2012-12-25, 22:59
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stam.nossnahoj
Sverigedemokraterna lever på de brister i samhället som är kopplade till invandrare. Det gör dem till främlingsfientliga - dvs, svenskar är de som är bäst lämpade att leva i Sverige. Hade invandrare inte på något sätt alls (vilket hade varit mycket intressant om så var fallet) utgjort några problem i samhället, och Sverigedemokraterna fortfarande ansett minskad invandring vara den enda lösningen till alla migrationsfrågor, så hade slutsatsen rimligen blivit att SD är rena och skära rasister.

Tanken har aldrig slagit dig att folk är emot de ekonomiska problem massinvandringen medför?
2012-12-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbergstrom
Kan börja med att jag inte är vänster och inte höger och inte center så ni behöver inte hoppa på mig för det.

Många här frågar sig hela tiden varför SD kallas rasister? Nu ska jag förklara varför

"Rasism är inte när man säger; Alla från Somalia pratar skithögt på bussen och luktar illa, alla kineser är skitsmarta, alla zigenare snor allting och alla från Afghanistan är våldsbenägna"

MEN det är rasism att säga att de personerna är mindre värde pga en personlig fördom.

Och det är ju faktiskt precis det SD gör? Inte bokstavligt talat såklart, men hela grejen med "Mitt land och ditt land" är ju en tanke som enkelt skapar rasism, därav anser också många från vänstern att Nationalism är rasistiskt. Tyvärr, för jag är själv en glad patriot som vill kunna älska mitt land precis som ni.

Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa. Det är ju faktiskt en sorts av ned-värdering att säga "Du får inte tillgång till detta landet då du är av en annan ras, detta landet tillhör inte dig" och när en ned-värdering inkluderar ordet ras, ja det är då det är rasism. Sen gör det ju självklart inte bättre att SDU hade konferens tillsammans med det Italienska Lega Nords ungdomsparti som OFFENTLIGT på deras hemsida står öppet och heilar, men värre är väl att SDU beskriver att de hade mötet för att "Finna inspiration" från andra ungdomspartier i Europa. (Detta var förövrigt i somras)

Sen är självklart de länder som inte vill ha in oss Kaukasier i deras nationer också rasister om man utgår från samma tanke, och jag säger inte heller att jag är emot denna sorts av rasism, men många av er här ställer (Iallafall enligt mig) väldigt ofta frågan varför SD anklagas för rasism. Nu fick ni svaret.

Nu säger dock inte SD att folk inte får komma till Sverige alls (det handlar om minskad invandring, inte 0 invandring) plus att SD mer säger det såhär: "Fullsatt tills vidare om du inte har skrymmande skäl".

Ditt sätt att se på det är alltså att alla människor som realistiskt inser att Sverige som land inte kan ta hand om hela världens fattiga (utgörs av typ 5 miljarder människor lite beroende på hur man definierar fattig), då är man rasist?
2012-12-25, 23:24
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Jag gillar Sd, det enda rasistiska främlingsfientliga nazistpartiet som hatar islam, gillar judar , vill ha en invandring och som dessutom tillåter transor, handikappade och mörkhyade att få ledande positioner.
2012-12-25, 23:28
Bannlyst
SD är inte rasister bara för att de vill sitt land väl, till skillnad från de andra partierna som vill förinta Sverige.

SD är realister som förstår att detta galenskap som pågår inte kan fortsätta.
2012-12-27, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Withered
Så att motsätta sig invandring är rasism, kära världsmedborgare?
De som är positivt inställda till invandring anser rimligen inte att personer med utländsk bakgrund är mindre värda som individer än etniska svenskar, och vice versa.

Citat:
Ursprungligen postat av hash
Tanken har aldrig slagit dig att folk är emot de ekonomiska problem massinvandringen medför?
Många är nog emot invandring av nationella skäl (SD är ju ett nationalistiskt parti) men påpekar problem som är kopplade till invandring för att "slippa" erkänna att motivet egentligen är att bevara den svenska kulturen och folkgruppen.
2012-12-27, 06:07
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stam.nossnahoj
De som är positivt inställda till invandring anser rimligen inte att personer med utländsk bakgrund är mindre värda som individer än etniska svenskar, och vice versa.

Många är nog emot invandring av nationella skäl (SD är ju ett nationalistiskt parti) men påpekar problem som är kopplade till invandring för att "slippa" erkänna att motivet egentligen är att bevara den svenska kulturen och folkgruppen.

Och var är motsägelsen där?
2012-12-27, 09:11
Medlem
Pasteys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbergstrom
Kan börja med att jag inte är vänster och inte höger och inte center så ni behöver inte hoppa på mig för det.

Många här frågar sig hela tiden varför SD kallas rasister? Nu ska jag förklara varför

"Rasism är inte när man säger; Alla från Somalia pratar skithögt på bussen och luktar illa, alla kineser är skitsmarta, alla zigenare snor allting och alla från Afghanistan är våldsbenägna"

MEN det är rasism att säga att de personerna är mindre värde pga en personlig fördom.

Och det är ju faktiskt precis det SD gör? Inte bokstavligt talat såklart, men hela grejen med "Mitt land och ditt land" är ju en tanke som enkelt skapar rasism, därav anser också många från vänstern att Nationalism är rasistiskt. Tyvärr, för jag är själv en glad patriot som vill kunna älska mitt land precis som ni.

Så att inte vilja ta in fler invandrare till "sitt" land är ju ganska rasistiskt, även om man vill sin nations bästa. Det är ju faktiskt en sorts av ned-värdering att säga "Du får inte tillgång till detta landet då du är av en annan ras, detta landet tillhör inte dig" och när en ned-värdering inkluderar ordet ras, ja det är då det är rasism. Sen gör det ju självklart inte bättre att SDU hade konferens tillsammans med det Italienska Lega Nords ungdomsparti som OFFENTLIGT på deras hemsida står öppet och heilar, men värre är väl att SDU beskriver att de hade mötet för att "Finna inspiration" från andra ungdomspartier i Europa. (Detta var förövrigt i somras)

Sen är självklart de länder som inte vill ha in oss Kaukasier i deras nationer också rasister om man utgår från samma tanke, och jag säger inte heller att jag är emot denna sorts av rasism, men många av er här ställer (Iallafall enligt mig) väldigt ofta frågan varför SD anklagas för rasism. Nu fick ni svaret.

Ordet rasism används som en stämpel i dagens samhälle för att markera de som yttrar minsta kritik om invandring och invandrare som onda.

Du anser att det är rasism att definiera ett land som sitt. Kan det bli mer förvridet? Nationalismen handlar om en sammanhållning inom nationen, en slags gemenskap.

SD som parti har aldrig klassat olika grupper som raser, det du kanske tänker på är BSS rörelsen partiet var en del av i sina tidiga dagar. Det är inte dagens SD. Dagens SD är Sveriges tredje största parti, ett socialkonservativt mitten-parti med en nationalistisk grundsyn. Ingen rasism.
2014-08-21, 01:03
Medlem
Obsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.

... sen när spelar hudfärgen någon roll? din logik låter som "invandrare" = "annan ras" . vem är den verkliga rasisten här?

visst röstar rasister också på SD, men tror mer att folk också röstar på SD eftersom de andra partierna slussar in mer och mer folk i båten även om det inte finns några platser kvar = min båt sjunker till slut . SD vill minska invandringen. Har sett alldeles för många ställen i Sverige där politikerna gillar att ta in invandrare, men kan inte lösa konsekvenserna som medföljer. Visst lyckas de också i en skala, men eftersom man tar in mer än vad man kan hantera så blir det automatiskt problem. Ungefär som att om man gillar barn och skaffar fler och fler barn, även om man inte har tillräcklig ekonomi/kompetens till det (det kan vara roligt ett tag tills man märker vilket ansvar man också måste ta). Till slut blir det problem.

Det är synd att man blir stämplad som rasist när man kritiserar invandringspolitiken, är väl därför inte partierna generellt vågar ta det steget så att det blir lättare att ordna upp det.
2014-08-21, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Okej tänk dig att du har en båt. Den rymmer 10 000 personer men just nu sitter det bara 300s. Runt dig har du några båtar med 4-5 personer som sjunker och på dom sitter människor med andra hudfärger. Vad hade du gjort? Enligt SD är lösningen att låta dom klara sig själva och det är enligt mig en av flera anledningar varför SD är rasistiska.

Fin necro tråd här, hur lyckades du?

Tycker det jag har i quotes är ganska intressant.

Tänk dig att du sitter på din båt och du har dessa båtar runt om dig med andra personer som sjunker. Tänk också att bortom dessa människor så finns det en stor skara människor som inte har haft möjlighet till båt alls, de är många fler än de som har lyckats att ta sig nära din båt. De är alla på sikt på väg att drunkna.

Vad är då din insats?

Använder du alla dina resurser åt att sticka ylletröjor, göra varm choklad och bjuda in de fåtal 4-5 personerna som med sina egna båtar, kunnat ta sig fram till din båt?

Eller börjar du använda samma mängd resurser för att skapa en stor samling av livringar, flytvästar och provision på flottar som du skickar till den stora mängden som inte har möjlighet att komma nära din båt?

Med satsning nummer ett så räddar du bara de 4-5 personerna som tagit båtar och lämnat sina landskamrater till en blöt död.

Med satsning nummer två så räddar du 500 personer som annars skulle ha dött.

Vilket alternativ är då det humana? Blir du verkligen rasist för att du vill prioritera val 2 istället för val 1?
2014-08-21, 06:48
Medlem
Sverige2025s avatar
Har svårt att tolka vad du menar.

Klart att någon har mer rätt till en landyta än andra grupper. SD har inga rasistiska värderingar. Sverige är ett fattigt land med alldeles för högt skattetryck istället för att ta emot flyktingar, behöver vi sänka skattetrycket och bygga ut välfärden.

Det flyktingar som flyr till Sverige, har inte Sverige som första asyl land inom EU , utan oftast är det Italien eller Grekland, så det är oftast bara kriminella människor som vill till Sverige.

Däremot Centerpartier har sina i Lindholms rörelsen, så skall du rösta på ett rasistparti så skall du rösta CP.
2014-08-21, 08:15
Medlem
Mullrets avatar
En invandrare kostar 1900:- om dagen för boende. Samma peng ger 6 flyktingfamiljer mat i en månad på plats i Syrien. Källa migrationsverket och UNHCR.

Så, de verkliga rasisterna är alla partier utom SD. Ta hit svagbegåvade som får tillbringa resten av sina liv med att glo på väggarna i någon lägenhet. Jobb får de inte. Samt deras anhöriga, föräldrar, syskon med flera som kommer i vågen av ankarbarn. Samma sak där. Rasisterna i sjuklövern låter de i princip ruttna bort i Sverige. Inget jobb, enbart bidrag. Till en enorm kostnad 250 miljarder /år.

Och med Dåren Renfälls nya utspel så kommer alla i Sverige få bidraga till den nya ordningen i landet. Mer skatt för alla, mindre samhällsfunktioner men mer till invandrarna.

Visserligen har flyktingarna fri rörlighet i Sverige, men tanken slår en att det ändå blir som ett läger med allmosor som delas ut via bidrag.

Märkligt tyst kring Ulltotten ? Har han fått munkavle av Kapten Nero månne ? Pinsamt sa Bull !
2014-08-21, 08:28
Medlem
Rasism innebär ett tänkande på rasliga banor, vilket inte SD har. SD är konservativa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in