Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-01-28, 07:53
  #13
Medlem
bayers avatar
Preludin = Fenmetrazin. Det var firman Boehringer Ingelheim som tillverkade det, men som jag skrev ovan så finns varken Preludin eller något annat preparat med fenmetrazin i, kvar. Preludin var ju salufört som bantningsmedel och det finns andra sådan idag som är mindre beroendeframkallande, t.ex fendimetrazin som påminner om fenmetrazin men är "sämre" som kickmedel... Fendimetrazin säljs av praktiskt taget alla Internetapoteken.
Citera
2013-01-01, 15:41
  #14
Medlem
Jag undrar då personligen är det någon av er som prövat detta preparat och vart köper man det i så fall
Citera
2013-04-28, 17:36
  #15
Medlem
fenazepams avatar
Finns det här preparatet öht att få tag på nu för tiden?
Känns som det är den ända drogen som jag missat och skulle vilja testa innan jag dör.

Inget kranfiske här, bara en generell undran.

Tror ni det finns nå labb eller dylikt som skulle kunna tänka sig synta det?

Eller är det bara ge upp?

Annan fråga;
Borde det inte göras nån/några RCs typ 4-flour-fenmetrazin eller nått sånt?

Verkar vara en alldeles för bra substans att bara skita i
Citera
2013-06-01, 21:55
  #16
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
Finns det här preparatet öht att få tag på nu för tiden?
Känns som det är den ända drogen som jag missat och skulle vilja testa innan jag dör.

Inget kranfiske här, bara en generell undran.

Tror ni det finns nå labb eller dylikt som skulle kunna tänka sig synta det?

Eller är det bara ge upp?

Annan fråga;
Borde det inte göras nån/några RCs typ 4-flour-fenmetrazin eller nått sånt?

Verkar vara en alldeles för bra substans att bara skita i

Ja, 4-flour-fenmetrazin for the masses!
Citera
2013-06-01, 23:43
  #17
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Ja, 4-flour-fenmetrazin for the masses!
Eller varför inte 4-Metyl-Fenmetrazin rakt av så slipper man fluormolekylen!

Det har dock kommit en ny liknande RC som tillhör samma "familj"(tror jag). Tro det eller ej men den heter "Serotoni" , finns massa intressant om den på mr google. Ges ut samples

En tråd om substansen startades inte allt för länge sen.
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2013-06-01 kl. 23:46.
Citera
2013-06-02, 03:28
  #18
Medlem
KaptenProblems avatar
De flesta äldre tjackisar jag pratat med säger att det är just " Fenmetralin" [spoiler]https://sv.wikipedia.org/wiki/Fenmetrazin: Fenmetrazin, summaformel C11H15NO, även kallat Fenmetralin, är ett centralstimulerande medel.
Det såldes tidigare i Sverige under varunamnet Preludin, som var ett bantningsmedel. Det tillverkades av läkemedelsföretaget Boeringer. Preludin blev indraget som läkemedel i Sverige 1965.
Fenmetrazin var vanligt förekommande på den illegala narkotikamarknaden under 1960- och 1970-talen, i amfetaminepidemins första skede, och smugglades i stora kvantiteter till Sverige från apotek främst i Spanien. Bland annat smugglades flera hundra kilo in av den legendariska knarkkungen Karl Pauksch. I slutet av 1990-talet misstänktes han återigen för att smuggla in flera kilo fenmetrazin. Numera förekommer det endast sporadiskt. Enligt polisens statistik beslagtags några hekton per år i Sverige.
Substansen är narkotikaklassad och ingår i förteckning P II i 1971 års psykotropkonvention, samt i förteckning II i Sverige.[1]/SPOILER]

är det som man skall ta. Men det fins dok inte eller är väldigt svårt att få tag på numera.
Men de jag talat med som testat det säger att det slår allt dos som fins idag.
Citera
2014-12-08, 19:19
  #19
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Eller varför inte 4-Metyl-Fenmetrazin rakt av så slipper man fluormolekylen!

Det har dock kommit en ny liknande RC som tillhör samma "familj"(tror jag). Tro det eller ej men den heter "Serotoni" , finns massa intressant om den på mr google. Ges ut samples

En tråd om substansen startades inte allt för länge sen.

Nu slipper du flourmolekylen! 4-metyl-fenmetrazin säljs exklusivt av en kanadensisk shop! Vem blir först här tro?
Citera
2014-12-10, 02:58
  #20
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Nu slipper du flourmolekylen! 4-metyl-fenmetrazin säljs exklusivt av en kanadensisk shop! Vem blir först här tro?
En av dom iallafall Den här sorters fenmetrazine-cenyralstimulantia är verkligen lite väl bra liksom. Visst, inget sug efter påfyllning på många timmar likt bra om inte bättre än affe (3-fluor alltså). Känns "nyttigt" i standarddoser. Frågan är hur den här gruppens droger påverkas av tex en metyl-stapel, eller varför inte en 3,4-dimetyldioxy. Lr kanske en 2,3 variant skulle sitta bättre. Vem vet, kanske blir nya "MDMA" OM det visar sig ha liknande effekter, bättre och mindre neurotoxiskt (önsketänkande, likt M1, även 2,3-dimeryldioxymethcathinone vore oerhört intressant substans att ta in..

Dock handlar det nu om ännu en Preludin-analog med metyl en metyl-stapel på fjärde position. Gör molekylen större i alla fall annars säger mig placeringen inget. Känns som en bättre "missbrukar" substans än 3-fluor varianten. Men att endast 3-positionerade Preludin-analoger skulle va värda öht att ta in, beror väl på de blir mer eller mindre potenta beroende positin av X-stapeln av fenetylringen? Grå marknaden vill ju ha en så potent och beroendeframkallande som möjligt, desto giftigare spelar ju tydligen ingen roll... Kolla te.x Klorkatinoner som dykt upp.. Handlar bara om pengar.. Folks hälsa är skitsamma.

I flouroamfetamin-gruppen va just 2-
metylmetamfetamin (2-FMA) och 4-FA potenta tex. Det är ju väldigt inviduellt det där med hur serotoninet, noradrenalinet, samt dopamin-frisättning beroende på vad för slags molekyl som tillsätts och var.. Just fluoro-molekyler är ofta med i olika mediciner, ja amfetaminerna med.. Och är antagligen mindre neurotoxiskt än många andra föreningar.. Nä, lite spekulationer bara.

Om 4f-Phenmetrazine dyker upp känns den som en klart klassisk missbrukarsubstans. Väldigt bra Adhd medicin oxå möjligtvis.

Mvh
Citera
2017-03-11, 02:40
  #21
Medlem
snuptiks avatar
Hypotetisk tanke:
Finns ibland "eterrenat" tjack som är superpotent och ger en otroligt mjuk och skön stimulans. Det sitter dock i länge, men det gör ju trots allt även stora doser racemiskt amph. Det är testat negativt för meta, med olika personer som inte känner varandra (två oberoende personer hyste en del tvivel pga rustid och potens) men det visade sig helt enkelt vara jävligt bra. Dock känner jag igen en slags smak av någonting bekant bakom eterångorna och blomsterdoften.

Tänkte först ngn katinon men de skulle väl visa för meta/ngt annat och kom sedan på fenmetrazin som fanns förr. Kan det vara 3-F-P iblandat eller fenmetrazin? Hörde att vissa slog ut produkten med 50% bank samt totalnöjda kunder... så det är bland top 10 för egen del. Dock känner jag igen en viss RC-smak. Smakade fenmetrazin likt dess RC-avkommor? Den RC jag kommer att tänka på först är 3-fp som om jag inte missminner mig är lik just den där smaken som kan anas vagt i tjoet. Vi kan nog klart utgå ifrån att det inte blandas ut här lokalt men skulle labben tillsätta liknande till en standardbatch klet för potens och kick? Fenmetrazin finns ju kvar om än i minimal skala.

Detta renade har kommit utan eftersmak också men då inte gett samma "kick", men samma mjuka, lugna rus utan nämnvärd AT. Drar man standardlinor märker man knappt själv att man är fjuttad förrän man inser att man knappt sovit och ätit på 3 dygn och ska till jobbet om 3h... Hade gissat meta om jag inte sett ett utav testerna.

För övrigt har jag flertalet ggr som någon nämde tidigare blivit rättad av gamla rävar att det heter fenmetralin och inte fenmetrazin, men lin-ändelsen känns fel. Nåja, jag klagar inte. Undrar bara över tjoets milda men kraftiga och unika karaktär. Kanske bara bra skit?
__________________
Senast redigerad av snuptik 2017-03-11 kl. 02:55.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback