Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Och vem kan detta vara? 20-årig tjej anklagar "medieprofil" för våldtäkt i dennes bostad.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3367958.ece
Citat:
Ursprungligen postat av KillaHillaNi99a
Med 90 procents säkerhet Virtanen, som anmäls av Cissi Wallin. Hon twittrade nyligen en massa om att hon skulle anmäla honom för den incident som hon även tidigare skrivit om i "Prata om det". Allt stämmer: han är en av landets mer kända, att det skedde för en tid sedan, hennes ålder vid tillfället, att det var i hans bostad - plus då att hon nyligen talat om att anmäla.
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
https://www.flashback.org/t1714099
Om det hände för 5 år sedan så kan det väl ändå vara Cissi Wallin vs Virtanen...
Jag vill inte säga för mycket med utgångspunkt ifrån den ringa information som ännu finns.
Att det
eventuellt skulle röra sig om C. Wallin är väl inte totalt uteslutet, inte minst när hon uttrycker sig som följer tidigare på Twitter:
"Jag har tjatat på om det här övergreppet av en enda anledning. Att jag också var med om en "Bjästa". En "andra våldtäkt" av fegt mediafolk.", och vidare "Vet ni? Det värsta var inte det där övergreppet för 5 år sen. Det värsta har varit "Bjästa:ndet" senaste året. Och att mina vänner dras in.", och även "Hade detta bara hänt mig... Men han har varit på så många genom åren. Svinat nog nu. Kan man anmäla sexbrott 5 år efteråt? Vill sätta P."
(citat som för 1 ½ tim. sedan ca länkades i här tråden via inlägg #15, och som i sin tur kom ifrån
denna tråd).
Samtidigt är jag skeptisk till att det handlar om Cissi W.; dels pladdrar hon åtskilligt, och dels har hon t.ex. under de två senaste dagarna (12–13 dec.), då anmälan ska ha lämnats in,
inte ens antytt något på sin Twitter. Som sagt är hon en småjiddrig och informationsskvallrande brutta till karaktären, och jag håller det för otroligt att hon skulle klara av en dylik färghållning. Läs själva
hennes Twitter från i dag (med tanke på att det alltså var i dag som denna polisanmälan sägs ha gjorts
enligt Dagens media).
Och
vem är då
anmäld? ...