2012-05-14, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
På ett tidigt stadium påstods 6 miljoner människor genom gasning blivit likviderade, därav 4 miljoner i Auschwitz - Birkenau. Den här siffran 6 miljoner finns kvar, därför är också 4 miljoner kvar för Auschwitz.
De här personerna kom till Auschwitz-Birkenau lägret utan att bli inregistrerade och hamnade i gaskammare, där de på något sätt blev gasade med Zyklon B att de avled.
Sedan kommer ett problem, hur kremerades de här kropparna?
Det borde varit 4-5000 människor som kom in till Auschwitz-Birkenau varje dygn som gasades till döds.
Krematorierna hade ingen möjlighet kremera det här antalet, sett till den kapacitet på ugnarna som fanns.
Därför ställer jag frågan, hur kremerades de här kropparna?
Sedan kan man inte blanda ihop gasoffren med de människor som blev inregistrerade på lägret och avled där och avregistrerades som avliden, det är de människorna som finns på dödslistorna, som hamnade i ryska arkiv.

Ingen seriös källa har vad jag någonsin påstått att 6 miljoner människor skulle ha gasats ihjäl, däremot kan sådana rykten ha florerat bland folk men det är ju nåt helt annat det. Däremot så är den etablerade seriösa vetenskapen eniga om att ca 6 miljoner judar dödades under förintelsen, genom slavarbete till döds, massarkebuseringar, svalt ihjäl koncentrationsläger, gasades ihjäl m.m. Man har kommit fram till att ca 1,1 miljoner judar mördades på olika vis i Auschwitz.

Har du oerhörda problem med att ta till dig fakta? Vi har i denna tråd flera gånger visat att t o m nazisternas EGNA dokument, liksom tillverkaren av dessa krematorium uppger en kremeringskapacitet som var stor nog för att hinna utföra det massmord samt göra sig av med kropparna genom kremering under förintelsen (som anses vara ett historiskt faktum) och du kan läsa och hitta massor med verifierbara fakta om detta i denna länk, som behandlar hela den biten om Auschwitz. Mycket att läsa och klicka på men läs hela sidan.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/body-disposal/

Och du kan gott läsa även denna länk som visar att man inte ens ansåg att en kapacitet på att kunna kremera 80 000 kroppar/månad var tillräckligt utan man måste öka kapaciteten radikalt och det fort..

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/topf/
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-05-14 kl. 04:15.
Citera
2012-05-14, 04:40
Medlem
Även fast det har förklarats och lagts fram bevis i form av dokument och annat många gånger tidigare i tråden för att HCN är ”aktivt” nog även vid låga temperaturer för att på kort tid för att kunna döda människor, så verkar de ”sanningssökande” revisionisterna ha ett obeskrivligt dåligt (eller rent av helt obefintligt) minne för sådana ”oviktiga” saker i sin jakt på ”sanning”, så det verkar som jag får upplysa dem ännu en gång, men jag ger mig fan på att de kommer att blunda och klappa sig över öronen och lalalalalalalalala.... högt för sig själva, och bli tysta om denna sak i några veckor kanske någon månad. Och sen kommer de återigen med samma påståenden om att koncentrationen hit, explosionsrisk dit, förgasningstemperatur och annat och kastar fram sina ”bevis” från Matoggno, Leuchter eller Graf och kräver ännu en gång att vi ska bevisa vad vetenskapen redan har vetat om detta i en massa år redan.

Så här kommer ännu en gång lite länkar som bl a bevisar att HCN är fungerar bra att mörda människor med även i temperaturer långt under 26° C, samt har mer fakta om HCN.

Denna länk förklarar saken och visar på vetenskaplig info om HCN och hur det funkar vid lägre temperarturer, det är flera sidor att klicka sig vidare på.

http://www.holocaust-history.org/works/irmscher-1942/htm/intro000.htm

Fakta om HCN

http://www.osha.gov/SLTC/healthguidelines/hydrogencyanide/recognition.html

Här förklaras ännu mer om HCN och Auschwitz.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/
Citera
2012-05-14, 06:51
Medlem
Herkulesbigs avatar
...
Senast redigerad av Herkulesbig 2012-05-14 kl. 07:22.
Citera
2012-05-14, 07:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
På ett tidigt stadium påstods 6 miljoner människor genom gasning blivit likviderade, därav 4 miljoner i Auschwitz - Birkenau. Den här siffran 6 miljoner finns kvar, därför är också 4 miljoner kvar för Auschwitz.
De här personerna kom till Auschwitz-Birkenau lägret utan att bli inregistrerade och hamnade i gaskammare, där de på något sätt blev gasade med Zyklon B att de avled.
Sedan kommer ett problem, hur kremerades de här kropparna?
Det borde varit 4-5000 människor som kom in till Auschwitz-Birkenau varje dygn som gasades till döds.
Krematorierna hade ingen möjlighet kremera det här antalet, sett till den kapacitet på ugnarna som fanns.
Därför ställer jag frågan, hur kremerades de här kropparna?
Sedan kan man inte blanda ihop gasoffren med de människor som blev inregistrerade på lägret och avled där och avregistrerades som avliden, det är de människorna som finns på dödslistorna, som hamnade i ryska arkiv.

Första är 4 miljoner , en gamal siffra. Det är en antagen siffra av ryssarna. Som de beräknade hur många som hade kunnat dött under den tiden där. De gjordes direkt vid ryssarnas ankomst. Därför stannande den siffran kvar länge. Det har blivit ändrat till 1,5 miljoner nu, tro jag det är.

Det jag har läst, så lade de 1+1 in i ugnen. När de hade brännst tillräckligt, ungefär 30 min. Så slängde de in 1+1. Andra personer som har beskrivit det, säger de brände ungefär 3 st/ timmen.
Det är helt fullt logiskt för mig.

Förnekarna kommer fram till, det är inte möjligt. För det krävs 1 timme att bränna en kropp.
Men det är till fullständig aska. Det är bland annat höftbenet, som tar längst tid att bränna.
1 timme är i en modern krem. Men de ugnarna var inte konstruerade för normala förhållanden.

Men de kan inte svara, varför vänta tills kroppen brännst ner till aska? Kan man inte stoppa in en kropp innan, innan det har blivit till aska ? Jo!det tro jag, för jag tro inte de väntade i 1 timme. Kunde de inte jobba, så blide de utbytta. Men den "kniven" i nacken, så tro jag de sket i om det är inte var till aska! Eftersom de går fullständigt bra stoppa in innan. De skulle ju inte stoppas i urnor.

Jag gav en länk till en Filip Muller, som beskrev hur det gick till. Han jobbade som en sonderkommando.

Vilken kapacitet hade ugnarna då?
Citera
2012-05-14, 09:50
Medlem
Det stämmer ryssarna påstod att 4 miljoner hade blivit förintade i Auschwitz-Birkenau, men de förstod de kunde inte gå ut och påstå de blev kremerade också.
Ryssarna påstod de här människorna tvingades ställa sig på en stålplatta, sedan släpptes på en mycket stark ström och samtliga offer gick upp i rök.
Den här förintelseteorin blev naturligtvis så småningom förkastad, men 6 miljoner förintade, därav 4 miljoner i Auschwitz-Birkenau står kvar. Om man reviderar ned Auschwitz summan från 4 miljoner till 1 miljon, måste den totala somman revideras ned till 3 miljoner, men så är inte fallet. Att revidera ned från 4 miljoner till 1 miljon verkar mycket oseriösa siffror som bollas med. Det har funnits så många bud om de här dödstalen att det finns ingen trovärdighet i dem. Man kan påstå vilka siffror som helst när det inte behöver bevisas och här är det ingenting som är bevisat.
Enligt professionellt uttalande, om den typ av kremeringsugnar som fanns vid Krema II och Krema III sammanlagt 30 st var kremeringstiden över 1 timme och teoretiskt gick det att kremera 7 kroppar per dygn som maximum. Det menas ca 210 kroppar per dygn vid Krema II och Krema III.
Det var koleldade tegelugnar och körs de för hårt bränns de sönder, varför skulle 7 kremeringar per dygn vara felaktig?
Citera
2012-05-14, 10:38
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Även fast det har förklarats och lagts fram bevis i form av dokument och annat många gånger tidigare i tråden för att HCN är ”aktivt” nog även vid låga temperaturer för att på kort tid för att kunna döda människor, så verkar de ”sanningssökande” revisionisterna ha ett obeskrivligt dåligt (eller rent av helt obefintligt) minne för sådana ”oviktiga” saker i sin jakt på ”sanning”, så det verkar som jag får upplysa dem ännu en gång, men jag ger mig fan på att de kommer att blunda och klappa sig över öronen och lalalalalalalalala.... högt för sig själva, och bli tysta om denna sak i några veckor kanske någon månad. Och sen kommer de återigen med samma påståenden om att koncentrationen hit, explosionsrisk dit, förgasningstemperatur och annat och kastar fram sina ”bevis” från Matoggno, Leuchter eller Graf och kräver ännu en gång att vi ska bevisa vad vetenskapen redan har vetat om detta i en massa år redan.

Så här kommer ännu en gång lite länkar som bl a bevisar att HCN är fungerar bra att mörda människor med även i temperaturer långt under 26° C, samt har mer fakta om HCN.

Denna länk förklarar saken och visar på vetenskaplig info om HCN och hur det funkar vid lägre temperarturer, det är flera sidor att klicka sig vidare på.

http://www.holocaust-history.org/wor...m/intro000.htm

Fakta om HCN

http://www.osha.gov/SLTC/healthguide...cognition.html

Här förklaras ännu mer om HCN och Auschwitz.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/

Var finns det belagt att produkten Zyklon B har samma förångningshastighet som vätskan/gasen HCN?
Citera
2012-05-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Var finns det belagt att produkten Zyklon B har samma förångningshastighet som vätskan/gasen HCN?

Du menar alltså att om HCN i vätskeform har Zyklon B granulat som absorbent, istället för kartong eller annat. så är det inte HCN det handlar om längre?

Tror du att man valde granulatet till Zyklon B för att det skulle gå dåligt för HCN att förångas, för det skulle göra användandet av produkten till det den var tänkt för långsammare och sämre? Bara revisionister kan tänka så korkat....

Här i denna länk så kan man i en hel radda sidor läsa en massa fakta och förklaringar om Zyklon B/HCN och även läsa föreskrifter och andra dokument om saken. Ja det är taget från Jean Claude Pressac’s bok AUSCHWITZ: Technique and Operation of the Gas Chambers som du/ni kan läsa i sin helhet i denna länk. Den är ansedd att vara den mest ingående förklaringen till hur saker och ting fungerade och skedde i Auschwitz.

http://www.mazal.org/pressac/Pressac0015.htm
Citera
2012-05-14, 12:00
Medlem
felias avatar
Citat:
Du menar alltså att om HCN i vätskeform har Zyklon B granulat som absorbent, istället för kartong eller annat. så är det inte HCN det handlar om längre?

Tror du att man valde granulatet till Zyklon B för att det skulle gå dåligt för HCN att förångas, för det skulle göra användandet av produkten till det den var tänkt för långsammare och sämre? Bara revisionister kan tänka så korkat....

Här i denna länk så kan man i en hel radda sidor läsa en massa fakta och förklaringar om Zyklon B/HCN och även läsa föreskrifter och andra dokument om saken. Ja det är taget från Jean Claude Pressac’s bok AUSCHWITZ: Technique and Operation of the Gas Chambers som du/ni kan läsa i sin helhet i denna länk. Den är ansedd att vara den mest ingående förklaringen till hur saker och ting fungerade och skedde i Auschwitz.

http://www.mazal.org/pressac/Pressac0015.htm

Var jämför Pressac Zyklon B's förångningshastighet med HCN?
Citera
2012-05-14, 12:23
Medlem
Citat:
Var jämför Pressac Zyklon B's förångningshastighet med HCN?

HCN är det huvudsakliga aktiva verksamma ämnet i Zyklon B, och då Zyklon B är speciellt framtaget för att just absorbera och förånga detta ämne för användade vid gasning av skadedjur, både insekter och varmblodiga, så är det inga problem med förångningshastigheten.

Jag förstår att alla de obestridbara fakta om HCN och annat jag lägger fram i tråden är ren och skär smärta för dig och du helt inte vill höra talas om sådant för det motbevisar alla dina egna korkade påståenden, men du behöver väl inte gripa efter halmstrån och halmgubbar så pinsamt uppenbart, med att försöka få bort fokus från stenhårda fakta jag lagt fram genom att bara tramsa som en fåne om saker du själv vare sig begriper eller som har någon som helst påverkan för sakfrågorna, eller kan bevisa ett skit till förintelseförnekarnas fördel...
Citera
2012-05-14, 12:30
Medlem
felias avatar
Citat:
HCN är det huvudsakliga aktiva verksamma ämnet i Zyklon B, och då Zyklon B är speciellt framtaget för att just absorbera och förånga detta ämne för användade vid gasning av skadedjur, både insekter och varmblodiga, så är det inga problem med förångningshastigheten.

Jag förstår att alla de obestridbara fakta om HCN och annat jag lägger fram i tråden är ren och skär smärta för dig och du helt inte vill höra talas om sådant för det motbevisar alla dina egna korkade påståenden, men du behöver väl inte gripa efter halmstrån och halmgubbar så pinsamt uppenbart, med att försöka få bort fokus från stenhårda fakta jag lagt fram genom att bara tramsa som en fåne om saker du själv vare sig begriper eller som har någon som helst påverkan för sakfrågorna, eller kan bevisa ett skit till förintelseförnekarnas fördel...

Produkten Zyklon B har en stabiliseringsagent. Förklara dess betydelse och inverkan jmf mot HCN i flytande/gasform.
Citera
2012-05-14, 12:46
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det stämmer ryssarna påstod att 4 miljoner hade blivit förintade i Auschwitz-Birkenau, men de förstod de kunde inte gå ut och påstå de blev kremerade också.
Ryssarna påstod de här människorna tvingades ställa sig på en stålplatta, sedan släpptes på en mycket stark ström och samtliga offer gick upp i rök.
Den här förintelseteorin blev naturligtvis så småningom förkastad, men 6 miljoner förintade, därav 4 miljoner i Auschwitz-Birkenau står kvar. Om man reviderar ned Auschwitz summan från 4 miljoner till 1 miljon, måste den totala somman revideras ned till 3 miljoner, men så är inte fallet. Att revidera ned från 4 miljoner till 1 miljon verkar mycket oseriösa siffror som bollas med. Det har funnits så många bud om de här dödstalen att det finns ingen trovärdighet i dem. Man kan påstå vilka siffror som helst när det inte behöver bevisas och här är det ingenting som är bevisat.
Enligt professionellt uttalande, om den typ av kremeringsugnar som fanns vid Krema II och Krema III sammanlagt 30 st var kremeringstiden över 1 timme och teoretiskt gick det att kremera 7 kroppar per dygn som maximum. Det menas ca 210 kroppar per dygn vid Krema II och Krema III.
Det var koleldade tegelugnar och körs de för hårt bränns de sönder, varför skulle 7 kremeringar per dygn vara felaktig?

Ja antalet är diffust. Jag har också funderat, varför inte ändras den offentliga siffran från 6 miljoner till 3.5 miljoner. Eftersom siffran har ändrats officiellt till 4 till 1,5. Men tyvärr hjälper det inte ändra siffrorna. När det är en massa folk som fattas. De fattades lite för mycket folk, någon som saknas systrar,bröder,föräldrar,arbetskamrater,kusiner med mera...
Jag tror de hörde efter dem efter kriget. Finns ju en databas, där det sammanställdes på saknade och osv. Ungefär som de gjorde till tsunami vågen , för några år sedan. Därför blide den siffran på 6 miljoner kvar. Men mig själv, är jag undrade fortfarande. Men jag tro helt klart det är ett par miljoner som fattas, men hur många. Det undrar jag, har inte fått ett bra svar att de ska vara kvar just siffran på 6 miljoner.

Men helt klart det är mer 1 miljoner, lite väl många som försvann ut i intet. Men hur många av dem dödade tyskarna? Hur många dödades av ryssarna,fransmän, Balkanländerna? Jag tro det fick tyskarna skulden för. Ja det finns många frågor.

Men varför kremeringstid över 1 timme? De klarade det på 30 min, sedan kunde stoppa in 2 nya.
Det var inte mening de skulle brännas till fin aska, då har du en brinn tid på 1 timme.
Teoretiskt var det uträknat till 4 416 / dygn, lite väl skillnad, än 210 kroppar. Eller har 30 tal ingenjörer fel?
Ja, värmen var ett problem för dem, de gick också sönder,men de gick laga också. De hade ju en enkel typ av värmeväxlare. Rör som transporterade varmluft till gaskammaren/lik källaren. Sedan kall luft in i systemet för kyla ner teglet.

Du kan fortfarande läsa om deras utveckling på deras hemsida,som jag länkade.

7 lik per dygn, då kunde de lika bra ha deras standardmodell. Det hade varit mycket billigare :O
http://www.topf-holocaust.de/image/start2.gif , eller? Varför så dyra modeller, om de inte kunde bränna fler än 7 st/dygn ? Varför utveckla en större modell? om de hade färdiga standardmodeller.
Citera
2012-05-14, 14:05
Medlem
Citat:
Produkten Zyklon B har en stabiliseringsagent. Förklara dess betydelse och inverkan jmf mot HCN i flytande/gasform.

Det kan väl du väl göra själv, om du har några seriösa fakta som säger att Zyklon B p g a denna stabiliseringsagent skulle bli omöjlig att använda för att döda människor om det är under 26° C.

Men innan du gör bort dig igen, så ta och läs lite i de länkar jag givit i denna sak. I dessa framgår det att man mycket väl kan gasa mot t ex skadedjur i betydligt lägre temperatur än 26° C med Zyklon B bara det att det tar längre tid, men gasa går och dör gör de levande väsen som drabbas.

Jag ger dig några citat från dessa länkar, inte för jag tror du begriper det men du står redan i skamvrån....

Citat:
In this technical paper, written in 1941, two researchers from the company that produced Zyklon describe its properties when used (to kill insects) in the cold of winter. This was one of the issues facing the Nazis, their army in particular, as they fought the war. In most military endeavors, fighting disease has always been as important as fighting the enemy, and so the killing of typhus-bearing insects was an important field of study.

Citat:
The experiments, carried out in both directions yielded the unequivocal corroboration of the opinion grounded in practical observation over many years, that the efficiency of prussic acid and the suitability of the Zyklon procedure encompasses a temperature range that with certainty reaches at least 10° below zero.

Citat:
After numerous fumigation objects had already resulted in certainty from practical observation about the 100 percent mortification success even at room temperatures to -10°C, the above questions were thoroughly tested in specially designed barracks buildings. Some of the test results are summarized below:

Speed of prussic acid from Zyklon.

1. Barracks building A, area 39,183 cubic meters
Zyklon consumption 396.8 kg CN = 10 g/cbm
Gas applied 17 January 1941 morning 11:30

External temperature: -12°C
Room temperature at the gas measurement locations: -6 to -8°C
Measured gas concentrations

--------------------1st-------------2nd
-----------------measurement--measurement
-------------------location--------location
after 1 hour 4,48 g HCN 9,80 g HCN
" 2 hours 6,36 g " 8,00 g "
" 3 " 5,77 g " 6,80 g "
" 4 " 4,86 g " 5,40 g "
" 5 " 3,78 g " 4,30 g "
" 6 " 3,30 g " 3,70 g "
" 7 " 2,80 g " 3,10 g "
" 8 " 2,50 g " 2,60 g "
" 10 " 2,00 g " 2,00 g "
" 24 " 0,70 g " 0,60 g "
" 48 " 0,15 g " 0,15 g "

2. Barracks building B (economics building), area 4311 cbm
Zyklon consumption 43.2 kg CN = 10 g/cbm
Gas applied 20 January 1941, morning 10:15
External temperature +6 to +9°C
Room temperature at the gas measurement locations: -4°C (cellar), -5°C (upper ground floor)
Measured gas concentrations

1st 2nd
measurement measurement
location location
" 2 hours 3,56 g " 5,24 g "
" 3 " 4,21 g " 5,35 g "
" 4 " 4,32 g " 5,29 g "
" 5 " 4,37 g " 5,24 g "
" 6 " 4,21 g " 5,02 g "
" 7 " 4,00 g " 4,75 g "
" 8 " 3,82 g " 4,60 g "
" 24 " 1,51 g " 1,51 g "

From these analytical values, the following can be derived:

1. In all cases, the essential part of the disengagement of the gas is complete after one or at most two hours. (A control of the residues at the applicable times confirmed their complete degassing.) The evaporation of the prussic acid was therefore not significantly delayed by the low temperature.

Citat:
Final Results.

The experimental results reproduced in this paper bring certainty to the assumption, grounded in the experiences of the war winters 1939/40 and 1940/41, of the certain effect of prussic acid on bugs at low temperatures. What however can now be claimed with certainty about killing bugs can also be valid for the control of fleas less resistant to prussic acid and clothing lice very sensitive to cold. It must properly be expected that prussic acid fumigation can again prove its superiority for large-scale fumigations of all kinds, even in the especially different conditions of the Russian winter.

Tabellerna blev lite knepiga i citatet ovan, men du/ni kan läsa allt ovan själva i denna länk.

http://www.holocaust-history.org/works/peters-rasch-1941/htm/intro000.htm läs först introduktionen och klicka sen på ”Continue to paper”

Jag antar att inte ens en urbota korkad förintelseförnekare är så korkad att han påstår att två forskare, från Degesch (företaget som utvecklat/tillverkade Zyklon B, har fel när de säger att Zyklon B har bra nog förångning även i ner till minst -10° C för att kunna ta kål på insekter vilka är mycket mer resistenta mot HCN (både i tid och koncentration) än varmblodiga varelser som t ex människor. Men felia får gärna visa oss att han inte bangar för att sätta nytt världsrekord i dumhet....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in