2005-03-07, 20:22
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du väljer att inte svara på frågor? Jag undrade vilken kompetens Van Pelt, Hilberg, Bauer och resten av Holocaustindustrins överstepräster har att uttala sig om de tekniska och kemiska förutsättningarna för "industriell massgasning" i Auschwitz-Birkenau?

En följdfråga var om den akademiskt högt kvalificerade kemisten Germar Rudolf inte är kompetent att bedöma huruvida det finns spår av blåsyra i murbruket? Och Rudolfs mätningar bekräftar i allt väsentligt Leuchters, medan Holocaustindustrin ju inte gärna kan annat än att försöka tiga ihjäl resultaten eller försöka angripa människorna som gjort undersökningarna för att de är "autister" eller "nazister" eller något annat godtyckligt skällsord. Det finns nämligen inga seriösa försök till vetenskaplig vederläggning av Leuchters och Rudolfs slutsatser, Faurissons, Mattognos och Stäglichs slutsatser.

Leuchter var väl förtrogen med konstruktionen av, och tillverkade komponenter till, de amerikanska gaskammarna, så jag ser lätt road hur du tjatar vidare om avrättning med svärd och genom hängning som hans enda kompetensområde.

Men generellt: försök åstadkomma lite mer substantiella inlägg, åtskilliga av dina poster är så vitt jag kan bedöma saken på gränsen till rutinmässig radering som OT och trams.

Trodde du skulla uppskatta "godtyckliga skällsord" - det är ju, förutom länkar till sidor producerade av kverulansparanoiker, vad din argumentation går ut på.

Och än en gång: Leuchter var inte kompetent. Om nu han gick i sin faders fotspår, och med en autists särintresse, och blev skicklig på att tillverka avrättningsapparatur, så innebär inte det att han hade den kemiska kunskap som krävs för att han skulle avgöra huruvida det fanns nedbrytningsprodukter i väggarna!

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Och Leuchter var en expert på området men den kemiska analysen utfördes av ett laboratorium som inte hade en aning om vad det var för betongbitar dom analyserade så det kom väl som en chock att dom just bevisat att inga spår efter massgasningar stod att finna. Kanske därför dom skickade fram ett mongo från laboratoriet för att dementera och hjälpa $hoaindustrin att inte avslöjas. Vad trött man blir av att debattera med "barfotanissar" utan egen tankeförmåga.

Sanningen är ju den att Leuchter, pga sin inkompetens, inte hade kunskap nog att inhämta grundmaterialet på ett sätt som möjliggjorde en korrekt analys.
Fast direkt oväntat var det inte att man skulle få medhåll i det nog ändå vara holocaustindustrin som låg bakom även detta - de ligger ju bakom allt!
Undrar om det kan vara nån judisk konspiration bakom även revisionismen? De kanske försöker piska upp europeerna till ett nytt folkmord, för att sen ta kontroll över domstolarna och tvinga till sig mer skadestånd?
Citera
2005-03-07, 20:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Det finns från Auschwitz inte heller några deltjerade dokument om kremeringar. Inga loggar från krematoriet, inget om underhåll, inga tjänstgöringslistor, inga tidtagningar, inget om mänden koks som gick åt.

Kremeringarna är alltså en fantasmagori ???

Sanningen är att sådana listor skulle ha varit för avslöjande. De förstördes.

Men vad svamlar du om? Koksleveranser finns ju noggrant nedtecknade, det finns gott om dokument och autentiska vittnesbörd både om konstruktion och underhåll av krematorierna? Liksom det finns "dödsfallsregister" (först 1990 delvis offentliggjorda). "Massgasningen" är en fantasmagori, de fyra miljonerna (eller en och en halv miljon) döda och brända och magiskt försvunna är en fantasmagori, vad som finns är uppskattningsvis 130.000 döda, främst av tyfus, trots försöken att hejda epidemierna och utrota den smittspridande ohyran (något som också finns väl dokumenterat, dvs. att Himmler och Pohl ville ha så låg dödlighet som möjligt i lägren för att kunna utnyttja judarnas arbetskraft i rustningsindustrin).
Citera
2005-03-07, 20:46
Medlem
quarks avatar
Citat:
Men vad svamlar du om? Koksleveranser finns ju noggrant nedtecknade, det finns gott om dokument och autentiska vittnesbörd både om konstruktion och underhåll av krematorierna?
Koksleveranserna var förstås för uppvärmning av fångarnas bostäder. Det finns inget som tyder på att de var för krematoriet. Dessutom var bränsleförråden där ganska små.

Visst finns det konstruktionsritningar, och lite om reparationer, men det finns inga loggar. Det finns inga tjänstgöringslistor. Det finns inget om vilka ugnar användes när och för hur många avlidna.

Dödsfallsregistren har helt imaginära dödsorsaker. Dessutom kom det ur Moskva. Ska vi tro på dem?

Du påstår ju själv att vittnesbörden är förvirrade. Har någon blivit korsförhörd?

Röken från krematorierna är inkolorerad på flygfotona.

Det finns inga som helst bevis för att någon har blivit kremerad i Auschwitz. De flesta har fått ordentliga kristna (eller judiska) begravningar i vigd jord. Alla som påstår annat ägnar sig åt elakt förtal av de hedervärda SS-männen som försökte skydda Europas invånare mot den kosmopolitiska bolsjewismen.

Det kan ha förekommit några enstaka kremeringar, men i så fall var det de mycket gamla fångarnas egna önskemål.
Citera
2005-03-07, 20:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Undrar om det kan vara nån judisk konspiration bakom även revisionismen? De kanske försöker piska upp europeerna till ett nytt folkmord, för att sen ta kontroll över domstolarna och tvinga till sig mer skadestånd?

Svara på ställda frågor i stället för att skriva värdelösa, insinuanta, debattsaboterande och intelligensbefriade tramsinlägg:

Jag undrade vilken kompetens Van Pelt, Hilberg, Bauer och resten av Holocaustindustrins överstepräster har att uttala sig om de tekniska och kemiska förutsättningarna för "industriell massgasning" i Auschwitz-Birkenau?

En följdfråga var om den akademiskt högt kvalificerade kemisten Germar Rudolf inte är kompetent att bedöma huruvida det finns spår av blåsyra i murbruket? Och Rudolfs mätningar bekräftar i allt väsentligt Leuchters, medan Holocaustindustrin ju inte gärna kan annat än att försöka tiga ihjäl resultaten eller försöka angripa människorna som gjort undersökningarna för att de är "autister" eller "nazister" eller något annat godtyckligt skällsord. Det finns nämligen inga seriösa försök till vetenskaplig vederläggning av Leuchters och Rudolfs slutsatser, Faurissons, Mattognos och Stäglichs slutsatser.
Citera
2005-03-07, 21:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Det kan ha förekommit några enstaka kremeringar, men i så fall var det de mycket gamla fångarnas egna önskemål.

Ännu ett tramsinlägg av dig. Påminner om några frågeställningar du envist undviker:

Du glömmer alltid obekväma frågor, och med den attityden kan du inte föra en konstruktiv diskussion. Jag upprepar alltså några av frågorna:

Gaskammarhistorierna är inget annat än litterära konstruktioner, de saknar all teknisk eller dokumentär bevisning och är i strid med kända naturlagar.

Varför skulle Filip Müller ("tre år i Sonderkommandot och frisk som en nötkärna") tillåtas leva för att berätta sin "sanna historia"?

Och hur var det med offren: nakna, som de flesta "vittnen" påstår, eller påklädda, som Müller hävdar? Vissa påstår ju att hundratals människor fick var sin handduk och tvål med sig in i "duscharna" också, är det sant? Handdukarna bör väl ha blivit bra nerskitade och nerkräkta i så fall, men tyskarna kanske tog det som män bara för njutningen att luras?

Talar vittnena som berättar om alla dem som "levande slängdes i ugnarna" också sanning?

Talar Elie Wiesel sanning om de "brinnande dikena" där "lastbilsflak fyllda av judiska spädbarn tömdes, som plågades i timmar i lågorna"?

Och vad ska man säga om Van Pelt, är det överhuvudtaget en vetenskapsman (han är förstås inte utbildad kemist), är det inte snarare en Shoahmystiker av smutsigaste vatten?

Och är quark intresserad av Auschwitz-Birkenau bör han nog konkret bemöta de frågor och problem som uppstår under diskussionen, om man tillämpar ett kritiskt tänkande. Läs exempelvis avsnitt VII och VIII i Aynats beskrivning av den påstådda "gasningsproceduren" i Krema II och III och kommentera steg för steg om du verkligen finner det trovärdigt (en annan sak är förstås att det inte finns minsta tillstymmelse till bevis för det, men är det överhuvudtaget genomförbart, trovärdigt, rent hypotetiskt?)

http://vho.org/cgi-bin/perlfect/search/search.pl?q=ventilation&showurl=http%3A//vho.org/GB/Journals/JHR/8/3/Aynat303-358.html

Läs kapitel sex (om ventilationen) av Mattognos vederläggning av Pressacs krystade försök att hålla samman Holocaustkorthuset, och tala om varför du anser att Mattogno har fel:

http://vho.org/cgi-bin/perlfect/search/search.pl?q=ventilation&showurl=http%3A//vho.org/GB/Books/anf/Mattogno.html

Och sedan länge har du ju den stora utmaningen i form av Rudolfrapporten att hantera, till att börja med förslagsvis vad gäller analysen av ventilationssystemen. Nedanstående intervju har jag läst förut, men jag tror inte den varit uppe i någon tråd tidigare; det är alltså byggmästaren bakom bårhusen Krema II och III som talar:

http://vho.org/cgi-bin/perlfect/search/search.pl?q=ventilation&showurl=http%3A//vho.org/GB/Books/trr/5.html
Citera
2005-03-07, 21:42
Medlem
quarks avatar
Citat:
Du glömmer alltid obekväma frågor, och med den attityden kan du inte föra en konstruktiv diskussion. Jag upprepar alltså några av frågorna:

.... blabla massa länkar blabla ångvälttaktik

Och sedan länge har du ju den stora utmaningen i form av Rudolfrapporten att hantera, till att börja med förslagsvis vad gäller analysen av ventilationssystemen. Nedanstående intervju har jag läst förut, men jag tror inte den varit uppe i någon tråd tidigare; det är alltså byggmästaren bakom bårhusen Krema II och III som talar:

http://vho.org/cgi-bin/perlfect/search/search.pl?q=ventilation&showurl=http%3A//vho.org/GB/Books/trr/5.html
Hur konstruktivt är det att posta samma länk om och om igen (jämför dina inlägg #288 och #297 i denna tråd)

Jag svarade i inlägg #301 (förrgår 18:16)

Det finns inget som helst bevis för att gubben Schreiber funnits. Det är ett rent litterärt tricks av Rademacher att låtsas att han talat med ett gammalt ögonvittne (som inte sett någonting) som krävt att hålla vittnesmålet hemligt. Rademacher försöker bara göra sig märkvärdig i revisionismkretsar för att tjäna sig en hacka.

Den 90-åriga dregglande, döve, blinde och senile Herr Diplomingenjör Schreiber är fullständigt osannolik. Det finns ingen som helst bevis för att han har byggt ett enda krematorium.

Hur som helst kremerades där bara gamla människor som kommit till Auschwitz för att det blivit så ensamt i ghettot. De gamla som så önskade kunde få en begravning, men kremationerna var också fina. Sonderbehandling betydde att en vacker alt skulle sjunga "Härlig är johorden", ackompanjerad av stråkorkester med de bästa violisterna SS hade kunnat engagera från Concertgebouworkestern i Amsterdam.
Citera
2005-03-07, 21:47
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Sonderbehandling betydde att en vacker alt skulle sjunga "Härlig är johorden", ackompanjerad av stråkorkester med de bästa violisterna SS hade kunnat engagera från Concertgebouworkestern i Amsterdam.

Vill du veta något om de olika betydelserna av Sonderbehandlung osv. rekommenderar jag Mattognos bok om ämnet, grundad på omsorgsfull textanalys och stor sakkunskap om de sammanhang som termerna användes i.

Och den mest omtyckta sången i lägersystemet lär faktiskt ha varit "Treblinka lilla stjärna där, hur jag undrar vad du är".

Schreiberintervjun var en fråga (som du i och för sig inte svarade på i inlägg 301 heller, därför att du inte kan eller vill föra en konstruktiv diskussion). De andra frågorna då, samt några av de andra problemområden som du så skyggt undviker?
Citera
2005-03-07, 21:51
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Svara på ställda frågor i stället för att skriva värdelösa, insinuanta, debattsaboterande och intelligensbefriade tramsinlägg:

Lugna dig! Tappa inte humöret för att jag trackar den autistiske Leuchter!

Citat:
Jag undrade vilken kompetens Van Pelt, Hilberg, Bauer och resten av Holocaustindustrins överstepräster har att uttala sig om de tekniska och kemiska förutsättningarna för "industriell massgasning" i Auschwitz-Birkenau?

Ingen aning! Men jag antar att de var mer kvalificerade att bedöma det än Leuchter.

Men jag misstänker att om jag bjöd hem dig och ett gäng överlevande på te och kakor så hade du ändå godtagit deras berättelser.

Tänker du någon gång den, i din värld kätterska, tanken att det faktiskt kan ha varit så att många många människor (inbegripet judar, kommunister, zigenare, bögare, såna som förtalades, såna som inte dög, såna som käftade emot)mördades?
Jag undrar verkligen...
Citera
2005-03-07, 21:59
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Ingen aning! Men jag antar att de var mer kvalificerade att bedöma det än Leuchter.

Det är naturligtvis ett helt felaktigt antagande. Men det verkar helt godtyckligt och grundlöst, som det mesta annat som du slänger ur dig i brist på kunskap eller intresse för att ta in saklig och ideologifri information i stället för överhetspropaganda och mediasentimentalt tjoller. Jag har inga som helst problem med att acceptera de övergrepp naziregimen och deras allierade verkligen gjorde: men "miljoner judar mördade i gaskammare" är helt enkelt inte med sanningen överensstämmande.
Citera
2005-03-08, 00:42
Medlem
quarks avatar
Goldbearbeitungsraum

I Krema V fanns det ett "guldbearbetningsrum". Det stämmer med vad vittnen (Höss, Sonderkommando) säger om att ta ur guldet ur munnen från liken.

Samma dokument nämnar en "gastät dörr".

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/pressac0231.shtml
Citera
2005-03-08, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Om det nu är så att man använder 3200 ppm i USA så finns det naturligtvis skäl till det. Att påstå att man "INTE BEHÖVER" använda den mängden är lika befängt som att påstå att man 6 gånger överlevt gasning ta mig fan.

Om det, som vissa påstår, skulle räcka med 300 ppm för att ha ihjäl flera hundra människor så borde det ju också gå att ha ihjäl 1 miljon människor med samma mängd om man bara kunde få in dom i ett och samma rum. Rimligt? Nej, inte ett jävla dugg.

Och tabellen som en okritisk och lydig medborgare länkade till innehåller naturligtvis uppgifter om Zykolns farlighet för en, EN, EN människa. Inget annat. Dessutom är det en privatperson som skrivit på sidan och inte Du Ponts original. Rudolf's förfinande och förbättrande av Leuchter-rappoerten är med största sannolikhet det närmaste vi kommer sanningen. Och Leuchter var en expert på området men den kemiska analysen utfördes av ett laboratorium som inte hade en aning om vad det var för betongbitar dom analyserade så det kom väl som en chock att dom just bevisat att inga spår efter massgasningar stod att finna. Kanske därför dom skickade fram ett mongo från laboratoriet för att dementera och hjälpa $hoaindustrin att inte avslöjas. Vad trött man blir av att debattera med "barfotanissar" utan egen tankeförmåga.

Ja Du gör ingen vanlig männsika besviken och min gamla tråd om blindhet, får sig en rejäl knuff framåt, för här haglar bevisen om blindhet ner.

PPM är en koncentration av ett ämne inte en kvantitet, om Du nu har tid att sitta och ringa till Apotek så slå en signal till KTH och fråga någon kemist så föklarar dom gärna skillnaden för dig.
Citera
2005-03-08, 09:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George W Bush
Ja Du gör ingen vanlig männsika besviken och min gamla tråd om blindhet, får sig en rejäl knuff framåt, för här haglar bevisen om blindhet ner.

PPM är en koncentration av ett ämne inte en kvantitet, om Du nu har tid att sitta och ringa till Apotek så slå en signal till KTH och fråga någon kemist så föklarar dom gärna skillnaden för dig.

"Vanliga männsika", din gamla tråd om Ray Charles, Steve [sic] Wonder, Mabuseklustret och Buzz Aldrins nyp i nävarna är barmhärtighetsdödad. Den sover fridfullt, för den kom ingenvart och var raka motsatsen till en diskussionstråd.

Att ppm är ett mått på halten (koncentrationen) är sedan länge insett även av dina meningsmotståndare, men när det gäller det hypotetiska tramset om de (icke-existerande) "gaskammarna" måste även kvantiteten beräknas (det finns förstås inga uppgifter om det, då hela konceptet är en propagandamyt).
Germar Rudolfs uppskattning att man för att nå avsedd effekt (om vi för ett ögonblick bortser från alla andra, fullständigt överväldigande, orimligheter rörande denna gasningshistoria) enligt "ögonvittnenas" påståenden (dvs. att offren dog inom några minuter) åtminstone måste uppnå den koncentration som begagnas i de verkligt existerande gaskammarna, de amerikanska, är i själva verket den enda rimliga slutsatsen, och förmodligen en mycket konservativ uppskattning. En halt på över 3000 ppm i Birkenaus utkylda bårhus fullpackade med dödskandidater kräver alltså omkring 20 kilo Zyklon B.

mvh

din muhammedanske arbetsjude, guldjude och dödsjude, en avart av s.k.människa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in