• 1
  • 2
2011-12-11, 14:13
Medlem
Kampcats avatar
Nu har det hänt två gånger, att ordningsvakterna på Kinna Hotell påstår sig blivit angripna av gästerna. Detta i samband med julfester 2009 och nu 2011. Enligt vakterna ska, vid dessa tillfällen, flera gäster samtidigt attackerat dem.

Var på plats vid incidenten 2009 och kan säga att det var en ren lögn av vakterna. De bokstavligen pepprade en kille med batongslag när han låg på golvet i handfängsel. Människor som såg på försökte endast lugna vakterna. Ingen rörde vakterna. De var väl tvungna att motivera sitt övervåld och gjorde en anmälan.

2009 blev även en kvinna anmäld av vakterna för våld mot tjänsteman. Det enda jag vet om detta är att vakterna bröt armen på kvinnan. De var väl tvungna att göra en motanmälan.

http://www.bt.se/nyheter/mark/julfes...ur(3068682).gm
http://www.brottsportalen.se/index.p...4&crimeID=6430
http://janhelge.blogg.se/2010/januar...adshotell.html

Någon som vet vad detta handlar om. Många pratar om att vakterna där är riktiga svin. Varför får det fortsätta?
Citera
2011-12-11, 15:27
Medlem
Vad som hände i natt, eller inte hände, kanske polisen kan svara på, då det är hos dem ärendet ligger?

2009 fick en ordningsvakt fler blåmärken än den person som "pepprades" med batongslag, det tycker jag verkar motsägelsefullt.

Den tjej som nämns fick vad jag vet inte armen bruten, men ett ligament ömmade rejält.
Hon blev sedan dömd för ofredande och våldsamt motstånd, rätten fann att ordningsvakten gjorde sitt jobb på det vis jobbet skall utföras på.

Vill/vågar man inte gå till en viss krog eller ett uteställe är det väl bäst att hålla sig undan?
Citera
2011-12-11, 16:44
Medlem
Kampcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Scarred-for-Life-
Vad som hände i natt, eller inte hände, kanske polisen kan svara på, då det är hos dem ärendet ligger?

2009 fick en ordningsvakt fler blåmärken än den person som "pepprades" med batongslag, det tycker jag verkar motsägelsefullt.

Den tjej som nämns fick vad jag vet inte armen bruten, men ett ligament ömmade rejält.
Hon blev sedan dömd för ofredande och våldsamt motstånd, rätten fann att ordningsvakten gjorde sitt jobb på det vis jobbet skall utföras på.

Vill/vågar man inte gå till en viss krog eller ett uteställe är det väl bäst att hålla sig undan?

Jaså du är vakt Du är väl insatt.

Det verkar som om det är inkluderat i arbetsbeskrivningen att vakterna på Kinna Hotell ska ställa till med julbråk! Liksom tradition nu. Det står nog också där att de ska misshandla kvinnor och ljuga... - ja du vet vad jag menar med att ljuga!

Ganska säker på att det är droger inblandat vad det gäller vakterna på Kinna Hotell.
Citera
2011-12-11, 17:05
Medlem
Kampcats avatar
Samma vakt som jobbar på Kinna Stadshotell slog ut tänderna på en kille i Borås

http://www.bt.se/nyheter/boras/vakte...der(842650).gm
Citera
2011-12-11, 17:12
Medlem
Madame Zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampcat
Samma vakt som jobbar på Kinna Stadshotell slog ut tänderna på en kille i Borås

http://www.bt.se/nyheter/boras/vakte...der(842650).gm

Killens tänder slogs ut när han ramlade i gatan. Han var för packad för att ta emot sig....
Citera
2011-12-11, 17:18
Medlem
Madame Zs avatar
Citat:
Nu har det hänt två gånger, att ordningsvakterna på Kinna Hotell påstår sig blivit angripna av gästerna. Detta i samband med julfester 2009 och nu 2011. Enligt vakterna ska, vid dessa tillfällen, flera gäster samtidigt attackerat dem.

Två av dessa vakter blev inlagda på sjukhuset, så nog blev de skadade, alltid........

Citat:
Någon som vet vad detta handlar om. Många pratar om att vakterna där är riktiga svin. Varför får det fortsätta?

Well, så länge markborna inte kan hantera alkohol lär detta fortsätta.
Vuxna - åldersmässigt, men mognadsmässigt? - gapiga, tykna, störiga vinglar runt i Kinna centrum på helgerna och kan inte ta vara på sej.
Beundrar vakternas tålamod!
Citera
2011-12-11, 17:50
Medlem
Kampcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Z
Två av dessa vakter blev inlagda på sjukhuset, så nog blev de skadade, alltid........

Well, så länge markborna inte kan hantera alkohol lär detta fortsätta.
Vuxna - åldersmässigt, men mognadsmässigt? - gapiga, tykna, störiga vinglar runt i Kinna centrum på helgerna och kan inte ta vara på sej.
Beundrar vakternas tålamod!

Inlagda på sjukhus efter incidenten igår antar jag... Källa på detta? De kanske gick på fel kille som tröttnade och satte emot.
Citera
2011-12-11, 17:52
Medlem
Kampcats avatar
Citat:
Killens tänder slogs ut när han ramlade i gatan. Han var för packad för att ta emot sig....

Det brukar heta så ja... Ordningsvakter är mästare på att hitta på historier för att dölja övervåld och tjänstefel.
Citera
2011-12-11, 18:06
Medlem
Madame Zs avatar
Citat:
Inlagda på sjukhus efter incidenten igår antar jag... Källa på detta?

Du själv...eller snarare BT. Läser du inte innan du postar?
Citera
2011-12-11, 18:09
Medlem
Kampcats avatar
Citat:
Du själv...eller snarare BT. Läser du inte innan du postar?

BT kanske uppdaterar sina artiklar
Citera
2011-12-11, 18:36
Medlem
Citat:
Jaså du är vakt Du är väl insatt.

Det verkar som om det är inkluderat i arbetsbeskrivningen att vakterna på Kinna Hotell ska ställa till med julbråk! Liksom tradition nu. Det står nog också där att de ska misshandla kvinnor och ljuga... - ja du vet vad jag menar med att ljuga!

Ganska säker på att det är droger inblandat vad det gäller vakterna på Kinna Hotell.

Vakt eller gäst, du verkar ju tycka att fakta är det bästa som finns.
Du har ju redan dömt dessa vakter och då finns det väl ingen anledning för polisen att lägga massor av skattemedel på utredning?

Jag var inte på plats när detta hände, men om jag inte har helt fel var det säkert en del människor som filmade, kan vi få ta del av detta material?
Citera
2011-12-11, 19:08
Medlem
Kampcats avatar
Du va inte där, men du antyder på att någon filmat... Hmm, ok. Låter som att du antingen är vakt eller jobbar på Kinna Hotell Upp med filmerna ni som har! Självklart kan jag inte veta att vakterna gjort fel igår. Men pga historiken vad gäller vakterna på Kinna Hotell så är jag inte förvånad om de betett sig som svin denna kvällen också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in