Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-16, 19:03
  #1
Medlem
Hej !
jag funderar på att skaffa en bowlingbana hem . Vad jag förstår så är dom runt 20m långa plus ansats och lite plats för maskineriet. ca 30 m totalt vilket jag har plats för.
Frågan är nu vad en sådan kan tänkas kosta och hur man smidigast får till det . Det handlar som sagt bara om EN bana med allt man behöver för att det ska fungera .
Nån som sitter på någon bra info om inköpsställen / kostnader mm ?
Citera
2011-12-16, 19:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Hej !
jag funderar på att skaffa en bowlingbana hem . Vad jag förstår så är dom runt 20m långa plus ansats och lite plats för maskineriet. ca 30 m totalt vilket jag har plats för.
Frågan är nu vad en sådan kan tänkas kosta och hur man smidigast får till det . Det handlar som sagt bara om EN bana med allt man behöver för att det ska fungera .
Nån som sitter på någon bra info om inköpsställen / kostnader mm ?

17 meter är en bowlingbana. Till det kommer ansats ett antal meter och själva maskineriet..

.
Citera
2011-12-16, 20:46
  #3
Medlem
danzos avatar
Ska du ha den i garaget eller?

Du lär ju behöva beställa en sådan från internet eller dylikt och in te nog med det måste någon installera den, det kräver också en maskin som oljar den ibland som liksom åker fram och tillbaka över banan.....

Det tar mycket mer än du tror......
Citera
2011-12-17, 13:41
  #4
Medlem
Markmags avatar
Det är nog en rätt svår process att driva en bowlingbana i sitt eget hem. Hela maskineriet blir nog lite svårt att få in.
Men det hade varit riktigt kul såklart.
Citera
2011-12-17, 14:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danzo
Ska du ha den i garaget eller?

Du lär ju behöva beställa en sådan från internet eller dylikt och in te nog med det måste någon installera den, det kräver också en maskin som oljar den ibland som liksom åker fram och tillbaka över banan.....

Det tar mycket mer än du tror......

Nädå! Jag har faktiskt spelar på en bowlingbana där man ställde upp käglorna manuellt..

Funkar det också, man får turas om att vara kägelresare..

.
Citera
2011-12-17, 18:11
  #6
Medlem
danzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Nädå! Jag har faktiskt spelar på en bowlingbana där man ställde upp käglorna manuellt..

Funkar det också, man får turas om att vara kägelresare..

.

hahaha, herregud
Citera
2011-12-17, 20:38
  #7
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danzo
hahaha, herregud
Man kan ju bowla med rullskridskor på. Då går det snabbt att åka dit och sätta upp dem igen.
Eller att man sätter starka magneter i toppen på käglorna och har ett knippe snören med magneter på i en hissanordning som går längst taket fram till ansatsen.
//McGyver
Citera
2011-12-17, 23:08
  #8
Medlem
Jolls avatar
Annars kan du alltid gå till din närmsta bowlinglokal och fråga där.
Citera
2011-12-30, 20:58
  #9
Medlem
Finns det verkligen ingen som har ett hum ? 10000 (antagligen inte) ,100000,1000000 ????? En bana- komplett, tänker fan inte ställa upp dom manuellt.
Citera
2012-12-31, 04:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Finns det verkligen ingen som har ett hum ? 10000 (antagligen inte) ,100000,1000000 ????? En bana- komplett, tänker fan inte ställa upp dom manuellt.
90’ x 11’-6” or 110’ x 11’-6”

Varsågod...
Citera
2012-12-31, 11:02
  #11
Medlem
Be om en offert:

http://www.usbowling.com/residential-bowling.html

Företaget påstår sig installera bowlingbanor "worldwide"
Citera
2018-04-07, 21:30
  #12
Medlem
Stormaren: Hur gick det? fick du till någon privat bowlingbana?

Enligt den här artikeln rör det sig alltså runt 300-400k för en bana :-(
https://www.sn.se/nyheter/bowlingban...tan-vardering/
__________________
Senast redigerad av MalbecWarrior 2018-04-07 kl. 21:33.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback