blev jagad av en älg när jag var ute och plockade svamp, fyfan vad läskigt det var... Slängde mig under en tät gran tillslut och då gick han därifrån, fanns inga lämpliga träd att klättra upp i
Dom enda djur som anfallit mig lever i havet. Jag blev attackerad och biten av en stor barracuda när jag satt på en flytbrygga och plaskade med fötterna i ett maritimt center i Florida. Det blev ett besök hos joursjukvårdaren på plats men det rörde sig bara om ytliga bitsår.
Jag har också blivit biten av en drygt 2 meter lång citronhaj i Australien. Den bet mig när jag var på väg upp i båten efter en dykning. Samma sak här...ganska beskedliga bitmärken som lätt plåstrades om.
Jag visste att det fanns ett stim med citronhajar runt båten när jag gjorde uppstigningen men dom verkade helt lugna och ostressade. Helt plötslig skjuter en av hajarna fart och får lite tag i foten.
Citronhajar i den storleken skall man ha respekt för, dom är ofta lynniga och oförutsägbara.
Jag har blivit biten av en giftig spindel i Australien men man kan väl knappast beskylla den för att ha anfallit mig.
Som rubriken lyder, vilka vilda djur har anfallit dig?
Jag har bara haft en snok som bitit efter en pinne jag hållit fram en gång. Hoppas att få höra lite historier här nu
Blev attackerad bakifrån av en vildsint kvinna en gång. Satt på bussen och hon försökte få igång folk och sen när hon såg mig så försökte hon lägga in en stöt utan resultat. När jag äntligen klev av med två ICA kassar mat i famnen så hoppa hon på mig bakifrån och brottades cirka en 5-10 sekunder innan jag kom loss haha. Good times, good times.
En älgko ställde sig framför bilen en gång och drog åt sig öronen så jag backade snabbt undan, den gjorde ett kortare utfall och sen drog den in i skogen igen. Antagligen hade den en klav någonstanns i närheten.
Inga större erfarenheter. Katten har ju hoppat på mig vid åtskilliga tillfällen, men annars är det nog fan bara en svan som har satt efter mig. Obehagliga as!
Råkade trampa i ett tjäderbo en gång, jag fick mig en ordentlig omgång av tjäderhönan. Jag har även blivit attackerad av älgko 2 gånger. Den ena gången hade jag strax innan skjutit kalven, så det var ju förståeligt. Den andra gången var det förmodligen av politiska orsaker då jag blev attackerad när jag kom från min brevlåda med ortens borgerliga tidning.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!