2011-12-18, 02:38
Medlem
Cheechs avatar
Hittade ingen topic som passade (sorry om jag missade det).
Min fråga är; om man skaffar ett nytt mobilnummer, till en telefon och man ringer eller smsar till någon, kan man då spåra numret till MIG? Om man använder en tidigare telefon man haft, kan det kopplas till telefonen, eller är det bara ett neutralt nummer? Förstår ni vad jag menar?
Citera
2011-12-18, 02:43
Medlem
Twatssons avatar
Nej det går inte att spåra, ska du ringa och mordhota någon rekommenderar jag Comviq-kompis som går att köpa i princip överallt.
Citera
2011-12-18, 02:47
Medlem
Cheechs avatar
Ska inte mordhota någon , men vill inte var spårbar om jag använder en av mina gamla mobiler till t.ex ett nytt Comviq-nummer. Då funkar det? Tack för svaret!
Citera
2011-12-18, 14:09
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheech
Hittade ingen topic som passade (sorry om jag missade det).
Min fråga är; om man skaffar ett nytt mobilnummer, till en telefon och man ringer eller smsar till någon, kan man då spåra numret till MIG? Om man använder en tidigare telefon man haft, kan det kopplas till telefonen, eller är det bara ett neutralt nummer? Förstår ni vad jag menar?

Jo det kan man. Polisen har löst många fall just på det sättet.

Man kan se vilka kort som suttit i din mobil tidigare och vilka du har ring, blivit uppringd av, smsat till och fått sms från, samt när detta hände. Utifrån det är det lätt att hitta dig.
Citera
2011-12-18, 14:21
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheech
Ska inte mordhota någon , men vill inte var spårbar om jag använder en av mina gamla mobiler till t.ex ett nytt Comviq-nummer. Då funkar det? Tack för svaret!

Som sagt, är det dina gamla mobiler så syns det ju direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in