Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-22, 18:41
  #169
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
För några år sedan gick jag och kom till en gata. Det var som en riggad scen insåg jag sen; på backen en måsunge, till vänster upp på en balkong en tanta som stod och glodde och till höger på en avsatts på ett hus en stor mås (förälder till ungen skulle det visa sig).
Går försiktigt förbi ungen och då SWOSH och i ögonvrån ser jag hur mamma mås kommer helt jävla uppspärrad med stora vingar och öppen mun touchar mitt huvud och skriker ett skrik avsett att höras flera mil till sjöss i mitt öra!
Jag skriker också för jag var inte beredd typ 'HUUUÄÄÄÄ' och tar några språng därifrån.
Kollar bak och ser tanten på balkongen och fattar varför hon står där då hon ju har första parkett för att se underhållning.

Detta fick mig att skratta högt. Kunde höra skriket liksom

Själv inga större incidenter. Nyfiken grävling som dök upp i skogen och gick emot oss, vi backade för att sedan springa. Fästingar en tre ggr. Bin-geting-bromsar, som alla jagat och man får springa som en idiot. Upplever stor skräck för dessa djur och kan bli smått pinsamt eftersom dom får en att betee sig som en barnunge med viftande armar. Blivit stucken ett par gånger av getingar. Senast fick jag en innanför handsken, inte skönt! Måsar attackerade då vi befann oss för nära deras område.

En hund jag hade i koppel attackerade en annan hund vilket resulterade i en rätt sjuk syn kan jag tänka mig. Först åkte jag kana efter hunden, is och snö ute. Sedan ramlade jag och blev dragen efter hunden och blev tillslut räddad av ägaren innan hundarna hann mötas. Bröt fingertoppen och har ont fortfarande efter typ 2 år.
Citera
2016-07-22, 20:30
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Örn och varg är jag nyfiken på! Och orm, blev du attackerad av en orm!? 😰 Du måste berätta!

Var på besök hos mina släktingar för ca 13 år sedan i ett exotiskt land, de hade en örn som husdjur, jag fick hålla i den och retade upp den på något sätt oavsiktligt. Den rev mig i ansiktet med sina vassa klor och började picka på mitt ansikte. Fick ett ärr av det, det syns fortfarande i dagsläget.

Ormen - När jag var 1-2 år gammal så låg jag i mammas famn, föräldrarna hade picknik ute på vildmarken. Plötsligt så dök det upp en stor orm kamouflerad bland växterna och attackerade mig men min far tog en matgaffel och högg den rakt i huvudet. Inget som jag riktigt kommer ihåg men jag litar på deras ord ^^.

kommer inte ihåg hela berättelsen med vargen, men det har hänt, frågan är bara var, när och hur.
Citera
2016-07-22, 20:38
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Du måste vara bra duktig på att reta upp saker & ting alltså..



Fick en jävligt rolig bild i huvudet av det här.

När jag var liten så brukade jag cykla med kärringcykel och leka i ett campingläger i Tyskland och det fanns en massa bockar ute i det fria. Höll man ett relativt nära avstånd så kunde de börja attackera, då pratar vi om några meters avstånd.
Citera
2016-07-24, 21:17
  #172
Medlem
merkis avatar
Får, framför allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback