• 1
  • 2
2011-12-14, 20:21
Avstängd
Kan man sätta in pengar med en annan persons kort och namn än vad kontot är registrerat på, på t.ex Bettson. Är så att han inte vill lägga in pengar med sitt eget kort och blotta sina kortuppgifter då han har mycket pengar på kontot.
Han vann några hundra på freespins och måste göra en insättning först. För han fick en bonus på som han inte vill ha, och man måste göra en instättning för att avsluta den.

Mvh
Citera
2011-12-14, 20:57
Medlem
Hajvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
Kan man sätta in pengar med en annan persons kort och namn än vad kontot är registrerat på, på t.ex Bettson. Är så att han inte vill lägga in pengar med sitt eget kort och blotta sina kortuppgifter då han har mycket pengar på kontot.
Han vann några hundra på freespins och måste göra en insättning först. För han fick en bonus på som han inte vill ha, och man måste göra en instättning för att avsluta den.

Mvh
Prata med Betsson först innan ni gör något!
Citera
2011-12-15, 12:49
Medlem
Citat:

Mvh

Så du menar att du inte vågar lämna ut dina kortuppgifter till Betsson för att du har mycket pengar på kontot. Vad skulle betsson med det till. Skulle dom tömma kontot bara för att det fanns mycket pengar på kortet. Mer misstänkt är att sätta in pengar med någon annans kort och sen ta ut till sig själv. Jag tror att ni skapat ett fejkkonto som ni vunnit på och nu inte får ut några pengar på. Har jag fel?
Citera
2011-12-15, 14:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mistro
Så du menar att du inte vågar lämna ut dina kortuppgifter till Betsson för att du har mycket pengar på kontot. Vad skulle betsson med det till. Skulle dom tömma kontot bara för att det fanns mycket pengar på kortet. Mer misstänkt är att sätta in pengar med någon annans kort och sen ta ut till sig själv. Jag tror att ni skapat ett fejkkonto som ni vunnit på och nu inte får ut några pengar på. Har jag fel?

Dumt att riskera att förlora alla pengar man har på kontot för några hundralappar. Finns trojaner på datorer, sidan kan bli hackad, nån anställd kan sno uppgifterna m.m.
Citera
2011-12-15, 14:56
Medlem
dankars avatar
Citat:
Dumt att riskera att förlora alla pengar man har på kontot för några hundralappar. Finns trojaner på datorer, sidan kan bli hackad, nån anställd kan sno uppgifterna m.m.

Bara att köra direkt banköverföring isf, man loggar in via internetbank och för över önskad summa till betssons plusgiro. Gjort det själv och pengarna på kontot inom några minuter.
Citera
2011-12-15, 17:07
Avstängd
Okej, tack för tipsen. Ska prata med bettson.
Citera
2018-01-16, 19:59
Medlem
trattfans avatar
Tjenare.
Har en polare som är skyldig mig runt 60k.

Skulle det funka att han sätter in det med sitt kort på mitt svenska spelkonto?
På typ alla spelbolag så går ju inte det eftersom uttag måste ske till samma metod.

Men på svenska spel är ju alla uttag till bankkonto direkt, och då spelar det ju ingen roll om det är ett annat kort väl?

Eller vad tror ni? Har ju svårt att se svs stänga ner kontot och ta alla pengarna OM man nu åker fast? Ellre?
Citera
2018-01-16, 21:46
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjenare.

På typ alla spelbolag så går ju inte det eftersom uttag måste ske till samma metod.

Men på svenska spel är ju alla uttag till bankkonto direkt, och då spelar det ju ingen roll om det är ett annat kort väl?

Eller vad tror ni? Har ju svårt att se svs stänga ner kontot och ta alla pengarna OM man nu åker fast? Ellre?

Varför gör han inte bara en banköverföring till ditt konto? :P
Citera
2018-01-16, 21:54
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Varför gör han inte bara en banköverföring till ditt konto? :P

Det är väl plan B.
Hade dock varit bra om det gick att lösa på det sättet jag tänker.
Citera
2018-01-16, 23:28
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Det är väl plan B.
Hade dock varit bra om det gick att lösa på det sättet jag tänker.

Ni kommer åka fast så det sjunger om det, på tok för stor summa, sen inte samma ägare på kortet heller så det där kommer inte att gå, glöm det bara. Har ni inte ägnat er åt några konstigheter så gör ni ju såklart bara en vanlig banköverföring annars lär nog vad ni än kan tänka er gå åt helvete.
Citera
2018-01-17, 18:46
Medlem
Citat:
Tjenare.

Jag hörde på en pokerpodcast en gång av en spelbolagsföreträdare att de faktiskt inte kan se vem det är som äger kortet du sätter in med. Du kan alltså använda ett kort med ett annat namn på utan att de vet att det inte tillhör dig.
Citera
2018-01-17, 18:48
Moderator
vfs avatar
Citat:
Tjenare.

Det är penningtvätt, lär inte fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in