2011-12-12, 10:05
Medlem
paperflys avatar
I natt drömde jag att jag var på julfest hos en släkting. Jag skulle bara gå på toaletten och pissa så skulle vi åka hem sen. När jag kom in på toaletten satt jag mig inte på den vanliga toalettstolen - nej jag klädde av mig naken och satt mig på huk i handfatet. Jag kissade och när jag var klar så kände jag att det ville ut en till skvätt, så jag lät det komma. Och då vaknade jag av att det blev varmt runt mitt ben och utbrast; SHIT JAG PISSAR JU PÅ MIG. Sen sprang jag och hämtade en handduk och försökte suga bort kisset ur madrassen.

Någon som varit med om tillfällen i vuxen ålder då ni kissat på er i sömnen där ni drömt att ni faktiskt står på toaletten - men egentligen ligger i sängen?
Citera
2011-12-12, 10:08
Medlem
knokkelmanns avatar
nope, ser alltid till att det är tomt innan jag lägger mig
Citera
2011-12-12, 10:11
Medlem
crillecrilles avatar
Det har hänt mig på fyllan nån gång, vaknade dock väldigt snabbt och kunde således avbryta illa kvickt.

Var du ovanligt trött eller?
Citera
2011-12-12, 10:11
Medlem
Det var bättre förr när man bodde i stengrottor, då kunde man pissa ner sig i "sängen" hur mycket man ville och det bara rann ut ur grottan utan att någon märkte det. Man skulle ha något liknande nu, ett stuprör eller nåt under sängen, som leder ner i avloppet. Just in case.
Citera
2011-12-12, 10:13
Medlem
Sånna här saker borde bero på att man dricker mycket eller inte kisar innan man lägger sig. Om man blir kissnödig medans man sover så brukar man väl få mardrömar?
Citera
2011-12-12, 10:31
Medlem
WhatsUpDocs avatar
Trots att jag alltid går på toaletten innan jag lägger mig brukar jag alltid behöva gå upp mitt i natten för ett toalettbesök. Det brukar inte vara några problem alls att vakna för dessa nattliga tömningar. Om jag däremot inte fått utlösning på kanske 2 veckor kan det ibland hände att jag kommer i sömnen och vaknar med kladdiga kallingar...
Citera
2011-12-12, 10:40
Medlem
PositiveNegatives avatar
När jag var liten så drömde jag att jag kissa i poolen på badhuset, vaknade av att jag egentligen kissa ner min säng. Rätt coolt hur det kan hända. Tror inte att du ska oroa dig, en gång är ingen gång.
Senast redigerad av PositiveNegative 2011-12-12 kl. 10:42.
Citera
2011-12-12, 10:44
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Ta det inte så allvarligt om det var 1 isolerad händelse, det kan påverka dig jävligt negativt och skapa onödigt mycket lidande för dig om du hakar upp dig på detta. Hade du druckit alkohol innan läggdags?
Har det hänt förut i vuxen ålder?

Om svaret är nej på båda frågorna så ska du bara se till att pissa innan läggdags så är det nog inga konstigheter i fortsättningen.
Citera
2011-12-12, 10:58
Medlem
xrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperfly
I natt drömde jag att jag var på julfest hos en släkting. Jag skulle bara gå på toaletten och pissa så skulle vi åka hem sen. När jag kom in på toaletten satt jag mig inte på den vanliga toalettstolen - nej jag klädde av mig naken och satt mig på huk i handfatet. Jag kissade och när jag var klar så kände jag att det ville ut en till skvätt, så jag lät det komma. Och då vaknade jag av att det blev varmt runt mitt ben och utbrast; SHIT JAG PISSAR JU PÅ MIG. Sen sprang jag och hämtade en handduk och försökte suga bort kisset ur madrassen.

Bara jag som tyckte ordvalet var hysteriskt roligt?

OnT: Haft liknande upplevelser, dock skulle jag i drömmen spotta ut ett tuggummi men vaknade abrupt av att kudden var full med saliv.
Citera
2011-12-12, 11:05
Medlem
paperflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPPLrHrdrTkidnap
Ta det inte så allvarligt om det var 1 isolerad händelse, det kan påverka dig jävligt negativt och skapa onödigt mycket lidande för dig om du hakar upp dig på detta. Hade du druckit alkohol innan läggdags?
Har det hänt förut i vuxen ålder?

Om svaret är nej på båda frågorna så ska du bara se till att pissa innan läggdags så är det nog inga konstigheter i fortsättningen.

Ja det har hänt förr. Kanske 1-2 gång per år sedan 10 års ålder. Kissade faktiskt en timme innan jag la mig igår.
Citera
2011-12-12, 11:09
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperfly
Ja det har hänt förr. Kanske 1-2 gång per år sedan 10 års ålder. Kissade faktiskt en timme innan jag la mig igår.

Kissade du i 1timme, fy fan, du måste ha haft en halv kubikmeter urin i systemet

Du borde gå och kolla upp vad det är som inte stämmer, gå till vårdcentralen och snacka med läkaren.
Citera
2011-12-12, 11:26
Medlem
Eliza CTs avatar
Vi i familjen brukar inte kissa på oss men vi har ändå madrasskydd för att ha en ren madrass. (mörka lakan har en benägenhet att nöta av sej färg på madrassen) Vi har även sänghättor på sängstommen.

Det finns madrasskydd i olika kvaliteter. Kostad från 70:- och flera hundralappar. Skaffa ett som står emot väta. Billigare med ett sådant än en ny bäddmadrass.
Köper du ett billigt kan du också köpa en meter plastad frotté och tråckla fast på undersidan så blir det vattentätt.
Så kan du sova tryggt.
På så här sätt kan du ju redan nu skydda så madrassfläcken inte syns - till nästa gång du köper ny.

Händelsen är ofta kopplad till just drömmar att man tror man är på toa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in