2011-12-17, 16:23
Medlem
Vad är tjusningen med det hela? Jag satt och kolla på ett event (Shogun vs Jones tror jag det va) med en kompis som håller på med karate och har brunt bälte.
Otroligt sega matcher där båda väntar på att den ena ska slå först för att sedan hamna i missionären tills ronden va slut (mjölksyra?).
Sen fick nån in ett slag så motståndaren ramla och matchen va slut. Skulle inte matcherna va roligare ifall man införde "kramförbud" och slogs lite mera? Min polare bara skratta åt mig med förakt när jag nämde detta.
Vad upplever "kämparna" under dessa kramsessioner? är det panik för den som ligger underst? varför är denna sport intressant och titta på?
Citera
2011-12-17, 16:27
Medlem
dunderdasens avatar
Du är helt enkelt för okunnig om kampsport för att se tjusningen, precis som alla rednecks i usa som buar när det blir lite grappling..
Citera
2011-12-17, 16:29
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Nä, jag tyckte markspel/clinch var skittråkigt när jag började titta men man lär sig med tiden och då är det kul att se alla använda sin egna version av de olika teknikerna som finns. Fast självklart så tycker jag det finns fighters som använder markspelet på ett tråkigt sätt, Jon Jones är dock inte en av dessa

Men att ta bort "kramarna" kommer aldrig hända och bra är väl det! Då kan man lika gärna kolla på kickboxning eller något liknande..
Citera
2011-12-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderdasen
Du är helt enkelt för okunnig om kampsport för att se tjusningen, precis som alla rednecks i usa som buar när det blir lite grappling..

Ja jag är rätt okunnig inom kampsport, men att dra pallareller med mig och buande rednecks i usa känns fel.
Citera
2011-12-17, 16:51
Medlem
Just markkampen i mma kräver lite förkunskaper för att uppskatta till 100%, det blir lite som att titta på fotboll utan att kunna reglerna annars ,visst det är kul när dom gör mål men annars är det en enda lång öken.
Men du kan ju börja se på de bästa matcherna så kanske du tycker det är lite mer intressant, det finns en hel hög med best of både UFC och Pride som du kan se på.
Om du inte gillar dom kanske mma inte är för dig, då finns både K1 och thai boxning att se på som bara innehåller stående kamp för att inte tala om boxning.
Citera
2011-12-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stekovich
Just markkampen i mma kräver lite förkunskaper för att uppskatta till 100%, det blir lite som att titta på fotboll utan att kunna reglerna annars ,visst det är kul när dom gör mål men annars är det en enda lång öken.
Men du kan ju börja se på de bästa matcherna så kanske du tycker det är lite mer intressant, det finns en hel hög med best of både UFC och Pride som du kan se på.
Om du inte gillar dom kanske mma inte är för dig, då finns både K1 och thai boxning att se på som bara innehåller stående kamp för att inte tala om boxning.

Tack för ett bra svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in