Citat:
Ursprungligen postat av Ctrl-t
Det r svrt att kpa egen tobak p t.ex. ICA idag som skulle vara frdelaktig. Har fr mig att det r John Silver som sljs, och till ett inte allt fr frmnligt pris som man skulle kunna tnka sig.
kte Ecker-linjen ganska nyligen och dr sldes rulltobak vldigt billigt.
Oj, r urvalet s begrnsat? Det var lite synd. Man kanske fr kika p lite ntbutiker, om ngot finns dr?
Citat:
Ursprungligen postat av Nerevarine
Jag kper nr jag handlar ifrn Torne just ver grnsen frn Haparanda, jag tycker smaken r godare + det r mycket frskare n frdigrullade, 31 kronor kostar 30 gram LM rd.
~1kr/g r ju hyfsat, och det r ju ngot sdant jag hoppades att man skulle kunna hitta rulltobak (inom rikets grnser) fr, kostar det mer n 2kr/cigg brjar det bli hyfsat ovrt, ven om de andra frdelarna med att rulla fortfarande finns dr.
Citat:
Ursprungligen postat av jowal
Rker nstan enbart lstobak numera, fick hra att alla lazysmokes i europa numera har gifter i pappret fr att frhindra att ciggen inte fortstter brinna om man inte suger. Hurvida detta r sant eller inte vet jag inte, men det rckte fr att f mig att sluta rka dom.
Dremot tycker jag det r billigare att rka lst, fr jag rker enbart dom jag orkar rulla. Har man ett paket framme r det ltt fr mig att plocka cigg efter cigg utan att tnka p hur mnga jag rker. Numera har jag ganska bra koll p det istllet och kan undvika mnga rkpauser d jag inte alltid orkar rulla

(jag frsker trappa ner)
Jag rker Holland Master (
http://snus2.se/index.php/holland-master.html). Tycker den har en riktigt bra smak plus att konsistensen r precis som jag vill ha den. Smuggel vet jag inget om, men dremot finns det iaf i Malm tobaksaffrer som har extremt mycket billigare sortiment n dom vanliga butikerna.
Jag vill inte gra ngon reklam hr men sidan jag lnkade till har mngdrabbat vilket jag gillar
Jag tycker det r enormt skillnad p lazy vs. rulltobak. Man slipper snyltare ocks, eftersom ingen vill rulla slipper man alla som vill rka men vgrar kpa cigg (jag hatar snyltare).
Hm, med lazysmoke antar jag att du menar frdigrullade & paketerade cigaretter? Isf tror jag att det r tvrtom, och att ciggen ska slckas snabbare nr man inte aktivt rker den, fr att minska p antalet brnder orsakade av cigaretter som folk av ngon anledning frlorar uppsikt ver.
Ja, det dr med orken r ju ocks en frdel, har man paket blir det en del slentrianrkande, vilket man till viss del kommer ifrn nr man sjlv rullar.
Ang lnken s r det helt ok, det r ju 100% topic ^^. 2kr/g knns dock lite smdyrt (kvaliteten r skert helt ok dock)
Vet du vilken mngd "Original rtobak" innehller? Det str dubbelt s mycket och de andra mrkena innehller 40g, s det knns som att denna borde vara 80g?
Om ngon annan knner till ngon ntbutik som sljer billig (& bra) rulltobak s lnka grna!