2011-12-16, 19:26
Medlem
Fyllde i en låneansökan på GE Money Banks hemsida och fick hemskickat ett kuvert med en lösenfullmakt. Kan ju börja med att jag inte vet vad skillnaden på kredit och lån är. Det jag var ute efter är ett lån (sätta in pengarna på mitt konto) och antog det var så när det stod "mitt lån" på hemsidan.

På pappret som jag fick står det:

Sedan ska man fylla i:
Långivare - Ska jag skriva GE Money Bank här?
Ditt konto/lånenummer hos din långivare - Antar jag kan skriva mitt SEB konto här?
Belopp* - Står under; *Det belopp du anger här är det belopp vi betalar din långivare. Gäller det ett lån krediter hos oss GE M.B, så räknar vi ut och löser hela skulden åt dig.
Bankgiro - Undrar över denna med.

Sedan står det att Kredittagarens Namnteckning ska fyllas i, och jag var ju inte ute efter ett kreditkort.

Snälla kan någon förklara detta för mig? Deras kundservice har inte öppet förens måndag och skulle vilja få klarhet i detta!
Citera
2011-12-16, 20:36
Medlem
SemperTergos avatar
Kredit och lån är samma sak!
Har du ansökt om ett lån att betalas ut till ditt vanliga bankkonto för egen disposition? Då anger du bara det kontonummer dit pengarna ska.
Ska GE lösa lån för din räkning? Då anger du vem som är långivare - i ditt fall SEB och lånenummer!
Bankgironummer kan du strunta i att fylla i.
Kredittagarens underskrift är du! (och det är inte ett kreditkort du signar för)
Lycka till
Citera
2011-12-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SemperTergo
Kredit och lån är samma sak!
Har du ansökt om ett lån att betalas ut till ditt vanliga bankkonto för egen disposition? Då anger du bara det kontonummer dit pengarna ska.
Ska GE lösa lån för din räkning? Då anger du vem som är långivare - i ditt fall SEB och lånenummer!
Bankgironummer kan du strunta i att fylla i.
Kredittagarens underskrift är du! (och det är inte ett kreditkort du signar för)
Lycka till

Tack för hjälpen, men insåg idag när jag nyktrat till att det var tryck på båda sidorna av alla papper. Vart lite lättare att läsa de lätt förstådda instruktionerna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in