2011-12-09, 12:52
Medlem
Sjcs avatar
Vi är 4 grabbar som har ett UF-företag och vi ska göra t-shirts med tryck på. Det vi undrar är hur man gör det på billigaste sättet.
Det borde ju vara att hitta billiga t-shirts att köpa och sen gå till en affär som kan trycka texter och bilder. Då undrar jag om det finns någon affär som kan trycka billigt. Helst i Stockholmsområdet. Tack på förhand!!
2011-12-09, 13:04
Medlem
Ungföretagsamhet e ni över 18?`:P ne men gå till HM där finns det billiga vita för 50 kr st sen får folk beställa tryck. Fast idén e ju inte så originell. Hur ska ni göra den unik?
2011-12-09, 13:10
Medlem
Sjcs avatar
Ja vi är alla över 18 år, vi går sista året på gymnasiet :P Jo men det jag letade efter var en butik som kan trycka billigt. Att ha en unik idé är inget man måste ha när det gäller företagande, speciellt inte UF. Man ska inte ha nån revolutionerande affärsidé utan nåt som folk vill ha och behöver och sedan marknadsföra det på ett bra sätt
2011-12-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjc
Ja vi är alla över 18 år, vi går sista året på gymnasiet :P Jo men det jag letade efter var en butik som kan trycka billigt. Att ha en unik idé är inget man måste ha när det gäller företagande, speciellt inte UF. Man ska inte ha nån revolutionerande affärsidé utan nåt som folk vill ha och behöver och sedan marknadsföra det på ett bra sätt

När jag körde UF så uppmuntrade våra lärare oss att skapa en sån unik och ny idé som möjligt. Vi kom på en helt ny idé tyvärr blev den så jävla dyr att framställa men vi fick sålt 4-5 ex av produkten tror kostnaden att få fram den kostade typ 500 och vi sålde den för 800 kr st. Av ren nyfikenhet vilken gymnasium ni på?

Vad har ni tänkt med företaget bara sälja tryckta tröjor? Vad för tryck ska det vara?
2011-12-09, 15:20
Medlem
Sjcs avatar
Vi går på Österåkers Gymnasium i Åkersberga. Vi tänkte göra några egna tröjor med något roligt citat eller något liknande, och om man vill kan kunden välja själv vilket tryck. Detta är våran plan B, då vi från början tänkte sälja böjbara skärbrädor men vi hittade ingen bra leverantör ;p
2011-12-09, 15:40
Medlem
yeahgrrs avatar
ska det funka med att kunden ska välja själv så känns väl näthandel som enda sättet, inte fan skulle jag stå och beställa en t-shirt för senare leverans í en affär eller på en marknad eller whatever försäljningsställe ni tänker er, då måste ni antagligen ha utrustning för att pressa transfers direkt vid köptillfället...

för tryckning kan ni ta kontakt med firmor som säljer profilkläder till företag då det oftast har egna grejjer för att trycka loggor/budskap på kläderna de säljer
2011-12-09, 23:46
Medlem
vaccins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjc
Vi är 4 grabbar som har ett UF-företag och vi ska göra t-shirts med tryck på. Det vi undrar är hur man gör det på billigaste sättet.
Det borde ju vara att hitta billiga t-shirts att köpa och sen gå till en affär som kan trycka texter och bilder. Då undrar jag om det finns någon affär som kan trycka billigt. Helst i Stockholmsområdet. Tack på förhand!!

Pallra er bort till Åva och fråga efter stefan, han älskar UF och hjälpte oss att trycka upp tshirts för nästan ingenting (tror det landade på 15kr/s). PM för mer info
2011-12-11, 02:40
Medlem
prettygirls avatar
Detta hör inte hemma i Mode och livsstil utan rör frågor om företagande.
Eftersom det uppenbarligen inte lönar sig att vara snäll och flytta trådar låses denna.

Tråd låst.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in