2005-01-29, 22:13
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Det är du som är godtrogen mot dina auktoriteter (som t ex "den skoningslöse Hannover" - vilka fascistiskt klingande epiteteter).

Du har ständigt fel när det handlar om enkla tekniska saker som koncentrationerna av kolmonoxid i dieselgaser eller explosionsrisken med cyanväte.

Det visar sig också enkelt att visa att herr historiaexperten Ezzelino har ständigt fel när det handlar om historiografin. Någon större beläsenhet behövs inte till det. Man ser i tryck i gamla böcker sådant som du påstår skulle ha förnekats av den officiella historieskrivningen innan 1990. Eller som var "well guarded secrets". Eller som "det inte fanns ett ljud om".

Du har alltså redan fel i saker som är väldigt enkla att kolla.

Du fånar dig bara, quark, surar och låtsas som om du fått upp ett hett spår. Du har alltså plockat upp en bok av någon som påstår sig ha varit judisk läkare i Auschwitz och söker febrilt efter något som skulle kunna "diskreditera" mig som debattör. Naturligtvis misslyckas du, därför att jag aldrig har utgett mig för att vara något orakel på dieselgaser eller cyanväte (men om du är det tycker jag du ska skriva ett försök till utförlig vederläggning av Berg om "dieselgaskammarna" och Rudolf, Faurisson, Mattogno och de andra om "cyanvätegaskammarna": lycka till! )

Historisk beläsenhet och god historisk omdömesförmåga har jag dock, och för var och en som inte håller till godo med Per Ragnars eller Bengt Sändhs berättelser om Hitler så är denna Holocau$thistoria helt orimlig, ett svårt återfall i tro på helgonlegender, fast denna gång med judar i huvudrollerna.

Du undviker ju så fullständigt maniskt allt som inte bekräftar din förutfattade mening om att "det måste ha hänt, sex miljoner dödades, det fanns en plan att utrota dem, de flesta gasades". Gå till Elie Wieseltråden och läs, läs det material som finns i Auschwitztråden och som länkar vidare till kritiska studier av denna sjuka symbol för slutlig tysk underkastelse och evig europeisk fördömelse! Och vad fan är det för fascistiskt med nicket Hannover?
Som avatar har han valt Simon Wiesenthals fejkade bild av fångar i Auschwitz, där Simon "lagt till" ordentligt med krematorierök i bakgrunden...
Har du något att säga Hannover eller någon annan av grabbarna som hållit på på The Revisionist Forum i tre år ungefär så kan du ju regga dig där och fråga om det du är osäker på i stället för att tjafsa på så stingsligt och ressentimentfyllt och försöka inbilla någon att du hittat "avgörande bevis för Förintelsen" för att Elie A. Cohen säger att en del gamla judar förvarades på en psykavdelning "innan de gasades". Det finns inga bevis för någon gasning, punkt etc. Ska du diskutera här får du bidra till ett hyfsat debattklimat och inte snacka skit om "bluff och båg": jag söker sanningen i dessa frågor liksom alla andra spörsmål jag intresserar mig för...Frågan är varför du exempelvis tydligen är så djupt ointresserad av belgarnas folkmord i Kongo eller bolsjevikernas i Sovjetunionen, men helt affekterad när det kommer till att dryfta de långt mindre omfattande judeförföljelserna?

Hellmut Diwald citerades ovan, har du läst hans "Geschichte der Deutschen"?
Eller Ernst Noltes "Der europäische Bürgerkrieg"? Det kanske kunde ge dig lite perspektiv på saker och ting, och minska din lust att så kontraproduktivt mopsa.
Citera
2005-01-29, 23:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Förvånar mig inte. Här är ett likvärdigt uttalande från The American Hebrew 1919:
http://www.holocaust.nu/file.aspx?id=221

Detta rykte lär ha gjort att en del östeuropeiska judar bytte både namn och tom konverterade till andra religioner på 20-talet. Undrar om inte Douglas Reed har skrivit om det nånstans. Ska se om jag hittar det

Är det nån satans kabbalistisk talmystik som till varje pris ska påtvingas världen?

http://www.yourforum.org/revforum/viewtopic.php?t=112

"Clearly the '6,000,000' was a planned in advance, looking for the opportune moment to become 'fact'. Interesting that it was tried out right after WWI as well.

- Hannover

Quote:

In 1919, Felix M. Warburg, was the Chairman of the Joint Distribution Committee of American Funds for Jewish War Sufferers. He was reporting that “The Jews were the worst sufferers in the war”..... “The successive blows of contending armies have all but broken the back of European Jewry and have reduced to tragically unbelievable poverty,starvation and disease about 6,000,000 souls, or half the Jewish population of the earth.’ He went on to say “For more than four years the war on the Eastern front was fought largely in the centers of Jewish population” and that “after the cataclysm of the last few years it is too much to expect this Jewry to become self-sustaining in a short twelve-month.” [New York times November 12, 1919.}
Edward M.M. Warburg, his son, was the Chairman of this same committee during World War 2.

Quote:

- Dr. Chaim Weizmann (who went on to be president of Israel in 1948) president of the World Zionist Organization on November 25th, *** 1936 *** declared the: "6 million" number to be symbolic of the Jewish destiny. [Source: Chaim Weizmann: Reden und Aufsatze 1901-1936. jud. Bucherverlag Erwin Lowe, Berlin 1937)

Quote:

On October 31, *** 1919 ***, THE AMERICAN HEBREW published an article titled "The Crucifiction of Jews Must Stop !" (Encl. 1) The "Crucifiction" refers to "threatened holocaust of human life", "Six million men and women are dying from lack of the necessaries of life ... ... ".

I Talmud är det inte alltid så noga med siffror :

http://www.revisionisthistory.org/talmudtruth.html

"---Here are two early "Holocaust" tales from the Talmud: Gittin 57b. Claims that four billion Jews were killed by the Romans in the city of Bethar. Gittin 58a claims that 16 million Jewish children were wrapped in scrolls and burned alive by the Romans. (Ancient demography indicates that there were not 16 million Jews in the entire world at that time, much less 16 million Jewish children or four billion Jews).---"
Citera
2005-01-30, 00:07
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vad fan är det för fascistiskt med nicket Hannover?
Jag tyckte bara att ditt "den skoningslöse" lät väldigt beundrande.
Citat:
Ska du diskutera här får du bidra till ett hyfsat debattklimat och inte snacka skit om "bluff och båg": jag söker sanningen i dessa frågor liksom alla andra spörsmål jag intresserar mig för...
Jag kallar skit för skit och bluff för bluff.

Du verkar tro att du kan veta sanningen bättre än Elie Cohen som tillbringade 17 månader i Auschwitz. Han berättar att han gratulerades då kom till baracken av dess Stubenälteste: "Resten av er transport har reden gasats".

Jag kan förstås inte veta om det är sant att den där Stubenälteste sagt så då. Men det är klart att fångarna var övertygade om det. Det blev ingen chock för dessa överlevande efter kriget, att deras familjer inte dök upp. De hade vetat det sedan länge, och gjort allt för att inte själva skickas dit.
Citera
2005-01-30, 00:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Jag beundrar ingen. Jag kan däremot respektera människor som tänker klart, talar rättframt och har ett "gott hjärta" utan att göra någon affär av det. Sådana människor kan säkert i ett grymt förljuget samhälle ofta framstå som brutala, "skamlösa" och "onda" - genom att kalla denne Hannover "skoningslös" eller Faurisson "obeveklig" så uttrycker jag, med lite varm ironi, min uppskattning för det kritiskt tänkande människointellektet som inte bryr sig om vad massan tror på eller överheten proklamerar.

Citat:

Då tycker jag du ska gå till Elie Wieseltråden, eller överhuvud börja fundera på och gärna kommentera den stora mängd fullständigt absurda påståenden som denna olyckliga Holocaustlögnbyggnad är uppförd av.

Citat:
Du verkar tro att du kan veta sanningen bättre än Elie Cohen som tillbringade 17 månader i Auschwitz. Han berättar att han gratulerades då kom till baracken av dess Stubenälteste: "Resten av er transport har reden gasats".

Har du något annat material som verifierar att han överhuvud någonsin var i Auschwitz?

http://www.radioislam.org/islam/english/revision/finkelrev.htm

"---Among the reams of schlock (Finkelstein's word) in Holocaust literature, there are lies - most notoriously Benjamin Wilkomirski's book Partings, written in the Seventies, which became a huge best-seller and a vital text in the "industry". Wilkomirski claimed to have been a child survivor of Auschwitz, when in fact he isn't Jewish and spent the war growing up quietly in Switzerland.

Thousands of others falsely claim to be survivors of death camps, claims Finkelstein. There were, he says, about 100,000 when war ended, and about a quarter died within two months. Yet the "industry" has claimed that since the early Nineties, 10,000 have been dying a month. "It would mean there were eight million in 1945, but there were only seven million Jews in German-occupied Europe before the war."---"
Citera
2005-01-30, 00:24
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:

Jag kan förstås inte veta om det är sant att den där Stubenälteste sagt så då. Men det är klart att fångarna var övertygade om det. Det blev ingen chock för dessa överlevande efter kriget, att deras familjer inte dök upp. De hade vetat det sedan länge, och gjort allt för att inte själva skickas dit.
Men, kan du inte veta om det Stuben sa är sant så kan du väl knappast veta om det Cohen skriver är sant? Kan inte bägge två vara lögnare?
Citera
2005-01-30, 00:53
Medlem
quarks avatar
Citat:
Har du något annat material som verifierar att han överhuvud någonsin var i Auschwitz?
Boken som jag lånade ur biblioteket var hans avhandling i psykiatri vid Amsterdam universitet år 1953. Översattes till engelska och till svenska.

Han omnämns här: http://www.deathcamps.org/reinhard/dutchcamps.html

Här finns en dödsruna (på Nederländska):
http://www.leidenuniv.nl/host/mnl/mnl/levens/95-96/cohen.htm

I databasen Yad Vashem finns hans fru.

Men vad skulle du behöva? Det intatuerade kampnumret?
Citera
2005-01-30, 01:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Men vad skulle du behöva? Det intatuerade kampnumret?

Tänkte bara påminna dig om att det finns en jävla massa i himmelens höjd snyftande och mot den icke-judiska (och försumbara ) delen av mänskligheten förebrående blufföverlevare med de mest fantastiska historier att berätta. Och om Elie Cohen säger att han vet att industriella massgasningar ägde rum i Auschwitz-Birkenau bör hans påståenden granskas kritiskt och inte accepteras som en trosövertygelse som skiljer de "goda" från de "onda". Några bevis för denna cyanvätegasning finns alltså enligt min mening inte: det hade givetvis för alla inblandade varit att föredra att historien om judarnas lidande aldrig blåsts upp till sådana orimliga proportioner, särskilt genom denna gasningsbesatthet och alla infantila greuelhistorier...men gjort är gjort, och den lögnen måste i allt större utsträckning vidmakthållas genom repression och censur. För granskar man "vittnesbörden" håller historien om gaskamrarna och "Förintelsen" inte, när vanlig historievetenskaplig stringens utövas i behandlingen av de anklagande påståendena som det nu antas vara en "moralisk skyldighet" att "föra vidare till våra barn".

Jesu lidande på korset var möjligen högst reellt, men det var ett rutinstraff i romerska riket, och det är fullt tänkbart att det existerade en halvtokig galileisk vandringspredikant som Sanhedrin i Jerusalem tyckte störde "gravfriden" - men en sak är jävligt klar: det var ingen kosmiskt enastående och för universum omstörtande händelse. Det är inte heller det judiska lidandet, som bör historiskt "normaliseras" och sluta användas som någon sorts förbannad pekuniär och moralisk utpressningsideologi och vedergällningsmekanism och Holocaustindustrigenerator. Ett medialt moratorium på säg 50 år kunde utfärdas, där man säger: "okej, nu har vi hört så till vanvettig leda hur ofattbart synd det var om Anne Frank och Elie Wiesel och alla Hollywoods statister, nu tiger ni om detta och försöker på allvar få fram något till den breda massan om vad som drabbat, och drabbar, andra folkslag, i andra historiska processer. Hur många har exempelvis kreperat i Kongo, som en följd av det kaotiska tillstånd det grymma inbördeskriget medfört? Och för den som hellre studerar det redan inträffade finns det mängder av andra genocidala ämnesområden att jaga upp sig och andra känslomässigt över än den helt oskyldiga judendomens Spielbergregisserade Golgatavandring - eller, om man inte är så lättaffekterad, försöka begripa varför och hur de folkmordsliknande händelseförloppen ägde rum.

Jag länkade till psykiatern Howard Steins läsvärda essä om Holocausten som kollektiv förföljelsefantasmagori häromdagen,

http://www.ihr.org/jhr/v14/v14n5p28_Stein.html ,

här en artikel om Holocausttron som pseudoreligiöst tabu:

http://www.ihr.org/jhr/v04/v04p-29_Rollins.html

Samt en recension av Azriel Eisenbergs Eyewitness to the Holocaust:

http://vho.org/GB/Journals/JHR/4/1/Rollins108-118.html

"---Witness to the Holocaust is a collection of "eyewitness accounts of a brutal period in history," compiled and edited by Dr. Azriel Eisenberg, "a leading Jewish scholar," who has provided introductions to each of the 27 chapters and to many of the selections contained therein. As psychohistorian Howard Stein has written, "Between 1933 and 1945 some awesomely terrible things took place in Europe - to everyone. It is, however, another matter to view the entire sordid era through the eyes of a single group - the Jew - and to accept this interpretation as the only valid one." But that is pretty much what Witness to the Holocaust does; it views the entire Nazi era almost exclusively through the eyes of a single group - the Jews - and accepts this Judeocentric interpretation as the only valid one.---"
Citera
2005-01-30, 11:44
Medlem
quarks avatar
Någonstans här ställdes frågan varför fångarna i Auschwitz hellre ville följa med tyskarna än att vänta på att ryssarna skulle befria Auschwitz. Elie Cohen skrev år 1953 att stämningen i lägret hade förbättrats, att fångarna förväntade ett snabbt slut på kriget, och att gasningarna hade upphört. På sida 51 i den svenska översättningen Människor i koncentrationsläger skriver han:
Citat:
Den fråga, som automatiskt uppstår, är nu: var det omöjligt för fångarna att undkomma dessa speciella och ödesdigra transporter? Det var inte precis lätt, ehuru många säkerligen kunde ha undkommit genom att hålla sig gömda i lägret. Jag vet inte varför bara ett fåtal av fångarna begagnade den möjligheten, så jag kan endast hänvisa till mina egna skäl:

(1) Mina erfarenheter i lägret hade lärt mig att det alltid var det bästa att tillhöra de friska. De sjuka behandlades mycket sämre, därför att de betraktades som "avfall". De sjuka själva hade samma uppfattning, ...

(2) Jag befarade att SS skulle förstöra hela lägret (med de återstående levande) innan ryssarna kunde befria fångarna. Dessa farhågor, som delades av många, bragte till och med de sjuka att sluta sig till transporten. Att farhågorna för en aktion från SS:s sida, där intet och ingen skulle skonas, inte var ogrundade, bevisas av vad som hände i Fürstengrube, ett ytterläger till Auschwitz, där "alla de sjuka brändes inne i sina baracker" (källa). ...

(3) En känsla av fatalism hade tagit mig i besittning. Ett ofta hört uttryck i lägret var: "Wie es kommt, wird es gefressen."

(4) De judiska fångarna var intalade att SS aldrig skulle tillåta dem att lämna koncentrationslägren levande, och tanken att det ändå skulle sluta så verkade förhäxande på mig.

Det var dessa betraktelse som bestämde mig för att inte göra något försök att undkomma. Men trots att jag ansåg detta vara det bästa jag kunde göra under föreliggande omständigheterna, var det inte utan betänklighter jag slöt mig till transporten. Jag visste att förflyttningen till ett annat läger för min del betydde att jag måste starta från den nedersta stegpinnen på nytt, och att jag förlorade den jämförelsevis privilegierade ställning jag hade haft i Auschwitz.

...

Ett antal människor beslöt att rymma under dessa dödsmarscher, och räddade på så sätt livet. Jag försökte inte fly; mitt bettende kan förklaras av följande omständigheter: Under åratal hade SS-männen hamrat in i oss att vi ingenting annat hade att göra än att lyda order, att vi inte fick tänka, att vi inte fick ta något initiativ - och följaktligen var jag rädd att fatta ett oavhängigt beslut. De som utförde ett flyktförsök hade tydligen tillräckligt med andligt oberoende kvar för att frigöra sig från sådana suggestioner i detta kritiska ögonblick.
Citera
2005-01-30, 12:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Tror inte vi har haft uppe det dubiösa Bischoff-Kammlerdokumentet till diskussion tidigare:

http://revforum.yourforum.org/viewtopic.php?t=184

David Irving:

"---I HAVE always maintained that the Bischoff letter is a forgery, and it has recently been emphasised that even Jean Claude Pressac, the arch-enemy of the revisionists, came to this conclusion. Mr Justice Gray was however persuaded that the letter was genuine. He had no choice, if he was to uphold his deeply perverse Judgment against me. in my libel action against Lipstadt.---"
Citera
2005-01-30, 14:44
Medlem
quarks avatar
Citat:
David Irving:
"---I HAVE always maintained that the Bischoff letter is a forgery, and it has recently been emphasised that even Jean Claude Pressac, the arch-enemy of the revisionists, came to this conclusion."
Irving ljuger. Vad Pressac har sagt är att Bischoffs brev är en intern SS propagandalögn.

(Som man omedelbart får fram med en Google-sökning på "Pressac Bischoff".)
Citera
2005-01-30, 15:07
Medlem
TB-303s avatar
Det viktiga är att Bischoff-Kammlerdokumentet verkar vara falskt/lögn.

Hur Irving sedan tolkade exakt vad Pressac menat är en småsak i sammanhanget. Är det någon som har fel så måste det väl vara domare Gray, som ansåg dokumentet vara autentiskt.
Citera
2005-01-30, 15:28
Medlem
smartypantss avatar
Ni blandar ihop "Autentiskt" och "Sanningsenligt". Irving hävdar att det är en förfalskning. Domaren sa att det var autentiskt. Pressac hålelr tydligen med. Däremot anser Pressac tydligen att dokumentet inte är sanningsenligt. Det är någon inom SS som ljuger för nån annan inom SS, menar han tydligen. Detta gör inte dokumentet till en förfalskning.

Den här typen av sammanblandningar, som sammanblandningar mellan begreppen "autentiskt" och "korrekt" är vanliga bland revisionister. Genom sådana betydelseglidningar kan man vifta bort det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in