2011-12-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Är hon så ung?
Edit: såg att hon är född -85

Ja, då går hon bort!
Citera
2011-12-13, 22:39
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Är hon så ung?
Edit: såg att hon är född -85
https://www.flashback.org/t1714099
Citat:
"Hade detta bara hänt mig... Men han har varit på så många genom åren. Svinat nog nu. Kan man anmäla sexbrott 5 år efteråt? Vill sätta P."
Om det hände för 5 år sedan så kan det väl ändå vara Cissi Wallin vs Virtanen...
Citera
2011-12-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-consul
Två namn som helt spontant ploppar upp i huvudet på mig som medieprofiler är Viggo Cavling eller Jan Helin. Men jag kanske förirrar in mig i begreppet MEDIEprofil.

Det kan ju innebära annat. Typ någon form av kändis som inte är skådis, artist eller idrottare.. Någon dokusåpakändis? Programledare på TV?

Ett namn som ofta nämns när våldtäktsanklagelser dyker upp i olika trådar. Otäck typ, men tror inte han är aktuell i det här fallet.
Citera
2011-12-13, 23:18
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Och vem kan detta vara? 20-årig tjej anklagar "medieprofil" för våldtäkt i dennes bostad.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3367958.ece
Kan ingen skarplipad FB:are definiera begreppet Medieprofil. Tack på förhand!
Det är inte nån "artist" och det är inte *la R*pace.

En av Sveriges mest kända medieprofiler kan väl inte vara nån annan än Sasha M*sić, kan man bli kändare medieprofil?

*nn S*derlund har en gammal incident med honom.
http://sv.metapedia.org/wiki/Sasha_Mesi%C4%87

Recycling? Okey, sorry...

M*rtin Bj*rk? Han umgås med flickor i övre tonåren och har iaf en väldigt otrevlig sida (egen erfarenhet).
Citera
2011-12-13, 23:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är inte nån "artist" och det är inte *la R*pace.

En av Sveriges mest kända medieprofiler kan väl inte vara nån annan än Sasha M*sić, kan man bli kändare medieprofil?

*nn S*derlund har en gammal incident med honom.
http://sv.metapedia.org/wiki/Sasha_Mesi%C4%87

Recycling? Okey, sorry...

M*rtin Bj*rk? Han umgås med flickor i övre tonåren och har iaf en väldigt otrevlig sida (egen erfarenhet).
Ok, det är alltså nämnde Björk i detta fall?
Citera
2011-12-14, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Och vem kan detta vara? 20-årig tjej anklagar "medieprofil" för våldtäkt i dennes bostad.

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3367958.ece

Citat:
Ursprungligen postat av KillaHillaNi99a
Med 90 procents säkerhet Virtanen, som anmäls av Cissi Wallin. Hon twittrade nyligen en massa om att hon skulle anmäla honom för den incident som hon även tidigare skrivit om i "Prata om det". Allt stämmer: han är en av landets mer kända, att det skedde för en tid sedan, hennes ålder vid tillfället, att det var i hans bostad - plus då att hon nyligen talat om att anmäla.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt

Om det hände för 5 år sedan så kan det väl ändå vara Cissi Wallin vs Virtanen...
Jag vill inte säga för mycket med utgångspunkt ifrån den ringa information som ännu finns.

Att det eventuellt skulle röra sig om C. Wallin är väl inte totalt uteslutet, inte minst när hon uttrycker sig som följer tidigare på Twitter:

"Jag har tjatat på om det här övergreppet av en enda anledning. Att jag också var med om en "Bjästa". En "andra våldtäkt" av fegt mediafolk.", och vidare "Vet ni? Det värsta var inte det där övergreppet för 5 år sen. Det värsta har varit "Bjästa:ndet" senaste året. Och att mina vänner dras in.", och även "Hade detta bara hänt mig... Men han har varit på så många genom åren. Svinat nog nu. Kan man anmäla sexbrott 5 år efteråt? Vill sätta P."

(citat som för 1 ½ tim. sedan ca länkades i här tråden via inlägg #15, och som i sin tur kom ifrån denna tråd).

Samtidigt är jag skeptisk till att det handlar om Cissi W.; dels pladdrar hon åtskilligt, och dels har hon t.ex. under de två senaste dagarna (12–13 dec.), då anmälan ska ha lämnats in, inte ens antytt något på sin Twitter. Som sagt är hon en småjiddrig och informationsskvallrande brutta till karaktären, och jag håller det för otroligt att hon skulle klara av en dylik färghållning. Läs själva hennes Twitter från i dag (med tanke på att det alltså var i dag som denna polisanmälan sägs ha gjorts enligt Dagens media).

Och vem är då anmäld? ...
Citera
2011-12-14, 00:40
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt

Läste hennes krönika om våldtäkten och det kan inte vara Virtanen det handlar om. Den mannen skulle inte kunna skrämma en nyckelpiga. Än mindre tvinga in damer på krogdass för att tafsa på dem. Vad han sedan gör hemma har jag ingen aning om. Men han är inte direkt arketypen för de tillvägagångssätt Cissi Wallin beskriver i alla fall. Jag kan ju inte svära på att det inte finns någon brud som han kan ha sagt eller gjort något med, men han är ingen "festprisse" på det sättet. Jag har själv "festat" i hans sällskap ett antal gånger. Dessutom är han sambo och nybliven tvåbarnspappa med Carolina Ramquist. Något säger mig att ett snedsteg mot henne skulle få dyrbara konsekvenser. Både kroppsligt och själsligt.

Däremot mindes jag en krönika i DN av den där Hanna H(?). Det lilla livet som aldrig fått någon barndom som det verkar. I krönikan skriver hon om sin första chef på DN, som försökte förföra henne under hennes första sommarjobb. Hon skriver dessutom att hon inte var den enda unga snygga(?) sommarjobben som fick påstötningar. En historia som skulle kunna stämma i tiden med att en viss herr (edit Berner, inte Bonnier) var redaktör där (eller minns jag fel?). En redaktör som senare fick "byta jobb" på grund av att han blev anmäld för många gånger av för många tjejer. Han fick senare ett toppjobb som chef för Sveriges Radio. Ett jobb där både facket och arbetsgivaren lite skamset fick se sig tvungna att dra tillbaka (mot ett väl tilltaget skadestånd), då de framkommit uppgifter som gjorde att en annan kandidat plötsligt ansågs lämpligare för jobbet.

Det är någon jag skulle kunna kalla mediaprofil i alla fall.
Senast redigerad av z2jois 2011-12-14 kl. 00:46.
Citera
2011-12-14, 00:48
Medlem
Hoppas fortfarande på Butt. Finns det ingen sannolikhet alls för det? "Profil" och allt?
Citera
2011-12-14, 01:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hoppas fortfarande på Butt. Finns det ingen sannolikhet alls för det? "Profil" och allt?
Den gamle förförarkufen är, vågar jag påstå, inte aktuell här.
Butt är numera i en rätt begränsad mening medie-relaterad.

(Hans dryga sexkrumbukter - vad som än i sanning hände där då när det begav sig ... - inträffade ju också för närmare 20 år sedan, och gubben är väl nu så pass gammal att han inte ens får upp den.)
Citera
2011-12-14, 01:26
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Läste hennes krönika om våldtäkten och det kan inte vara Virtanen det handlar om. Den mannen skulle inte kunna skrämma en nyckelpiga. Än mindre tvinga in damer på krogdass för att tafsa på dem. Vad han sedan gör hemma har jag ingen aning om. Men han är inte direkt arketypen för de tillvägagångssätt Cissi Wallin beskriver i alla fall. Jag kan ju inte svära på att det inte finns någon brud som han kan ha sagt eller gjort något med, men han är ingen "festprisse" på det sättet. (...)
Din utsaga är lite på tvärs med delar av denna 260-poststråd:
https://www.flashback.org/t783676

Citat:
Däremot mindes jag en krönika i DN av den där Hanna H(?). Det lilla livet som aldrig fått någon barndom som det verkar. I krönikan skriver hon om sin första chef på DN, som försökte förföra henne under hennes första sommarjobb. Hon skriver dessutom att hon inte var den enda unga snygga(?) sommarjobben som fick påstötningar. En historia som skulle kunna stämma i tiden med att en viss herr (edit B*rner, inte Bonnier) var redaktör där (eller minns jag fel?). (...)

Det är någon jag skulle kunna kalla mediaprofil i alla fall.
Det är en medieprofil. Dessutom ogift och ensamstående.

B*rner anklagades också i media för att ha sextrakasserat en kvinnlig chef på Expressen. Enligt Aftonbladet slutade det hela med en förlikning där kvinnan fick en summa pengar i utbyte mot ett tysthetslöfte. http://sv.wikipedia.org/wiki/Joachim_Berner

Det är risk att blanda ihop trådämnet med en eller två andra saker nu, eller inte:

HH började jobba på sin första tidning 1999, i Karlstad. Hennes story ska ha hänt när hon anställdes av en chef till sommarvik på DN. Oklart när hon sommarvikarierat där.

JB var på DN 1996-2001, från 1998 som chefsredaktör och VD. Inte anställer han sommarvikarier då?
Citera
2011-12-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Den gamle förförarkufen är, vågar jag påstå, inte aktuell här.
Butt är numera i en rätt begränsad mening medie-relaterad.

(Hans dryga sexkrumbukter - vad som än i sanning hände där då när det begav sig ... - inträffade ju också för närmare 20 år sedan, och gubben är väl nu så pass gammal att han inte ens får upp den.)
Nu rör det här sig väl om ett ganska gammalt fall, eller? Inte omöjligt att Butt var något mer potent då (och i all mening kanske fortfarande är det, alternativt måste "visa sig" potent mot kvinnors vilja). Håller dock med om att just ordet "media" ställer till det för att vi ska våga satsa pengar på Butt. Dock finns det en möjlighet att tidnignarna skriver detta eftersom det skulle bli alldeles för uppenbart att åter skriva "nöjesprofilen". Att någon inte är speciellt aktiv inom en viss bransch har dock aldrig varit ett hinder för tidningarna att påstå detta ändå. "TV-kändis" kan t.ex. vara någon som dykt upp i en brevfilm i "Bullen" för 20 år sedan.
Citera
2011-12-14, 01:51
Avslutad
Virtanens namn har förekommit i tråden som Medieprofilen fr.o.m. inlägg #8 (för fyra timmar sedan). Jag är tveksam till att "Virre" har med detta att göra – likväl att det alltså ska ha inträffat för fem år sedan (då han väl var mer kompatibel för en dylik utflykt).

I Dagens Svenskbladet (vilket jävla tidningsnamn!) för lite drygt en månad sedan, blev just Virtanen ändå benämnd just Medieprofilen. Det har väl med stor sannolikhet ändå inte med dagens "Medieprofil" att göra, gissar jag ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in