2006-09-08, 19:07
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
Pröva sökfunktionen exempelvis post #1168 i denna tråd där det redovisas för den av gaskammartroende ståndpunkten att de gasade Judarna inte kom med i statistiken för att de genast gick upp i rök.
Menar du detta inlägg?

http://www.flashback.org/showpost.php?p=2317799&postcount=1168

Jag ser inget om tjänstgöringslistor, bokföring etc. där, eller vad menar du?
Citera
2006-09-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronaldinho
Menar du detta inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Utifrån befintliga lägerdokument (min fetmarkering)kan antalet registrerade fångar uppskattas till 400 207. Detta kan fastställas eftersom varje registrerad fånge fick ett serienummer intatuerat. Av dessa 400 207 var omkring 205 000 judar, 130 000-140 000 polacker, 21 000 zigenare, 12 000 sovjetiska krigsfångar och omkring 25 000 fångar av ukrainsk, fransk, vitrysk, jugoslavisk osv, helt enkelt av annan nationalitet.

Du vet att stanislav tillhör gaskramargännget här på FB. Så om han skriver om befintliga lägerdokument som ingen annan betvivlar så är det troligtvis så.
Citera
2006-09-08, 19:23
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Menar du detta inlägg?

Om det är scannade dokument du vill ha, får du nog leta någon annanstans. Jag kan inte minnas att någon postat det.
Citera
2006-09-08, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Under programmet sa man väl att en speciell SS-grupp fick order att åka tillbaka till Auschwitz efter de övergivet det, med uppdrag att mörda de kvarlevande? Vad jag känner till fick fångar överleva, vissa av dem låg i sjukhusen?
Ja, som till exempel Otto Frank som skickades via Odessa till Marseille och kom fram till Amsterdam den 3 juni 1945. Att han blev kvar berodde på vad jag förstår att han låg på sjukhuset i Auschwitz.
Citera
2006-09-08, 20:02
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Du vet att stanislav tillhör gaskramargännget här på FB. Så om han skriver om befintliga lägerdokument som ingen annan betvivlar så är det troligtvis så.
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Om det inte förekom en "judeutrotning" så kan det väl knappast finnas några dokument. Nicht wahr? Men nog finns det väl register över de som internerades i arbetsläger och även tjänstgöringslistor (Min fetstil). Har nog presenterats i någon av trådarna om jag inte minns fel.

Nu var det ju även tjänstgöringslistor som efterfrågades och jag struntar fullständigt i vilket gäng stanislav hör.
Citera
2006-09-08, 20:52
Medlem
Citat:
Nu var det ju även tjänstgöringslistor som efterfrågades och jag struntar fullständigt i vilket gäng stanislav hör.
Det finns vad jag förstår tonvis med lägerdokument. Bland dessa finns det också tjänstgöringslistor. Det som brukar frammhållas är att det inte finns listor för just krematoriet. Om det beror på att det var en liten del i verksamheten eller något annat vet jag inte. Är det detta du fiskar efter?
Citera
2006-09-08, 21:45
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Det finns vad jag förstår tonvis med lägerdokument. Bland dessa finns det också tjänstgöringslistor. Det som brukar frammhållas är att det inte finns listor för just krematoriet. Om det beror på att det var en liten del i verksamheten eller något annat vet jag inte. Är det detta du fiskar efter?
Jag fiskar efter de tjänsgöringslistor som BlizzardKing hävdar har presenterats i någon av trådarna. Jag citerade hela inlägget i mitt förra inlägg.
Citera
2006-09-09, 11:03
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag fiskar efter de tjänsgöringslistor som BlizzardKing hävdar har presenterats i någon av trådarna. Jag citerade hela inlägget i mitt förra inlägg.
Det kan ju finnas en möjlighet att jag minns fel, men jag är ganska säker på att jag sett dem någonstans. Sök själv på exempelvis www.vho.org vetja. Vill man veta något får man också lägga ner lite energi på det.
Citera
2006-09-11, 10:11
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det kan ju finnas en möjlighet att jag minns fel, men jag är ganska säker på att jag sett dem någonstans. Sök själv på exempelvis www.vho.org vetja. Vill man veta något får man också lägga ner lite energi på det.
Du mindes nog fel.
Citera
2006-11-24, 00:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Max Hastings Armageddon: The Battle for Germany 1944-45 från år 2004 är läsvärd som krigsskildring, men de få hänvisningarna till "Förintelsen" är förstås rent nonsens. På s.538 i den svenska pocketutgåvan kan man läsa om en viss Jerzy Herszburg:

"När Herszburg under de följande tio månaderna färdades genom det nazistiska koncentrationslägersystemet tyckte han märkligt nog att Auschwitz-Birkenau inte på långt när var så dåligt som vissa av dess konkurrenter, till exempel Belsen:

'Vi var ganska rena. Det var inget arbetsläger. Vi blev solbrända och led inte av sömnbrist. Det hände sällan att någon slog eller tilltalade mig. En gång såg jag kroppen av en man som hade tagit livet av sig med elektrisk ström genom att hänga sig i tråden, men få människor begick självmord - vi var alltför upptagna med att försöka överleva. Jag såg ingen bli hängd eller skjuten. Jag såg aldrig någon dö.'

Detta var en del av den vansinnigt genialiska ordningen i Birkenau: invånarna hölls i ett tillstånd av foglighet eftersom människor dog utom synhåll för dem."

Intressant diskussionstråd om brittiska krigsfångar i Monowitz:

http://forum.codoh.com/viewtopic.php?t=3159
Citera
2006-11-27, 18:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Ett ”allmänt accepterat”, ofta förekommande och faktamässigt fullkomligt ogrundat påstående är att ”tyskarna mördade sex miljoner judar. Av dem var en miljon barn.”

http://www.ushmm.org/wlc/article.php?lang=en&ModuleId=10005142

Detta är en fräck lögn, oftast förfäktad av Talmudhatiska människor som inte har minsta tillstymmelse till medlidande med exempelvis ryska och ukrainska bondebarn som i miljontals slaktades och svalts ihjäl av de till största delen judiska bolsjevikerna, de miljontals etniskt tyska barn som bombades, svalts eller slaktades av de allierade under och efter andra världskriget, de hundratusentals irakiska barn som dog till följd av de sionistisk-inspirerade amerikanska sanktionerna och som fortsätter dödas i det besinningslösa våld som utlösts och orsakas av den mot folkrätten stridande invasion och ockupation pro-Israel-typer fortfarande har mage nog att stödja och hylla, eller de många tusental palestinska barn som dödats och lemlästats av IDF:s ”hjältar” eller vämjeliga ”bosättare”.

”En miljon judiska barn dödade av nazisterna, de flesta gasade”. Lögn, svammel, greuelpropaganda. Och det är intressant att se hur de germanhatande spridarna av Holocaustmyten inte själva förmår hålla elementär ordning och reda på sina historiskt helt obekräftade dödssiffror, och därmed klart och tydligt bekräftar att de ljuger.

I den kosherstämplade samlingsvolymen Anatomy of the Auschwitz Death Camp, utgiven 1994 av Yisrael Gutman och Michael Berenbaum i samarbete med United States Holocaust Memorial Museum, handlar kapitel 17, skrivet av en viss Helena Kubica, specifikt om barn. På s.412 kan man läsa det dogmatiska påståendet, som man väl måste vara bra ond för att betvivla:

”---Jewish children deported to Auschwitz constituted the overwhelming majority of the young people who were put to death by the Nazi regime.”

Då är frågan vad “en överväldigande majoritet” motsvarar för procentsats? 51% kan knappast sägas vara ”överväldigande”...75%? 80%?

Vidare säger Kubica:

”Broadly speaking, children and juveniles were placed in the camp as victims of the Nazi plan to exterminate the Jews; as victims of the plan to exterminate and isolate Gypsies; because they cooperated or took part in the resistance movement, which spread throughout occupied Poland and the Soviet Union; because they were included in the arrest and deportation of entire families; because they were part of the civilian population deported after the outbreak of the Warsaw revolt in 1944; or because they were born in Auschwitz.”

För att inte göra inlägget för långt tänker jag inte i detalj gå in på den statistik Kubica hänvisar till, jag tar bara ett exempel från s.413:

”Partially preserved transport lists for the period from April 17 to July 17, 1942, encompassing 8.749 men – mostly Slovak Jews deported to the camp in various transports – indicate that 656 of the deportees were children (the youngest were 11 or 12 years old) and adolescents”. Källan anges vara ett dokument från Archives of the Auschwitz-Birkenau State Museum. Av denna fragmentariska och osäkra transportstatistik bygger sedan den lydiga mytupprätthållaren Kubica sitt hatpropagandistiska och historiskt lögnaktiga luftslott med de välkända komponenterna: selektion, naturlagsupphävande icke närmare beskriven ”gasning”, naturlagsupphävande brännande av kropparna och mystiskt försvinnande av alla spår av det kriminella, men alltså imaginära, hopfantiserade, förloppet.
Kubicas sammanfattning av de judiska barnens öde i Auschwitz-Birkenau lyder på detta vis:

”These estimates allow us to conclude that at least 43.000 of the children and juveniles under 17 who perished in Auschwitz had arrived in transports from France, Belgium, the Netherlands, Germany, Austria, Norway, Greece, the Terezin ghetto, Italy, and the Soviet Union. However, no figures are available that pertain to the largest group of Jewish children – those sent to Auschwitz with their families from Hungary (438.000 persons) and Poland (300.000). Similarly, no data are available on the number of the children who were among the Jewish deportees from Slovakia and Yugoslavia. But we can conclude that children and juveniles constituted roughly 20 percent of these arrivals, or 185.000.”

Som synes använder kvinnan en liberal definition av vem som är ett barn (under 17 år) och hävdar sedan, godtyckligt och svepande men publicerat i standardverket om “Förintelselägret” Auschwitz och med hela den pompösa tyngden av ”etablerad sanning”, att uppskattningsvis 228.000 barn och ungdomar dog eller dödades i Auschwitz. Den som läst inlägget minns säkert Kubicas tes att ”den överväldigande majoriteten av de barn och ungdomar som dödades av Naziregimen” miste livet i Auschwitz. Låt oss då anta att hon syftar på 75% - dessa hypotetiska 228.000 (en siffra som torde vara många gånger för hög, och inget finns som tyder på att en enda individ ”gasades”!) utgör alltså 75% av det totala antalet judiska barn som Kubica, den sionistiska Shoahsekten och dess fega, stupida medlöpare påstår bragtes om livet av Adolf. Lägg ytterligare 25% till denna ”överväldigande majoritet” (25% som då dödats i samtliga andra läger, ghetton och av Einsatzgruppen), och vi är uppe i en totalsumma på 304.000 dödade och omkomna judebarn.

I ett nafs har alltså käringen Kubica skrivit ner det propagandanormgivande antalet med omkring 700.000 individer, 70%, från en miljon till 300.000. Om man tillämpar den statistiken, som förvisso är ett steg i rätt riktning, på det totala antalet postulerade mosaiska, marxistoida och bourgeoisie- ”helgon och martyrer”, så blir resultatet 1,8 miljoner, en siffra som vissa revisionister säkert anser ligger inom det möjligas, kanske rentav det sannolikas, gräns. Ta bort svamlet om ”gaskammare” och lögnen om ”en plan att Förinta alla judar” så har alltså Anatomy of the Auschwitz Death Camps redaktörer Gutman och Berenbaum som ansvariga för bokens innehåll implicit nått fram till en revisionistisk ståndpunkt...Alla våldsamma och förtidiga dödsfall orsakade av krig och förföljelse är beklagansvärda, oavsett om det är judar eller inte som drabbas, och alla nationer, folkslag och ideologiskt ivriga individer bör lära sig vissa nödvändiga läxor av de katastrofala massdödsperioder som i Europa inleddes 1914.

Är Helena Kubica en ond revisionist? Har det amerikanska Holocausttemplet, förlåt –museet, sålt sig till the dark side?

Den officiellt sanktionerade Holocaustmytologin bedrivs av inkompetenta idioter och propagandister som inte elementärt kan hålla reda på sina lögnsiffror och göra sina påståenden kompatibla. Att be gaskammartroende om en kommentar till den glada nyheten att enligt den mest ”respekterade mainstreamforskning” tycks omkring 700.000, kanske fler, av de en miljon judiska barn som felaktigt påståtts ha mördats av nazisterna (och indirekt förstås alla icke-judar i hela världen som inte ”hjälpte dem”) i själva verket har överlevt kriget vore i och för sig naturligt, om jag hade någon förhoppning att de vore intresserade av en debatt om sakfrågor, men vis av erfarenheten säger jag bara: Up yours, gallsprängda Shoahmytskolportörer!:
whoco5:
Citera
2006-11-28, 18:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Eugen Kogons SS-staten, med dess rent vanvettiga och vulgära Shoahpropaganda, blir tydligen aldrig riktigt slutgiltigt diskrediterad i troende tjockskallars ögon - nu kommer en ny utgåva, saluförd med salvelsefulla ord av omdömeslösa lallare på SMB, Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek (som även erbjuder "frukten av 40 års forskning", "en sensationell studie" av artisten Per Ragnar om Hitler och hans folk).

Nåväl, Kogon. Det skulle förvåna mig mycket om någon nu vågat revidera lögnen i 1977 års svenska utgåva om Auschwitz, att där dödades mellan 3,5 och 4,5 miljoner människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in