2011-12-28, 02:36
Medlem
knullklassons avatar
Blev anfallen av en tärna i skärgården en gång. Den tyckte att jag kom för nära dess bo. Hemskt var det, det ska gudarna veta.
Citera
2011-12-28, 02:39
Medlem
kirrem4ns avatar
Jag har aldrig blivit anfallen men däremot blivit jagad av en älg, åsna och en hund, hur otroligt det än låter så är det sant!
Citera
2012-01-07, 16:30
Medlem
supraas avatar
Getingar/bin, häst(sparkad), hund, katt och en jävla massa kor/tjurar(?)

Det börja med att jag och några kompisar tog tåget ut till vischan , sen fick vi gå en bra bit ut ur själva "byn". Vi ser vårat mål huset men den slingrande långa jävla grusvägen gick i en omväg till huset, så vi tänkte att vi genar över kohagen så vi slipper gå runt. Sagt och gjort, vi klarar stängslet (en rev sig i handen dock) och börjar traska. Det står en klunga kossor men vi har druckit en del och vem fan är rädd för mjölkbehållare på fyra ben? När vi går närmare så börjar kossorna "jogga" mot oss, vi skiter i det, De kommer närmare och närmare och ökar hela tiden farten, så vi springer så fort som 3 halvfulla tonåringar kan och kastar oss över stängslet på andra sidan. Korna viker av precis vid staketet och vi skrattar oss lyckliga, sen fortsätter vi leriga och några öl mindre mot festen.

När vi druckit lite mer öl för vårat mod så krävde vi hämnad! Vi stena de jävla djuren så att till och med en muslim hade blivit stolt
Vi gick så klart inte in i hagen utan stod utanför, tillräckligt med sprit för att ta sig in dit igen hade vi inte med oss
Citera
2012-01-30, 16:05
Medlem
Älg- <2 meter när kon hade kalv
Vildsvin- <1 meter trängd galt på en halv-ö vid harjakt
Huggorm..
Räv- biten i armen dessvärre vid skadeskjutning(gick fram för att rädda taxen)
Citera
2012-01-30, 18:20
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrem4n
Jag har aldrig blivit anfallen men däremot blivit jagad av en älg, åsna och en hund, hur otroligt det än låter så är det sant!
På en och samma gång? Annars är det väl inte så otroligt?
Citera
2012-01-31, 11:47
Medlem
G.D.Is avatar
Har som många andra i den här tråden blivit anfallen av en svan när jag var liten ( den bet mig i handen och jag började gråta )

Blivit utsatt för ett skenanfall av en ko på Gotland, även det när jag var liten.

Blev attackerad av en gädda i en småbåtshamn, fick ett djupt sår i foten.
Citera
2012-01-31, 11:49
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
På en och samma gång? Annars är det väl inte så otroligt?
Nä det var under samma gång, händelserna var utspelat under några års mellanrum. Jag tycker då det är ganska sjukt och har inte hört någon med samma upplevelse
Citera
2012-01-31, 12:01
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Svan jävlar x antal gånger då farmor lurade med en o mata änder vid Sollentuna slott. Mött på björn i Jämtland vid Bådsjön (stavis).. men jag gled iväg som en bajskorv så det vart inget av det,dvs fåglar har oxå gett en ett helvete under sin fiske karriär men överlevt. Haft en standoff med en grävling som parkerade vid min port när jag kom hem efter krogen som jag fick vänta ut i ca 30 min,gick inte o kasta nåt mot den heller då det var massa glas bakom..
Citera
2012-01-31, 13:49
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Nä det var under samma gång, händelserna var utspelat under några års mellanrum. Jag tycker då det är ganska sjukt och har inte hört någon med samma upplevelse
Va? Missar jag nått eller? Va de på samma gång, eller va de några års mellanrum?
Citera
2012-01-31, 20:31
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Va? Missar jag nått eller? Va de på samma gång, eller va de några års mellanrum?
Jag missade såklart "inte" i den första meningen, mybad!
Citera
2012-01-31, 20:46
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Jag missade såklart "inte" i den första meningen, mybad!
Now it makes sense
Citat:
Ursprungligen postat av Berettar
Räv- biten i armen dessvärre vid skadeskjutning(gick fram för att rädda taxen)
Låter inte najs, hur jävligt bet han? Blev det några ärr?
Citera
2012-03-12, 01:17
Medlem
topgun-assholes avatar
Jag är en sann djurvän och spenderar mycket tid i det vilda, här därmed blivit attackerad av både det ena och det andra.

Fiskmås. Jag var liten och blev jagad av en kamrat in i en smal gränd. Tydligen sså satt det en fiskmås och smaskade på något där, jag kom i väldans fart och fiskmåsen hann liksom intehelt lyfta. Allt gick i slowmotion, fiskmåsen avbröt sitt försök att fly, vända om och började attackera mig. Jag ryggade undan, hade ngn godispåse i handen som jag viftade med. Attacken var över, har sedan dess hatat måsar
Sköldpadda. Under ett djupdyk så känner jag plötsligt hur en annan dykare klantigt simmar in i mig. Vänder mig om för att visa mitt irriterade ansikte men häpnar av att det är en stor sköldpadda som rammat mig. Jag vet inte om det var en attack eller bara fylle simmning av herr sköldpadda. Hen paddlade därifrån efter kollisionen.

Liten akvariefisk? Badade i vietnam vid någon klippa. Det var bara ett ställe där man kunde ta sig upp, naturligtvis bestämmde sig en liten rackarns (7 cm) fisk att jag inte fick passera. Så fort jag närmade mig så simmade den fram och gav mig små bett . Dee va riktigt intensiv och varje bett kändes som som ett halvt myggbett ungefär. Feg som man är fick jag simma en rejäl omväg för att gå upp på ett annat ställe. Attacken slutade bara för att jag kapitulerade, fisken hade dödat mig om den kunde.

Rabieshund- Går hem från bargatan på Bali i godan ro med runda fötter. Är lite vimsig så tar fel genväg, kommer in på en riktigt ruggig gata knappt upplyst. Funderar på att vända, då hör jag det hemska ljudet; en morrande hund. Ett skall och ljudet av dens tassar får mig att springa för livet. 1-2 ytterligare rabis hundra ansluter i jakten, adrennalinet är på top. Skriker givetvis "heeeelp", en indonesier sticker ut huvudet och skriker tillbaka "ruuun". Hundarna viker av efter 150-200m vid en liten korsning. tack och lov.

Apa. Var ute och åkte båt i thailand en bakisdag, solen sken och allt var hygglo. Båtmannen stanar båten, ger oss en påse med snuskiga bananer, pekar på en ö 100m från båten och säger "monkey island, no pet, swim now! back 30 minutes." Sagt och gjort, vi simmar inte till monkey island, leker med alla hundra apor. JAg väljer att grovt favorisera en apa, ger den nästan alla mina bananer och försöker liksom att vinna dens förtroende. Tanken var att jag ville ha en bild då den satt på min axel eller ngt coolt. efter 15 bananer satte herr apa sig brevid mig och chillade lite, rörde vid varandra mitt ben mot hans svans. Då tänkte jag ta beröring ett steg närmre, ska han sitta på min axel måste vi ju gå fort fram.

Så jag tar handen och smeker hans svans. Han säger inget, tittar på mig i 3-4 sekunder, lägger huvudet på sned och sen biter han mig. Chocken var total, jag blev biten av ett djur med 100 trillion sjukdomar. Synar snabbt den angripna handen; huden intakt, Yes tänker jag. Sparkar lite sand på den satans apan och simmar tillbaka till båtmannen.

orkar inte skriva den långa berättelsen om hur jag blev angripen av två sinnesförvirrade älgar. KAn sammantaffa historien med att dem knycklade till min bil lite och att jag kastade min sista snusdosa på den ena i desperat försvar. Just smart....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in