Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Jag måste ärligt erkänna att Dachau inte är min starka sida men, om man hade gaskammrar där så var det väl för avlusning av kläder. Som jag redan sagt så ligger mitt intresse i Auschwitz av nämnda orsaker.
Men för fasiken människa, förstår du inte svenska....??
I Dachau har man i samma byggnad ett antal gaskammare för avlusning, dessa skiljer sig oerhört mycket i design från den gaskammare bara några meter in i byggnaden, i vilken det inte på några vis är lika ordnat rent tekniskt för att avlusa kläder som i de verkliga avlusningskammarna. I den stora så finns det ingen förvärmningsutrustning, inga spår för vagnar i golvet, inga möjligheter att hänga upp saker för avlusning, men däremot ett krafigt ventilationssystem, avlopp i golvet, falska duschmunstycken i taket i rader m.m.
Varför skapar man så olika gaskammare, där vissa är väldigt väl ordnade för just avlusning medan en av de är inte alls är lämplig för avlusning och dessutom har falska duschmunstycken i taket. Varför gör man så, vad skulle vara syftet med det? Om inte att de som är till för avlusning just användes till avlusning, och den som inte var lämpad för avlusning men lämpad för avlivning av människor var tänkt och planerad för det, och kanske även användes till det.
Inser du inte hur oerhört, ja obeskrivligt graverande, för nazisterna denna gaskammare i Dachau är? Det kan inte finnas en enda annan vettig förklaring till dess existens än att nazisterna konstruerade och byggde den i syfte att gasa ihjäl människor i den. Och då det finns en sådan uppenbart i homocidialt syfte uppförd gaskammare i Dachau så är det inte så långsökt att det även fanns sådana i flera andra olika koncentrationsläger, t ex Auschwitz. Det finns ju dokumentation som styrker detta, liksom vittnesmål från både nazisterna själva och andra. Och om de fanns så lär man ju ha använt dessa med.
Dr Tinnitus