2011-12-14, 19:38
Medlem
Hej allesammans, jag vill ha reda på vad ni tror jag kan få ut från mina försäkringar i pengar.
Det är så att jag bröt handleden (båtbenet) mars 2010 och fick gå runt med en gipsad hand i 13 veckor.

Efter dessa 13 veckor gjorde min handkirurg ett beslut och släppte mig utan gips fast att röntgen bilderna visade dåliga täcken på läkning. I mitten av september 2011 fick jag operera handen och de hoppades på att handen skulle läka tills början av december då jag skulle ta av gipset efter 13 veckor igen. men än en gång fick jag inga bra reslutat på läkning så hand kirurgerna tog beslut om att jag skulle ha gips i 4 veckor till och se vad som händer. Om detta inte läker kanske det blir en till operation eller kommer de släppa mig utan att göra något åt det sa läkaren till mig.

*ärr på handen och magen på grund av operationen.

Privat Försäkring: Skandia Barnförsäkring
Skol Försäkring: AIG Europe Kollektiv olycksfallsförsäkring

hur mycket tror ni jag kan få i ersättning när allt är klart?
Citera
2011-12-14, 21:19
Medlem
Messerschmitts avatar
Troligen inte så värst mycket om du inte får en bestående invaliditet. Om någon av försäkringarna innehåller ersättning för sveda och värk så uppskattar jag att du skulle få ca 6 - 8000 kr för detta. Eventuell invaliditetsersättning går inte att bedöma nu eftersom man inte vet hur pass återställd du blir. Vi vet inte heller hur högt invaliditetskapital det är i respektive försäkring.
Citera
2011-12-15, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Troligen inte så värst mycket om du inte får en bestående invaliditet. Om någon av försäkringarna innehåller ersättning för sveda och värk så uppskattar jag att du skulle få ca 6 - 8000 kr för detta. Eventuell invaliditetsersättning går inte att bedöma nu eftersom man inte vet hur pass återställd du blir. Vi vet inte heller hur högt invaliditetskapital det är i respektive försäkring.

Ingen av försäkringarna innehåller sveda och värk så ingen ersättning får jag för det, riktigt tråkigt!
jag tror själv att jag kommer att få en bestående invaliditet, för båtbenet enligt läkarna läker den otroligt dåligt. jag jobbar som elektriker och använder handen till precis allt. kan varken skruva eller bära något tungt med den. jag fick jobba med smärta i handen från juni 2010 till mitten av september 2011 fast att läkaren visste att jag jobba med ett hand yrke. På grund av det har den blivit mer sliten enligt mig.

Citat:
Skandia Barnförsäkring

Medicinsk invaliditet
Invaliditetsgrad
10 % 120 000 kr
20 % 360 000 kr
50 % 1 500 000 kr
100 % 3 600 000 kr

Ekonomisk invaliditet
Invaliditetsgrad
50 % 2 000 kr per månad*
75 % 3 000 kr per månad*
100 % 4 000 kr per månad*

Citat:
AIG Europe
Skandia Barnförsäkring
basbelopp 42,800

Medecinsk invaliditet
< 50% 15 prisbasbelopp
Högre än 50% 30 prisbasbelopp

Ekonomisk invaliditet
Högre än 50% 30 prisbasbelopp
Citera
2011-12-15, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobish
Ingen av försäkringarna innehåller sveda och värk så ingen ersättning får jag för det, riktigt tråkigt!
jag tror själv att jag kommer att få en bestående invaliditet, för båtbenet enligt läkarna läker den otroligt dåligt. jag jobbar som elektriker och använder handen till precis allt. kan varken skruva eller bära något tungt med den. jag fick jobba med smärta i handen från juni 2010 till mitten av september 2011 fast att läkaren visste att jag jobba med ett hand yrke. På grund av det har den blivit mer sliten enligt mig.

Hoppas inte du får samma problem som mig...

Jag bröt mitt 2005 och gått igenom 4 operationer, nu är det snart 2012 och benet är inte läkt än. Rörelsen i handen är inte den bästa....

angående pengar så är det svårt att svara på, jag har mitt fall fortfarande pågående men fått utbetalt ca 30 än så länge
Citera
2011-12-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelpumpen
Hoppas inte du får samma problem som mig...

Jag bröt mitt 2005 och gått igenom 4 operationer, nu är det snart 2012 och benet är inte läkt än. Rörelsen i handen är inte den bästa....

angående pengar så är det svårt att svara på, jag har mitt fall fortfarande pågående men fått utbetalt ca 30 än så länge

Herre min skapare! Du har fått lida ordentlig verkligen! 7
Jag hoppas verkligen inte jag får vara med om samma problem som dig, det är så jävla jobbigt att gå runt med gips.

jaha, jag trodde inte man kunde få ut något när man fortfarande har pågående behandling.
varför fick du pengar? för vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in