova med //[ip]/c$ har du tur funkar och då kan man ha kul i nån minut innan man tröttnar.
annars är det bara att instalera en trojan vilket inte lär bli så svårt om du kan passet till datorn
Citera
2005-01-12, 00:39
Medlem
Crocops avatar
eXPo: Ah men det är ju inte big deal om jag måste installera olika program på min dator för att kunna komma åt den. Det visste jag själv att så kan man göra.
Puss på dig med eXPo..haha

Davve: Ska testa lite //[ip]/c$, japp har fildelning igång på datorn då jag har installerat nätverk hos päronen. Tänkte driva lite med farsan när han sitter bakom sitt skrivbord och ser seriös ut framför skärmen.
Citera
2005-01-12, 00:57
Medlem
eXPos avatar
med davves tips tror nog jag att du klarar det berätta gärna hur det går.. =)

//eXPo
Citera
2005-01-12, 22:20
Bannlyst
Vill du ha kul så kan du ju installera NetBus, Subseven eller andra trojaner på hans dator. Där kan man se precis vad han gör på skärmen, du kan skriva till honom, du kan kontrollera hans CD/DVD (köra ut den) m.m.

Med OptixPro så kan du se hur rädd han blir via webcamen.

Om du, som jag bara är för lat för att gå till andra sidan av rummet för att styra den dator du inte sitter vid så finns det dussintals av fjärrstyrningsprogram.
Citera
2005-01-13, 02:25
Medlem
Crocops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redux
Vill du ha kul så kan du ju installera NetBus, Subseven eller andra trojaner på hans dator. Där kan man se precis vad han gör på skärmen, du kan skriva till honom, du kan kontrollera hans CD/DVD (köra ut den) m.m.

Med OptixPro så kan du se hur rädd han blir via webcamen.

Om du, som jag bara är för lat för att gå till andra sidan av rummet för att styra den dator du inte sitter vid så finns det dussintals av fjärrstyrningsprogram.

NetBus och SubSeven har jag testat redan på 90-talet men det är inte roligt längre att först installera några verktyg på datorn. Roligare är ju att utnytja några exploits på Windowz som är lite mer komplext än att fysiskt installera nåt.

OptixPro är ju inte värt när inte farsan har nån cam

Kan du nämna några fjärrstyrningsprogram som är kommandobaserade helst förutom OpenSSH då, och inga grafiska gränsnitt tack, det bara slöar ned alltihopa. (så lat för att googla guuuud).
Citera
2005-01-13, 17:45
Medlem
Testat Netbios?

Gammalt, men kan ju funka..
Citera
2005-01-14, 00:13
Medlem
eXPos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crocop
Kan du nämna några fjärrstyrningsprogram som är kommandobaserade helst förutom OpenSSH då, och inga grafiska gränsnitt tack, det bara slöar ned alltihopa. (så lat för att googla guuuud).

http://www.radmin.com/download/

//mvh eXPo
Citera
2005-01-14, 00:33
Bannlyst
RealVNC - http://www.realvnc.com/
Citera
2005-01-14, 10:30
Medlem
Bfriess avatar
förlåt en säkert idiotisk fråga men vad är //[ip]/c$ och hur funkar det?
Citera
2005-01-15, 11:47
Medlem
Crocops avatar
Davve o eXPo: Det fungerade med \\ip\c$. Det var bara att uppge anv. och lösen och det är allt. Enkelt att komma åt hela hårddisken fast den inte är uttelad. Galet. Nu är det bara att skriva en .bat script och lägga sökvägen i autoexec.bat.

Bfries: Ingen fråga är idiotisk.

\\[Ip]\c$ är sökväg till c:enheten till datorn med ett visst [Ip].
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in