2011-12-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBobbin
Jag läste i en gammal herrtidning idag att om en tjej sitter med benen i kors och vickar på foten så vill hon ha sex, att hennes undermedvetna gör det sen om det stämmer eller inte vet jag, men alla vill ju ha Fb-dase!! Right?

Den artikeln skulle jag vilja ha!!!! Var hittar jag den?? I bästa/värsta fall kan kanske någon scanna den och maila. :P
Senast redigerad av Fluffig 2011-12-14 kl. 14:17.
Citera
2011-12-14, 14:16
Medlem
Jokerrs avatar
Jag är tjej, tror inte det betyder något särskilt. Bara bekvämare att sitta så, jag gör det hela tiden.
Citera
2011-12-14, 14:18
Medlem
I vissa situationer kan jag tänka mig att det är för att markera något, men mestadels tror jag nog mest där är dem gillar att sitta i den positionen...

Dock har jag ingen aning, men en intressant fråga faktiskt.
Citera
2011-12-14, 15:07
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Man skulle ju kunna tanka sig att det har att gora med att det anses ofint att sitta och flaka upp skrevet om man ar tjej.
Citera
2011-12-14, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBobbin
Jag läste i en gammal herrtidning idag att om en tjej sitter med benen i kors och vickar på foten så vill hon ha sex, att hennes undermedvetna gör det sen om det stämmer eller inte vet jag, men alla vill ju ha Fb-dase!! Right?

Ha ha ha OMG!
Är själv tjej och kan berätta att jag sitter med benen i kors enbart för att det är bekvämt.
Råkar jag vicka på foten är det för att jag är stressad eller uttråkad eller av ingen anledning alls.

Finns ju även killar som sitter med benen i kors för övrigt
Citera
2011-12-14, 15:16
Medlem
sjuktrandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippakaka
Ha ha ha OMG!
Är själv tjej och kan berätta att jag sitter med benen i kors enbart för att det är bekvämt.
Råkar jag vicka på foten är det för att jag är stressad eller uttråkad eller av ingen anledning alls.

Finns ju även killar som sitter med benen i kors för övrigt

Japp. Och när jag sitter med benen i kors vill jag nuppa. Allmänt känd man-code. Antagligen därför TS undrar om detsamma gäller kvinnofolket.
Citera
2011-12-14, 15:17
Medlem
Gabogibos avatar
Det finns olika sätt att sitta med benen korsade, en vanlig variant är en avslappnad korsning med rätade ben, perfekt framför tv'n. En annan variant är korsade armar och korsade ben, med dessa lemmar indragna nära kroppen nästan som en knut/fosterställning eller som att man fryser, detta tyder på socialt obehag har jag hört.

(Båda nämnda ställningar är unisex)
Citera
2011-12-14, 15:28
Medlem
Men vad skulle ni uttolka av det länkade klippet då? Vad menar tjejen i klippet med sin förändrade positionering?
Citera
2011-12-14, 15:30
Medlem
Jag fick i grundskolan höra något att ursprungligen handlar det om att fina tjejer tar lite plats och syns inte. Alltså att man som tjej omedvetet tar mindre plats när man lägger benen i kors.

Efter egen erfarenhet så är det inte så speciellt skönt i längre stunder då benen somnar och man måste byta ben. Det är dock praktiskt att sitta så och något som jag tror att man undermedvetet har snappat upp. "Alla tjejer" sitter så och så börjar man sitta så till dess att det (som sagt undermedvetet) utvecklats till en vana.

Självklart att i vissa tillfällen att man korsar benen som man korsar armarna vid typ avståndstagande eller dyl. Men jag har aldrig hört eller upplevt att det skulle vara för att stimulera klitoris.
Senast redigerad av Farinsocker 2011-12-14 kl. 15:34. Anledning: Omformulering.
Citera
2011-12-14, 15:35
Medlem
tyvärr (?) betyder det nog inget annat än att vi sitter så för att vi tycker att det är skönt att sitta så.
Citera
2011-12-14, 15:43
Medlem
Majskejsarens avatar
Hahaha, vilken tråd!

Sitter jag med benen i kors så beror det på att det känns bekvämt på samma sätt som det kan kännas bekvämt att promenera med händerna i fickorna eller stå med armarna i kors.

Jag försöker dock undvika sittställningen så gott jag kan eftersom den lär öka risken för spruckna blodkärl (huruvida det stämmer vet jag inte, men är man fåfäng så...)
Citera
2011-12-14, 15:45
Medlem
FuckingSkjortas avatar
Ska alla som går förbi en man som sitter bredbent tolka det som att "butiken är öppen, kom och ta" då eller? (oavsett om det är barnfamiljer eller pensionärer som går förbi)

Jag är tjej och tycker att det är bekvämt så, det är skönt att växla ställning om man sitter länge och det blir ju inte mycket med det om man har båda fötterna i golvet hela tiden.
Har man kjol kan det kännas naket och därför extra viktigt att inte visa nåt, å andra sidan kan man visa upp mer av ena låret om man lägger upp ett ben över det andra.

Men på frågan om man kan tolka det som en sexuell invit har jag en annan motfråga: Har du sett din mamma/syster/släkting av kvinnokön sitta med benen i kors?
Antagligen har du det, hur har du tolkat det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in