Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Att det är en swimminpool finns ingen tvekan om, alla pooler kan användas som branddamm om nöden kräver.
Att reningsverket är bortplockat, borde vara självklart, tyskarna kände med säkerhet till hur man renar vattnet, tappar och fyller på det.
Nu känner jag inte till det så mycket. Men är detta verkligen swimmingpoolen???
http://tinypic.com/r/2guh4p5/6
Jag måste säga jag blide lite besviken, hur kan man få detta till en simbassäng?
Den är jäkla liten, det kan vara okey. Men för hur många kunde få plats i den? Ett läger på 115 000 personer. Hade de fler simbassänger?
Hur djup är simbassängen? Den måste vara djup, titta hur hög "start" blocken är. Om personen på bilden är normallång(170), så bör de startblocken vara ca 900 mm höga...

. Hur kom man upp på den? Ett normal trappsteg är ungefär 175 mm.
Jäkligt högt, få vara startblock? Har aldrig sett så höga startblock, vad är poängen med det? För det första, så på den höjden så slår man säkert i huvudet i botten. Därför min fråga hur djup den är!? Sedan om man hoppar så har man redan kommit halvvägs, när huvudet kommit upp ur ytan.
Så simtävling och hoppa trampolin är uteslutet, tycker jag.
Det om reningsverk o dylikt kan jag inte uttala mig om. För jag känner till det för dåligt, man tanke på vad plackers nämnde. Fanns det något huvudtaget inget sånt där. Reningsverket?? Ja det är möjligt de har de kunnat plockat bort. Men där i mellan bör de finnas för påfyllning och av fyllning. Det bör finnas i botten samt toppen, så vattnet får en cirkulation. Då bör det finnas utsläpp och insläpp i sim bassängen. Vilket jag uppfattar det finnes ej. Men jag kan ha fel, eftersom jag känner ej till det.
Om de var simbassäng varför är den ej inbyggd ? Tanke på vinter o tidig vår och sen höst! De behöver motion då också
Nej jag har svårt tänka mig att de var simbassäng nu man ser bilden.

Mesta talar för det är vattentank.
Kan ju nämna jag simmar som motion, när jag får tillfälle. Därför jag tvekar jättemycket på detta skulle vara simbassäng för tävling... Den är för tok för kort tanke på de så höga "startblock" Gå ner på stadens simhall hos dig och titta och jämnför!