2011-12-13, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slugarn
Wtf??? Internet har funnits sen typ 1990?!?

I begynnelsen använde de sig av post-its och ett kylskåp

OnT: Jag tror flashback kommer ligga kvar. Har varit en stadig besökare sedan tidigt 2000-tal och jag kommer fortsätta titta in iallafall.
Citera
2011-12-13, 10:45
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berran2k
Tror nästa steg kommer bli att diskutera hur vi betedde oss(som är nu). T.ex hur vi diskuterade med varandra i denna tråden. Vi kommer inte behöva lika många svar i framtiden om grejer vi funderar över idag. För tiden går och fler frågor besvaras. Alla dessa svar som finns överallt på internet bildar en större kunskap hos människan. En kunskap som i slutändan leder till att vi slutar fundera och lever mer i nuet. Vi kommer inte behöva grunna lika mycket i framtiden.
Jag förstår vad du far efter tror jag, men jag håller inte med.

Den informationsbomb som vi utsätts för leder ofta mer till förvirring än till nytta; många "oberoende" källor kommer presenterar information som gör anspråk på att vara sanning. Detta leder till att personer tar till sig halvsanningar från en eller två källor som man själv finner som trovärdiga; FB-rassar tar t.ex. avpixlat som dagens sanningar, Svensson hämtar "sanningen" från Aftonhoran och wikipedia. Mångas källkritik är undermålig. Exempel på detta kan du se i vilken tråd som helst i I&I exempelvis.

Jag tvivlar på att "vi" vet så mycket mer om fem år än vad vi gör idag; därmed inte sagt att vetenskapen inte kommer att gå framåt under dessa år. Vad jag menar är att gemene man inte kommer veta så mycket mer om de flesta av de frågor som diskuteras på Flashback; samma ämnen kommer återkomma fast i uppdaterad form; trådar som Hur ska jag hantera min iPhone 3455S? eller liknande skit kommer alltid att finnas.

Vi kommer definitivt att grunna lika mycket i framtiden, om inte mer. Utan frågvisheten skulle förresten utvecklingen avstanna.
Citera
2011-12-13, 11:02
Medlem
Mycket kan hända på 5 år, samtidigt så finns möjligheten att inte särskilt mycket alls händer. Människans behov av att diskutera och fråga om hjälp kommer antagligen alltid finnas kvar, och så länge vi utvecklas kommer ni frågor ständigt dyka upp.

Så Ja, Flashback finns med största sannolikhet kvar om 5 år. Men det kommer antagligen inte ha samma form, och diskussioner kommer kanske inte föras på samma sätt, då Flashback tillsammans med dess användare ständigt utvecklas.

För övrigt är diskussionen bortkastad. Alla vet ju att världen går under 2012.
Citera
2011-12-13, 11:06
Medlem
Fictionals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatteSnille
Ja men det spelar ingen som helst roll, folk kommer alltid sitta i forum och dela sina åsikter vara sig regeringen vill eller ej, detta är Sverige, inte Iran/Kina. Dock så skulle jag kunna få välja om man vill se den dryga reklamen eller ej om rökmixar och annat skit

https://chrome.google.com/webstore/detail/gighmmpiobklfepjocnamgkkbiglidom

Google Ad Blocker, varsågod. Med den slipper du reklamerna på sidan.
Citera
2011-12-13, 11:19
Medlem
Herr.Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berran2k
Tror nästa steg kommer bli att diskutera hur vi betedde oss(som är nu). T.ex hur vi diskuterade med varandra i denna tråden. Vi kommer inte behöva lika många svar i framtiden om grejer vi funderar över idag. För tiden går och fler frågor besvaras. Alla dessa svar som finns överallt på internet bildar en större kunskap hos människan. En kunskap som i slutändan leder till att vi slutar fundera och lever mer i nuet. Vi kommer inte behöva grunna lika mycket i framtiden.
Ju mer vi vet, desto mer förstår vi att vi inte vet och därför väcks det fler frågor. Vi kommer kanske inte behöva ett forum som detta för att besvara de frågor som vi funderar över idag, men vi kommer däremot ha en jävla massa andra frågor att diskutera och Flashback kommer därför att leva vidare.

Länge leve Flashback!
Citera
2011-12-13, 11:29
Medlem
Lillknoddens avatar
Jag tror att flashback kommer finnas kvar eftersom folk här inte är ute efter att följa massan(iaf inte på samma sätt som facebook, bdb & PA etc). Här hänger många istället för att det finns ett intresse för ett visst område.

Anledningen jag kan se att det inte skulle finnas kvar skulle antagligen bero på ökade restriktioner på internet eller för att användarna här förändras och ev förstör sidan.
Citera
2011-12-13, 11:34
Medlem
Dr_Dollars avatar
Om inte Admin får för sig att dra ur kontakten efter nån blöt "Firmafest" med Ish och grabbarna så tror jag absolut att vi kommer att vara kvar och skapa rabalder och rubriker
Citera
2011-12-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Han menar typ till privatpersoner, knappast så att på 60-talet folk satt och surfade eller? det fanns ju bara inom militären och myndigheter kanske då.
Tack! Precis så (som jag skrivit i tidigare inlägg).
Citera
2011-12-13, 11:40
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Blir flashback förbjudet dyker det säkerligen upp på deepweb.

Och gör det inte det så finns det garanterat något liknande där redan.

Själv har jag svårt att se att FB skulle lägga ner, däremot kan jag tänka mig att alla underground-delar såsom pedofili, droger o dyl. har försvinnut då forumet hela tiden anpassar sig efter sina användare.

Så varför skulle dessa forum försvinna? Droger som används av extremt mycket människor här i Sverige och i hela världen för den delen.

Pedofiler kommer alltid existera vare sig du eller jag vill det eller ej!
Citera
2011-12-13, 12:06
Medlem
Reggaemans avatar
Bilddagboken finns fortfarande kvar...dom har bara bytt namn

Och för att svara på frågan så tror jag att Flashback kommer finnas kvar om 5 år, varför skulle den inte finnas kvar?
Citera
2011-12-13, 12:29
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Han menar typ till privatpersoner, knappast så att på 60-talet folk satt och surfade eller?

Internet och WWW är ju inte direkt samma sak. Det kan vara lägligt att vara lite mer specifik om man gör sådana uttalanden med såpass rikligt användande av utrops- och frågetecken.
Citera
2011-12-13, 12:40
Medlem
Självklart så finns flashback kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av herrmut-kaka
internet har funnit sen 60 talet

Arpanet är inte internet, din efterblivna bonde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in