2011-12-17, 14:31
Medlem
Troians avatar
Bråda tider för dalapolisen. En man har skjutits i bröstet och förts till sjukhus. Oklart om det finns något samband med nattens dödsmisshandel, själv skulle jag väl spontant inte tro det. Känns som två till sin karaktär väldigt olika typer av brott.

Har vi några mer uppgifter om detta?

http://www.expressen.se/nyheter/1.26...stet-i-ludvika
Citera
2011-12-17, 14:33
Medlem
Jacksatans avatar
Jag skulle snarare tro att det kanske hänger ihop. Lite för stort sammanträffande att två så grova våldsbrott inträffar i om bara några timmar i en liten ort?
Citera
2011-12-17, 14:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacksatan
Jag skulle snarare tro att det kanske hänger ihop. Lite för stort sammanträffande att två så grova våldsbrott inträffar i om bara några timmar i en liten ort?

Under loppet av ungefär 48 timmar i Sigtuna kommun skedde det ett dubbelmord, ett försök till mord och en mördad kvinna hittades. Slumpen kan förklara att av varandra oberoende händelser då och då kan inträffa ungefär samtidigt.
Citera
2011-12-17, 14:48
Medlem
Jacksatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Under loppet av ungefär 48 timmar i Sigtuna kommun skedde det ett dubbelmord, ett försök till mord och en mördad kvinna hittades. Slumpen kan förklara att av varandra oberoende händelser då och då kan inträffa ungefär samtidigt.
Jadå, men du kan ju inte bortse ifrån att det är större sannolikhet att de är relaterade? Säg att det var 5e år inträffar såhär grova brott i Ludvika, då är det en chans på 1500 att det skulle inträffa ett till grovt brott den här dan.
Citera
2011-12-17, 14:49
Medlem
0ldMans avatar
Inte alls insatt men hämnd kanske?
Citera
2011-12-17, 14:50
Bannlyst
Fan vad våldskåta de är i Ludvika.

OnT då så inte blomvattnare får för sig att ge mig ytterligare en varning: Jag tror inte att det här har något samband med mordet på den svenske mannen utförd av invandrare.

Finns väl endel MC-snubbar i Dalarna och att det är sådana som är i farten är väl ingen högoddsare?
Citera
2011-12-17, 14:51
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Javisst. Samtidigt skall man misstro slumpen. Men hämndaktioner är också relativt sällsynta. När det händer rör det väl oftast gäng av något slag. Om det finns något samband lär hur som helst visa sig.
Citera
2011-12-17, 14:55
Medlem
perineums avatar
Om det inte är relaterat till den aktuella dödsmisshandeln, så kanske det hör ihop med det här:https://www.flashback.org/t1711444
Citera
2011-12-17, 14:55
Medlem
SZEWs avatar
Har ingen aning, men jag gissar på att det gör ihop med fredagens dödsmisshandel. En av gärningsmännen kanske backade ur och ville erkänna för polisen och då blev en annan av gärningsmännen förbannad och sköt honom?
Citera
2011-12-17, 15:01
Medlem
Dr_Dollars avatar
Har det varit mycket trubbel i Ludvika tidigare..?
Citera
2011-12-17, 15:06
Medlem
Suweden-jins avatar
Alltså någon måste ju sett vem iallafall offret var, det var ju ganska centralt där det hände.
Citera
2011-12-17, 15:08
Medlem
Får hoppas det är hämnd så inte ytterligare en oskyldig människa har blivit mördad.

Inte skulle jag lite på svenskt rättsystem, för mord i Sverige får du väl max 5 år i princip, då måste man ta lagen i egna händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in