2011-12-18, 00:35
Medlem
God kväll, gott folk. Under de senaste timmarna har jag suttit och läst lite grann om jailbreaking, hur man gör och vad det verkligen innebär. Om det behövs, så kan jag tillägga att jag använder iOS 5.0.1.

Nu undrar jag dock: Behöver telefonen vara ansluten via Wi-Fi när "installationen" är klar, för att ladda ned systemfilerna, eller kan jag göra detta genom iTunes? (Kör Windows 7, alltså ingen Mac)

Kommer mina filer, appar, musik osv - försvinna?

Är det något annat speciellt jag behöver veta?

Ni får ursäkta min ignorans inom ämnet, men tack på förhand!

(Kanske borde postat i iPhone-tråden, men känner att jag skulle behöva snabba svar, då jag ska sitta på en buss i flertalet timmar imorgon, och vill ha lite roliga grejer till telefonen. Om mod anser att det inte krävs ett eget ämne, får ni gärna flytta)
Citera
2011-12-18, 00:49
Medlem
Knutbollens avatar
Finns en hel del guider på Youtube:

http://www.youtube.com/results?searc...9l1079l1.7l8l0

Jag misstänker att du kan bara jailbreaka ios5 "tethered" just nu..

Det betyder att du kan bara starta telefonen när den är kopplad till en dator via usb.
Citera
2011-12-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutbollen
Finns en hel del guider på Youtube:

http://www.youtube.com/results?searc...9l1079l1.7l8l0

Jag misstänker att du kan bara jailbreaka ios5 "tethered" just nu..

Det betyder att du kan bara starta telefonen när den är kopplad till en dator via usb.

Jo, läste det. Såg också någonstans att det påverkar energiförbrukningen, men det låter konstigt?
Citera
2011-12-18, 01:02
Medlem
Knutbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Jo, läste det. Såg också någonstans att det påverkar energiförbrukningen, men det låter konstigt?

Jo det låter konstigt. Kanske är det semi-tethered jailbreak som påverkar energiförbrukningen? Är dock inte helt säker på det..
Senast redigerad av Knutbollen 2011-12-18 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in