Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-15, 02:08
  #1
Medlem
Quzzas avatar
Nu på den senaste tiden så jag jag börjat komma ihåg mina drömmar hur klart som helst. Det gjorde jag inte förut, då kanske jag kom ihåg 1 dröm per vecka. Nu kommer jag ihåg säkert 3 drömmar per natt.

Som tex inatt drömde jag det konstigaste jag har drömt:
Om ni kollar på den här video: http://www.youtube.com/watch?v=pj-Wr_-5u4E

Men instället för ett jorden går under i en tryckvågen som det blir på videon av meteoriten, så tänker ni er att ni ser hela jordenslivstid ”jorden är Ca 4,6 miljarder (4600 miljoner) år gammal” hur den förändras i en tryckvåg lika snabbt som tryckvågen på videon åker längs jordens yta. Ni ser hur berg går sönder , skogar trycks bort av andra skogar osv, de hela 4600 miljoner åren som jorden har funnits ser ni på ca 3 min. (Jätta svårt att förklara)

+ att när hela jordens förändring är klar så ser jag 2 aliens som ser ut så här: http://eejjah.blogg.se/images/2009/alien_55943972.jpg

Så vad tror ni mitt undermedvetna försöker säga? Fanns det Aliens på jorden för flera miljoner år sedan? Det sägs att pyramiderna i Egypten byggdes med hjälp av aliens. För människan hade inte tekniken att lyfta så tunga stenblock, men det hade aliens. Antar man menade deras rymdskepp. (Men detta är bara nog som sägs, behöver verkligen inte stämma.) Försöker mitt undermedvetna säga nåt om aliens och jordens livstid?

Anledning varför jag tog upp detta med aliens är pga att "albert einstein" kom tydligen på någon med rymden via en dröm(Klardröm), har jag hört. Är det samma för mig, fas med aliens och jorden?

Är det normalt att komma ihåg drömmar så klart som jag gör?
varför har jag börjat komma ihåg alla drömmar helt plötsligt?
Varför drömmar jag så konstigt?
Borde jag lyssna mer på drömmar som denna?

Jag är verkligen inte Psykisk störning om någon nu börjar tro det. För när jag läser det jag skrev låter det väldigt konstigt. Men drömmar kan vara lite konstiga ibland

//Quzza
__________________
Senast redigerad av Quzza 2011-12-15 kl. 02:15.
Citera
2011-12-15, 11:00
  #2
Medlem
Såhär ser jag på saken:

Ditt undermedvetna skapades dagen du föddes (i mammas mage var du inte fullt utvecklad) så att det skulle "komma ihåg" någonting som hände för så länge sen är väldigt osannolikt, med tanke på att du inte börjar minnas innan du finns.

Hur magisk en hjärna än verkar, så är det egentligen bara en köttklump med miljarder olika elekron-kopplingar, om man tror på detta så är allt som kan hända, helt logiskt.
Och därför är det ologiskt för dig att komma ihåg saker du inte upplevt.

Mrn om man däremot tror på att alla människor på något vis är sammankopplade, så är det ju kanske sannolikt att ditt undermedvetna kan minnas vad andra människor sett.

Hahainget bra svar men..
Citera
2011-12-15, 11:49
  #3
Medlem
Quzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavalkad
Såhär ser jag på saken:

Ditt undermedvetna skapades dagen du föddes (i mammas mage var du inte fullt utvecklad) så att det skulle "komma ihåg" någonting som hände för så länge sen är väldigt osannolikt, med tanke på att du inte börjar minnas innan du finns.

Hur magisk en hjärna än verkar, så är det egentligen bara en köttklump med miljarder olika elekron-kopplingar, om man tror på detta så är allt som kan hända, helt logiskt.
Och därför är det ologiskt för dig att komma ihåg saker du inte upplevt.

Mrn om man däremot tror på att alla människor på något vis är sammankopplade, så är det ju kanske sannolikt att ditt undermedvetna kan minnas vad andra människor sett.

Hahainget bra svar men..

Tack för ditt svar! Jodå alla svar är bra. Är bara riktigt förvånad över min dröm, nästan så det var lite läskigt.

Är tacksam för alla svar! Annars hade jag inte gjort en tråd
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback