2011-12-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarafel
Absolut, men vad gör man med alla de som i nuläget inte klarar sig?

Och på vilket sätt är det sveriges eller svenskarnas problem? Alla problem som ett land som Somalia har är självförvållande. Landet har BARA fungerat när det var italienskt/brittiskt protektorat. Och allt sedan självständigheten 1960 har krig och klankamper varit i centrum. Somalia är för bra för somalier. Det finns en naturlig lösning. Låt den lösa problemet. Sen kan vi svenskar annektera Somalias sandstränder. Vi har ju redan betalt skiten.
2011-12-15, 16:13
Medlem
Motleys avatar
Jag är absolut inte rasist, hatar bara alla jävla blattar som alltid ställer till det för oss vita... Lite den logiken vissa faktiskt verkar ha när de argumenterar. Jag anser dock inte alls att alla som röstar på SD är rasister så missförstå mig inte, de har ibland sina poänger, men självklart finns det rasister där också. Vore ju konstigt annars, pga att SD är mest invandringskritiska (och pga sina rötter) är det en självklarhet att en del av de rasister som existerar också dras dit (därmed inte sagt att ALLA är det, som sagt.) Men rätt få som kan stå för det ens när de är annonyma, mer respekt till de som faktiskt gör det.

I enskilda uttalanden, där man bara kan spekulera i någons "egentliga" åsikter anser jag dock inte att man ska använda ordet rasist. Ordet har absolut blivit missbrukat, det pajar utan tvekan ibland debatten. Sålänge man för fram sakliga argument och inte fokuserar på att smutskasta en viss grupp männsikor (då menar jag till exempel "jävla blattar" och annat som inte tillför debatten något) ska det inte behövas, även om man inte delar åsikterna...

Men detta tycker jag även om uttryck som "anti-vit". Det finns en poäng med uttrycket i vissa fall, men så fort dessa missbrukas och används om precis alla som inte delar ens åsikt rakt av så pajar det debatterna. Man kan konstatera precis hur mycket man vill att någon är anti-vit eller rasist osv. men det leder alltså sällan till en vettig debatt. Där har BÅDE rasister och s.k. "anti-rasister" faktiskt något gemensamt. (Det sista uttrycket är lite märkligt, men ni förstår vilka jag syftar på)
2011-12-15, 16:17
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Ansiktet utåt säger att SD har nolltolerans mot rasism sen så säger SD-politiker liknande citat gång på gång:
”Under många tusentals år har negern kunnat softa i värmen, käka lite bananer, våldta nån förbipasserande kvinna eller unge, slåss med andra negerhannar och äta upp dem, spela lite trumma, springa omkring lite, fånga nån antilop, käka lite bananer, knulla lite, berusa sig på jästa frukter eller örter, osv. Så har det hållit på under årtusendena utan att något evolutionärt tryck i form av miljöfaktorer har tvingat negern att utvecklas i en annan riktning.”

Tycker du inte det är lite oärligt och falskt att jämföra ett citat av Varnagel med en SD-politiker?
Det blir ju lite som att du då även anser att Hitler ville judarna väl, inte sant?
Eftersom mig veterligen så har Varnagel aldrig sympatiserat med SD, då han har en helt annan politisk åskådning.

Falsk och oärlig är du, men känn dig inte ensam, de flesta av din sort är likadana och som vanligt betyder era ord noll och intet.
Senast redigerad av 0Thor0 2011-12-15 kl. 16:19.
2011-12-15, 16:24
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Tycker du inte det är lite oärligt och falskt att jämföra ett citat av Varnagel med en SD-politiker?
Det blir ju lite som att du då även anser att Hitler ville judarna väl, inte sant?
Eftersom mig veterligen så har Varnagel aldrig sympatiserat med SD, då han har en helt annan politisk åskådning.

Falsk och oärlig är du, men känn dig inte ensam, de flesta av din sort är likadana och som vanligt betyder era ord noll och intet.
Falsk och oärlig?
http://www.dn.se/nyheter/valet-2010/sd-politiker-afrikaner-programmerade-att-valdta-barn

Han publicerade citatet på sin blogg och försvarade senare också uttalandet. Det är från Varnagel ja som är uttalad rasist och det sympatiserade SD-politikern med.

Du kunde ju sökt lite innan du börjar spy galla.
Senast redigerad av Salford 2011-12-15 kl. 16:27. Anledning: stavfel
2011-12-15, 16:29
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Falsk och oärlig?
http://www.dn.se/nyheter/valet-2010/sd-politiker-afrikaner-programmerade-att-valdta-barn

Han publicerade citatet på sin blogg och försvarade senare också uttalandet. Det är från Varnagel ja som är uttalad rasist och det sympatiserade SD-politikern med.

Du kunde ju sökt lite innan du börjar spy galla.

Fantastiskt, det var inte bara svammel från dig, men jag vidhåller att det citatet inte är en SD ståndpunkt, även om jag håller med om att politikern ifråga borde se över hur han uttrycker sig.
Faktum är att han även borde se över om han ska vara med i SD.
2011-12-15, 16:52
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Fantastiskt, det var inte bara svammel från dig, men jag vidhåller att det citatet inte är en SD ståndpunkt, även om jag håller med om att politikern ifråga borde se över hur han uttrycker sig.
Faktum är att han även borde se över om han ska vara med i SD.
Han hade ju sin chans men valde att då att fortsätta att stödja uttalandet. Det intressanta är väl hur mycket SD försöker att hålla en viss fasad utåt men så verkar dom ha så många politiker och medlemmar som står för dom rasistiska åsikterna SD försöker tvätta bort.
2011-12-15, 16:56
Medlem
OggeOJs avatar
Eftersom alla som gapar rasism åt allt ofta förespråkar att det inte finns några raser så kan det väl knappast finnas rasism heller. Eller erkänner de plötsligt att det finns raser?
2011-12-15, 17:03
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Han hade ju sin chans men valde att då att fortsätta att stödja uttalandet. Det intressanta är väl hur mycket SD försöker att hålla en viss fasad utåt men så verkar dom ha så många politiker och medlemmar som står för dom rasistiska åsikterna SD försöker tvätta bort.

Jo, men tur är ju att det inte ens är i närheten av tex Vänsterpartiet som tom har en partiledare som inte än idag tagit avstånd från historiens värsta massmördare, Stalin.
2011-12-15, 17:05
Medlem
Alla är rasister

Du kan inte på fullaste allvar mena att en blåneger från Afrika inte är rasist.
Du kan inte mena att Ahmed från Irak inte är rasist.
Du kan inte mena att Nils inte är rasist
2011-12-15, 17:19
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny-Klimp
Jag är varken rasist eller främlingsfientlig, men lutar åt att rösta på SD.

Invaderingen kan medföra många fördelar för ett land, men vi har kommit till en gräns där problemen är övervägande. Det enklaste, mest realistiska och hållbara lösningen på det växande problemet är att stoppa massinvandringen.

Att döma av en person utifrån religion, kultur, eller ras är vansinnigt. Den personen kan vara vettigare än de flesta du känner. Däremot så hatar jag det okänsliga våldet, och kvinnosynen som nu ökat med invandringen. Det känns som att i vissa länder värderar man ett människoliv lägre en vi ser på en hund här i Sverige. Felet med rasism och främlingsfientligheten är att man drar alla över en kam och skapar hat mot folkgrupper. Läs historieböcker för att förstå hur idiotiskt det är med rasism.

Jag känner mig misstänksam mot SD. De menar att vi ska ha en assimilationspolitik där då folkgrupper tvingas till att överge sin ursprungliga kultur. De har inte förtydligat vad de menar med detta. Jag är för fri vilja, även för mig själv. Ska vi tvinga de invandrare som redan bor i Sverige att dansa smågrodorna runt midsommarstången? Sen har vi Kent Ekeroth som står och gormar sitt islamhat ala´Breivik. Jimmy Åkesson borde ta tag i sitt ledarskap och kraftigt ta avstånd från rasism och främlingsfientlighet.
Om du bara var liiiite insatt i SDs politik, så skulle du veta att det de menar med assimilation är att de skall följa svenska seder och normer och lagar, dvs anpassa sig till vårat samhälle, inte kräva särlagsstiftning som sker nu hela tiden. Det är vad deras assimilationspolitik innebär, inget trams om huruvida de firar midsommar eller ej, det skiter de blanka fan i, de får fira sina högtider bäst de vill... Men tyvärr är väl detta normen hos våran befolkning, många lider av grav okunskap, att inte ens sådana här grundläggande saker har de någon koll på öht, men du är inte ensam om det...media har gjort sitt jobb väl...
2011-12-15, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikbergstrom
Kan börja med att jag inte är vänster och inte höger och inte center så ni behöver inte hoppa på mig för det.

Många här frågar sig hela tiden varför SD kallas rasister? Nu ska jag förklara varför

"Rasism är inte när man säger; Alla från Somalia pratar skithögt på bussen och luktar illa, alla kineser är skitsmarta, alla zigenare snor allting och alla från Afghanistan är våldsbenägna"

MEN det är rasism att säga att de personerna är mindre värde pga en personlig fördom.

Och det är ju faktiskt precis det SD gör? Inte bokstavligt talat såklart, men hela grejen med "Mitt land och ditt land" är ju en tanke som enkelt skapar rasism, därav anser också många från vänstern att Nationalism är rasistiskt. Tyvärr, för jag är själv en glad patriot som vill kunna älska mitt land precis som ni.

Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa. Det är ju faktiskt en sorts av ned-värdering att säga "Du får inte tillgång till detta landet då du är av en annan ras, detta landet tillhör inte dig" och när en ned-värdering inkluderar ordet ras, ja det är då det är rasism. Sen gör det ju självklart inte bättre att SDU hade konferens tillsammans med det Italienska Lega Nords ungdomsparti som OFFENTLIGT på deras hemsida står öppet och heilar, men värre är väl att SDU beskriver att de hade mötet för att "Finna inspiration" från andra ungdomspartier i Europa. (Detta var förövrigt i somras)

Sen är självklart de länder som inte vill ha in oss Kaukasier i deras nationer också rasister om man utgår från samma tanke, och jag säger inte heller att jag är emot denna sorts av rasism, men många av er här ställer (Iallafall enligt mig) väldigt ofta frågan varför SD anklagas för rasism. Nu fick ni svaret.
Kan vi inte " vända på steken ".
Varför måste vi ha Invandring ? , Vad tjänar det Svenska folket på Invandring ?
Sen så säger vi inte " Du har inte tillgång till det här landet pga av din ras "
Det handlar om sunt förnuft och att det skulle va en omöjlighet att inte ha en reglerad invandring.
Sen så verkar du inte ens veta vad ordet Rasism betyder. -.- Läs lite om Rasism på Wikipedia jävla stolpskott.
2011-12-15, 17:33
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBanger
Du är en riktigt dålig människa om du tycker det är bättre att hjälpa ett fåtal flyktingar och ta dom till Sverige än att rädda livet på många fler i deras egna länder.

Då är det väl turen att jag anser att Sverige både har möjligheten att hjälpa människor som är i behov i utsatta länder och att Sverige kapaciteten att ta emot flyktingar.

Däremot så är du en riktigt dålig människa ifall du anser att det är humant att neka människor som kommer till Sverige visum och tvinga tillbaka de till platser som är i direkt fara för deras liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in