2012-05-18, 22:07
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Läs The second Babylonian Captivity av Steffen Werner. Kapitel D sidan 83. Rätt daturm är 16 & 17.4
1942.
All info jag ger är seriös och är inte tagna ur böcker som några förintelse propagandister har skrivit.

Till Auschwitz transporterades 173 000 och därifrån transporterades 100 743 judiska fångar till andra läger.
Detta från Rulle 286, 1945 : Ram 001 - 329.

Inte undra på att era siffror inte stämmer då ni tror att så många som över 400 000 blev transporterade dit. Vart skulle alla ha fått rum? Tänk på det. 100 000 per år, tänk nu litet efter själv!

I krematoriet, och när det inte räckte till på räls in gropar

Transporterna är mycket väl dokumenterade, se bundesarchiv.de
Citera
2012-05-19, 05:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Men om vi skulle återgå till ämnet!

Varför hade man 2 stora lik källare under krem? Hade det inte räckt med små rum, så det fick plats med 100 tal. Eftersom eran teorier , så dog 100 st/dan i typhus.

Varför har man 4 st stora krem utanför lägret, närheten av järnvägen? På norra sidan! Men en uträknad kapacitet på 4756 st/dygn. När det bara dog 100st /dan?? De transporterade knappast döda innefrån med järnväg?
http://www.nizkor.org/ftp.cgi/camps/auschwitz/images/ftp.py?camps/auschwitz/images//kremas-capacity-430625.jpg

Hur funkar detta insektsmedlet(zyklon b) vid normal användning. Hur ofta hade 26 grader i lägenheter, så de kunde använda det?Hur kunde de använda Zyklon B i lägenheter, där det är högst 20 grader? Och kanske lägre på vintern kanske högst 15 grader.
Som tex Dan Andersson död på hotellrummet 1920 talet?? Hade de då 26 grader i hotellrummet??
Citera
2012-05-19, 07:32
Medlem
unsungs avatar
Finns det någon länk som beskriver dessa källarutrymmen?
Vad gör dessa utrymmen till "likkällare"?
Citera
2012-05-19, 10:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Finns det någon länk som beskriver dessa källarutrymmen?
Vad gör dessa utrymmen till "likkällare"?

Enkel beskrivning: http://gluefox.com/komment/kremas.shtm bra som första information.
Där bland annat du får se "ritningar". Finns säkert bättre sidor.
Citera
2012-05-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Snacka skit! Total jävla rappakalja! (Ursäkta om jag låter en smula upprörd, men så är faktiskt fallet.) ... Och bara för att ingen uppmärksammat detta så tar jag upp det:
  • Behövdes det inte arbetskraft i Tyskland??
Att judar deporterades österut (till lägren som vi redan känner till men knappat vidare) har ingenting över huvud taget (nichts und nada) att göra med arbetskraftsbehov utan bygger helt och hållet på Hitlers och nazisternas rasism och antisemitism!

Samtidigt som deportationerna av judar höll på, och intesifierades, så hämtade man mängder av slavarbetskraft från i princip alla ockuperade länder för att rustningsindustrin (i det Tyska riket) formligen skrek efter arbetskraft. Om detta har bland andra Albert Speer vittnat... Och Albert Speer var i alla väsentligheter en sann nazist ända tills han upptäckte att Hitler egentligen var ett monster som till och med tänkte försöka utplåna det tyska folket bara för att de (tyskarna) inte hade motsvarat hans förväntningar och "vanföreställningar". En sådan "vän" behöver inget folk!
Att Hitler var ett monster och en mycket brutal diktator är nog nästan alla överens med.
En intressant fråga är varför hatade han judar och skulle göra ett juderent rike?
Citera
2012-05-19, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur funkar detta insektsmedlet(zyklon b) vid normal användning. Hur ofta hade 26 grader i lägenheter, så de kunde använda det?Hur kunde de använda Zyklon B i lägenheter, där det är högst 20 grader? Och kanske lägre på vintern kanske högst 15 grader.
Som tex Dan Andersson död på hotellrummet 1920 talet?? Hade de då 26 grader i hotellrummet??
Zyklon B var framtaget med avsikt att döda ohyra som löss m.m. Auschwitz-Birkenau lägret hade stora problem med tyfus, som spreds med löss. Zyklon B fick därför stor betydelse för att rädda liv vid lägret.
För att personer skall kunna använda Zyklon B utan risk, måste de veta när Zyklon B är dödligt för människan.
Cyanidvätegasen utvecklas från Zyklon B när syre tillkommer, sedan är det temperaturen som avgör koncentrationen och hastigheten för bildande av cyanidvätegas.
Det finns också indikatorer som visar om det finns gas kvar i lokalen som sanerats, men det kan finnas fickor där gas finns kvar, därför måste lokalen ventileras.
Vid 15C grader tar det ca 16-18 timmar innan koncentrationen är dödlig för människan.
Vid 26C grader tar det ca 6 timmar innan den är dödlig.
Vid 30C grader tar det ca 3 timmar innan den är dödlig.
Rummen kunde naturligtvis värmas upp innan, till exempelvis 30C grader, som var vanlig vid sanering av rum.
D.Andersson och en till person dog på rummen, därför sanerarna hade inte följt föreskrifterna, troligen bristande ventilering efter gasning.
Zyklon B används fortfarande i vissa länder vid sanering av ohyra, men det har ett annat namn, som tillverkas blandannat i Tjekien.
Citera
2012-05-19, 14:03
Medlem
Tiderna för utveckling av cyanväte i ovan inlägg, kommer från en videofilm av Dr. Toben, finns på Flashback "En gasning med zyklon B" sidan 1.
Citera
2012-05-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Zyklon B var framtaget med avsikt att döda ohyra som löss m.m. Auschwitz-Birkenau lägret hade stora problem med tyfus, som spreds med löss. Zyklon B fick därför stor betydelse för att rädda liv vid lägret.
För att personer skall kunna använda Zyklon B utan risk, måste de veta när Zyklon B är dödligt för människan.
Cyanidvätegasen utvecklas från Zyklon B när syre tillkommer, sedan är det temperaturen som avgör koncentrationen och hastigheten för bildande av cyanidvätegas.
Det finns också indikatorer som visar om det finns gas kvar i lokalen som sanerats, men det kan finnas fickor där gas finns kvar, därför måste lokalen ventileras.
Vid 15C grader tar det ca 16-18 timmar innan koncentrationen är dödlig för människan.
Vid 26C grader tar det ca 6 timmar innan den är dödlig.
Vid 30C grader tar det ca 3 timmar innan den är dödlig.
Rummen kunde naturligtvis värmas upp innan, till exempelvis 30C grader, som var vanlig vid sanering av rum.
D.Andersson och en till person dog på rummen, därför sanerarna hade inte följt föreskrifterna, troligen bristande ventilering efter gasning.
Zyklon B används fortfarande i vissa länder vid sanering av ohyra, men det har ett annat namn, som tillverkas blandannat i Tjekien.

Din inledning är jag med på, men sen går du helt åt pipan med totala felaktigheter när det gäller dina påstådda tider för att nå dödliga koncentrationer. Exakt hur har du kommit fram till dessa tider?

Har du helt missat att jag lagt in länkar till tester där Degesch (tillverkaren av Zyklon B) egna forskare visar att man ända ner till -10° C når över 90% förångning av HCN ur granulatet, vilket direkt motbevisar dina påstådda tider.
Citera
2012-05-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Tiderna för utveckling av cyanväte i ovan inlägg, kommer från en videofilm av Dr. Toben, finns på Flashback "En gasning med zyklon B" sidan 1.

Ja det anade mig.....

Hur fan kan du då använda en "parodi" som referens? Har du totalt avsaknad av källkritik och kunskap, och oförmögen att läsa de fakta om Zyklon B som jag radat upp i en lång rad inlägg sista tiden, alltså fakta som bl a kommer från tillverkaren av Zyklon B.

Jag rekommenderar dig att om du vill stötta förintelseförnekarna så bör du överväga att helt enkelt hålla tyst, för med de grodor fantasier och direkta felaktigheter du gång efter annan kläcker ur dig så är du en katastrof för förintelseförnekarna...
Citera
2012-05-19, 14:37
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det anade mig.....

Hur fan kan du då använda en "parodi" som referens? Har du totalt avsaknad av källkritik och kunskap, och oförmögen att läsa de fakta om Zyklon B som jag radat upp i en lång rad inlägg sista tiden, alltså fakta som bl a kommer från tillverkaren av Zyklon B.

Jag rekommenderar dig att om du vill stötta förintelseförnekarna så bör du överväga att helt enkelt hålla tyst, för med de grodor fantasier och direkta felaktigheter du gång efter annan kläcker ur dig så är du en katastrof för förintelseförnekarna...

Parodin står helt och hållet du för med dina urvattnade tiraden och "benhårda fakta" som smulats ner till oigenkännlighet. Du har noll trovärdighet med dina falska slutledningar som mynnar ut i tomma intet.

Redogör för hur Zyklon B's stabiliseringsagent fungerar istället för att sprida din rappakalja och annan dynga.
Tala om varför amerikanska gaskammare inte använde Zyklon B.
Och sist men inte minst, visa upp en fungerande gaskammare eller slå igen käften för evigt.
Citera
2012-05-19, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Din inledning är jag med på, men sen går du helt åt pipan med totala felaktigheter när det gäller dina påstådda tider för att nå dödliga koncentrationer. Exakt hur har du kommit fram till dessa tider?
Jag själv har inte kommit fram till några tider, utan det är från källan jag uppgivit, om de kommit med osanning är inte mitt fel.
Om du har en källa som påstår helt andra tider för samma sak, det är klart någondera har fel. Jag har tyvärr missat dina länkar om ämnet, men det är klart kommer det från Degesch måste det ses som trovärdigt.
Citera
2012-05-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Parodin står helt och hållet du för med dina urvattnade tiraden och "benhårda fakta" som smulats ner till oigenkännlighet. Du har noll trovärdighet med dina falska slutledningar som mynnar ut i tomma intet.

Redogör för hur Zyklon B's stabiliseringsagent fungerar istället för att sprida din rappakalja och annan dynga.
Tala om varför amerikanska gaskammare inte använde Zyklon B.
Och sist men inte minst, visa upp en fungerande gaskammare eller slå igen käften för evigt.

Återigen, som alla läskunnighet och utan vit käpp kan se, så har jag svarat dig flera gånger sakligt på att stabiliseringsagenten inte spelar någon roll då Degesch, tillverkaren av Zyklon B, egna forskare i kontrollerade tester har visat att det fullt tillräcklig förångning av HCN ur Zyklon B även ända ner till -10° C, och givit källa på detta.

Om DU anser att detta inte stämmer är du välkommen att förklara varför, och hur stabiliseringsagenten skulle påverka detta så det inte stämmer, givetvis med källor till seriösa kontrollerade vetenskapliga tester som redovisar detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in