2011-12-13, 08:25
Bannlyst
Det känns som att flashback går nedför.
Citera
2011-12-13, 08:46
Medlem
Inkapabels avatar
Om det nu blir så att flashback inte överlever 5 år så har dessa åren man hängt här varit mycket givande i alla fall. Flashbackare upplever jag som ett riktigt upplyst och i många fall intelligent folk.

Kanske inte alla är det som jag nämnde, men tiden på flashback har givit mig mer än vad skolan har givit mig. Jag hoppas innerligen flashback kommer fortsätta i framtiden och som trogen medlem kommer jag även att hjälpa till att försvara forumet till slutet.
Senast redigerad av Inkapabel 2011-12-13 kl. 08:48.
Citera
2011-12-13, 08:59
Medlem
Erikons avatar
för 25 år sedan var Flashback ett slutet nätverk, nu har den nästan 2/3 miljon användare, jag tror inte det kommer försvinna om inte något drastiskt händer
Citera
2011-12-13, 09:04
Moderator
impieteers avatar
Ja, det tror jag. Om Flashback tappar väldigt mycket i trafik (vilket inte är otroligt, sidor kommer och går) så blir det samtidigt väldigt billigt att driva. Sidor som Lunarstorm hade en massa anställda och hade ganska höga utvecklingskostnader, plus att en community med alla bilder och funktioner är dyrare att driva och underhålla än ett forum.
Citera
2011-12-13, 09:43
Medlem
TrialEnds avatar
Så klart det kommer finnas kvar! Kanske inte i samma form som idag men inte fan kommer fb dö ut på fem år utifrån hur stort det är idag
Citera
2011-12-13, 09:46
Bannlyst
Tyvärr försvinner troligen forum som FB då diktaturen snart blir ett faktum när Rothschild-dynastin i världen påbörjar sina censureringar samt massarresteringar av folk här och avrättningar. Helt seriöst, så kommer det att bli tyvärr.
Senast redigerad av whitewomanz 2011-12-13 kl. 10:16.
Citera
2011-12-13, 09:59
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superhjalten
Det känns som att flashback går nedför.

Intressant betraktelse från någon som varit reggad sen två månader sen.

Citat:
Ursprungligen postat av whitewomanz
Tyvärr försvinner troligen forum som FB då diktaturen snart blir ett faktum när Rothschild-dynastin i världen påbörjar sina cencureringar samt massarresteringar av folk här och avrättningar. Helt seriöst, så kommer det att bli tyvärr.

Kanske lite överdrivet, men tanken finns att rabiata kärringar som Bea Ask utan en högskolepoäng juridik i bagaget börjar censurera "obehagliga" sidor och försvåra åtkomsten, vilket berövar alla som inte är så tekniska, möjligheten att ta del av yttrandefriheten.
Citera
2011-12-13, 10:00
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmut-kaka
driver du med mig?!! internet har funnit sen 60 talet

Edit: sen om det fanns i Sverige och om det var direkt effektivt är ju en helt annan historia. nån som kan backa mig att flashback hade ett 20 eller 30 års jubileum nyligen?

WWW kom dock 1990. Och den cerns hemsida publicerades först i mitten av 91. Innan dess kunde man typ skicka mail och annat smått och gott.

Och back on topic: Ja, jag tror att flashback kommer att finnas kvar. Det är ett forum, inte ett socialt nätverk. Det innebär att det är mindre känsligt för förändring.
Citera
2011-12-13, 10:16
Medlem
Flashback kommer finnas kvar sålänge som de erbjuder något unikt: diskussioner om allt från droger till matlagning till pedofili till inredning... under anonymitet.
Citera
2011-12-13, 10:22
Medlem
Biomasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slugarn
Wtf??? Internet har funnits sen typ 1990?!?

Hoppas du är ironisk, gosse. Annars har du lite att läsa på.
Citera
2011-12-13, 10:31
Medlem
Biomasss avatar
Flashback kommer definitivt finnas kvar om tio år. Det gamla FidoNet existerade jämnsides med Internet i några år innan det blev uppslukat men det berodde mer på att en ny teknik tog över en gammal. I dagsläget har jag svårt att se hur ny teknik skulle bedöva vårt behov av diskussion.
Citera
2011-12-13, 10:34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biomass
Hoppas du är ironisk, gosse. Annars har du lite att läsa på.

Han menar typ till privatpersoner, knappast så att på 60-talet folk satt och surfade eller? det fanns ju bara inom militären och myndigheter kanske då.
Senast redigerad av swebarb 2011-12-13 kl. 10:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in