2011-12-16, 01:07
Medlem
KingOfTheElephantss avatar
Är ute efter en ny android mobil efter årsskiftet, har länge funderat på samsung galaxy s2 & samsung note och htc sensation & sensation xl...men är öppen för fler märken om de kan mäta sig vid dessa

Krav:

- Inte lagga
- stor skärm , ( ingen xperia pro mini storlek, ska ses vad som finns på skärmen)
-vass
-ingen appleprodukt
-ska finnas skydd till mobilen , något skal och skärmskydd
-ska kunna stå på sig så den hänger med i framtiden
-följa med på uppgradering av android-os

Prisklass är väl max 7000-8000:- och om det är kommer inom närheten av Q1 ( början av 2012) så kan jag även tänka mig vänta på en mobil som ska bräda de äldre modellerna.
Citera
2011-12-16, 01:38
Medlem
knurrekanons avatar
Har själv en Samsung galaxy S2 som jag är jävligt nöjd med.
Android i sig har haft problem med lite lagg men absolut inget som man stör sig på.
Kör nu med root och MIUI rom och upplever i princip inget lagg överhuvudtaget.

Hade en Sensation innan den men upplever själv SGS2 som mycket kvickare och skärmen är ett stort + då den har en bra färgåtergivning och kontrast!
Citera
2011-12-16, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knurrekanon
Har själv en Samsung galaxy S2 som jag är jävligt nöjd med.
Android i sig har haft problem med lite lagg men absolut inget som man stör sig på.
Kör nu med root och MIUI rom och upplever i princip inget lagg överhuvudtaget.

Hade en Sensation innan den men upplever själv SGS2 som mycket kvickare och skärmen är ett stort + då den har en bra färgåtergivning och kontrast!

Kört Miui en del men klarar inte av det mer pga webbläsaren laggar som satan. Stock flyter så mycket bättre. Annars är Miui riktigt nice.

Till TS: Kolla på Nexus eller sgs 2, tycker HTC är lite efter i dagsläget Du kan ju gå och klämma på telefonerna lite i butik.
Citera
2011-12-16, 12:30
Medlem
knurrekanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattatafish
Kört Miui en del men klarar inte av det mer pga webbläsaren laggar som satan. Stock flyter så mycket bättre. Annars är Miui riktigt nice.

Håller med om att webbläsaren laggade men testade tanka hem dolphin browser HD och då flöt det på rätt fint
Citera
2011-12-17, 01:37
Medlem
Hmmm ja det är ju verkligen frågan.
SGS2 är ju fin men ganska passé rent hårdvarumässigt i dagsläget.

Just precis nu står det ju mellan Noten och Nexusen, svårt val verkligen.

Personligen tänker jag nog vänta på att SGS3an kommer så att Nexusen blir billigare, då skall jag nog ha mig en nexus.

Fast vore ju för djäkla läckert att gräva fram en Note på tuben och surfa runt...
Citera
2011-12-17, 01:40
Medlem
Tycker att dagens hårdvara är helt onödig.. Dual-core används inte ens till max, och nu kommer det ut quad-core?! Liksom vad i helvete är poängen med det?

Hårdvaran på XL är inte topnotch, men låt inte det lura dig. Den laggar inte och har garanterat (enligt mig, obviously) en bättre upplevelse än samsungs mobiler. TouchWiz vs HTC Sense är en lätt match, touchwiz har ingen chans. Dock kan man ju (som nämnts ovan) roota mobilen och lägga in en custom/official rom. Upp till dig, mitt val är XL.
Citera
2011-12-17, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
SGS2 är ju fin men ganska passé rent hårdvarumässigt i dagsläget..

Nja, den är faktiskt bättre än Nexus på kamera och att man kan byta SD-kort, grafikkort är jag osäker på, processor är likvärdig.. Men hade nog tagit Nexus i dagsläget iaf även om valet inte är helt solklart för mig. Trivs bra med storleken på SGS II och Nexus är större. Det är ICS som lockar då
Citera
2011-12-17, 15:43
Medlem
KingOfTheElephantss avatar
Samsung note är väldigt intressant då den är liksom modellen mellan mobil och surfplatta storleksmässigt och storlek är bra, när man ändå nu kollar klipp,bilder, surfar etc.

min första smartphone var en xperia mini pro och då trodde jag att liten mobil är bra för då får den plats i fickan utan att man märker den och bara ta upp den när man vill surfa lite eller så, men den är borta sedan länge nu...

nu är mer problemet om jag köper mig samsung note att den kanske blir så jävla stor i fickan speciellt när man är ute på krogen och tjejerna frågar "Är det en samsung note du har i fickan eller är du bara glad att se mig?"

Är det någon som har samsung note så får de gärna skriva så man får ett intryck från någon annan..
Citera
2011-12-18, 00:59
Medlem
Är själv sugen på en Note efter att jag fått känna på den förra veckan. Men idag när jag återigen såg den så såg den konstigt nog än större ut....jämte fanns en HTC Sensation XL som ev fick mig tänka om. Lite mindre och UI flöt på riktigt bra, mycket bättre än min Google Nexus S. Har själv känt som att HTC halkat efter men kanske man ej ska bry sig för mycket om hårdvaran alltid.
Mvh
Janptr
Citera
2011-12-18, 07:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av janptr
Har själv känt som att HTC halkat efter men kanske man ej ska bry sig för mycket om hårdvaran alltid.
Mvh
Janptr

Det är ju hårdvaran som gör skillnaden. HTC Sensation har dubbelkärnig processor, nästan lika bra hårdvara som SGS II med små skillnader. Sen vad XL står för har jag ingen aning om. Galaxy Note har också bra hårdvara dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in