Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Det gör inte jag
Att kalla det för kommunism när man påpekar att väsentlig information inte är särskilt väl utsatt, är väl ändå väldigt underligt!
Det måste väl ändå vara bättre att angripa det riktiga problemet, nämligen att informationen på nåt sätt är svåråtkomlig.
Varför skulle ett företag ha intresse av att presumtiva kunder uppfattar informationen svåråtkomlig?
det var väl lite med glimten i ögat jag kallade det för kommunism. Sen är det ju så, att alla information finns rätt tydligt angiven både på hemsidan, och de vesäntliga finns i de avtalsvillkor som ni som kunder skriver på vid tecknande av abb. Det är omöjligt att ha ALLA olika avgifter som finns samlade på ett ställe (överlåtelser, nystart, nummerbyten, spärrning, upplåsning, byten, etc. etc. etc.) och då har man istället valt att samla alla specifika avgifter under respektive abonnnemangsvilkor (tele, bbt, tv, mobilt bredband osv)
Sen har inte jag märkt av att våra kunder uppfattar prisinfon som svåråtkomlig. Det är ganska sällan som den typen av diskussioner uppstår, jag kan inte minnas att jag haft den en ända gång. så du får gärna ge mig en källa på det.