2011-12-11, 22:50
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Ett ord så gott som något för alla som beter sig illa på nätet i skydd av anonymiteten.
Jävla idioter, ni förstör den demokratiska idén med nätet.
Men du själv är ju ett perfekt exempel på någon som "beter sig illa på nätet i skydd av anonymiteten". De flesta av dina inlägg innehåller aggressiva påhopp.
Citera
2011-12-11, 23:10
Medlem
Freedom Fighters avatar
"Näthat" är ett mantra som används av media för att bana väg för ytterligare inskränkningar i den grundlagsstadgade yttrandefriheten. Det är absolut inte något svenskt fenomen, utan förekommer i hela den västliga mediasfären.

Som jag tidigare nämnt är anonymitet en förutsättning för yttrandefrihet, då våra samhällen funkar som mjuka diktaturer, och skulle man tvingas stå undertecknad med sitt eget namn med en misshaglig åsikt som inte går tajt ihop med "demokratisk värdegrund", så finns stora risker att man stigmatiseras socialt samt blir av med sitt yrke. Detta leder till självcensur och det är vad man är ute efter, att folk ska vara så rädda för att säga vad de tycker att de helt enkelt håller käften istället. Berövar man dessa människor anonymiteten håller de flesta käften och etablissemanget är nöjda. De slipper då göra mer flagranta påhopp på yttrandefriheten och kan således komma undan med det, men utkomsten blir densamma - obekväma åsikter tystas ned.
Citera
2011-12-12, 18:47
Medlem
Ankdammsmans avatar
Personförföljelse på nyhetsplats = drev.

Personförföljelse på kultursida = kritik.

Personförföljelse på nätet = hat.
Citera
2011-12-12, 19:45
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men du själv är ju ett perfekt exempel på någon som "beter sig illa på nätet i skydd av anonymiteten". De flesta av dina inlägg innehåller aggressiva påhopp.

Bry dig inte om Navelfluff, han är journalist och kan endast tänka i hycklande termer. Hyckleri och moralisk dubbel-bokföring är själva fundamenten för svensk journalistik!

Näthat regerar!
Citera
2011-12-12, 23:59
Medlem
Allharjarins avatar
Det är de äldre generationerna som bidrar till internets förfall. Innan de kom var internet en plats för frisk, åttio-nittiotalistisk humor och en otrolig frihet som ledde till det saliga "näthatet". Sedan kom bitterfittorna och moralbögarna och började reformera vårt kära nät till den socialdemokratiska dynghög vi idag tvingats acceptera. Vad dessa svin i människokläder vill att nätet skall vara, är ett slags alternativ till jude-tv där allt är vämjeligt gosigt och tryggt.

Fittor.
Citera
2012-07-22, 23:34
Medlem
birgerburgers avatar
Det det någon som har följt debatten i norsk eller dansk media (som även de har artiklar öppna för kommentarer)? Har det förekommit någon debatt om "näthat" där öht?
Citera
2013-03-06, 19:19
Medlem
Spinkiss avatar
Jag var bara tvungen att lägga till en liten bump i den här tråden - med motivationen att jag förutspådde framtiden. Denna tråd startades som ni ser ett år innan näthatskampanjerna bröt igenom, dock känner jag mig inte särskilt glad att det blev sanning.
Citera
2013-03-06, 21:23
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinkis
Jag var bara tvungen att lägga till en liten bump i den här tråden - med motivationen att jag förutspådde framtiden. Denna tråd startades som ni ser ett år innan näthatskampanjerna bröt igenom, dock känner jag mig inte särskilt glad att det blev sanning.

Fascinerande att se hur denna term, som numera mjölkas hårt i massmedia, diskuterades redan då. En extra bonus att se hur fel Bullen hade (@#8)...
Citera
2013-03-07, 09:02
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Fascinerande att se hur denna term, som numera mjölkas hårt i massmedia, diskuterades redan då. En extra bonus att se hur fel Bullen hade (@#8)...

Ledsen att göra dig besviken men PK leder fortfarande och används allt oftare än näthat. Inte minst på Flashback.
Citera
2013-03-07, 09:10
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Ledsen att göra dig besviken men PK leder fortfarande och används allt oftare än näthat. Inte minst på Flashback.

Ja, fast nu är det ju inte Flashback det gäller utan samhällsdebatten överlag, och där är det numera no contest (PK har för övrigt aldrig använts där särskilt mycket).
Citera
2013-03-07, 09:17
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Näthatdebatten dog efter Marcus Arnesson som visade sig vara svart och sosse.

https://www.flashback.org/t2085778
Citera
2013-03-07, 10:17
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Ja, fast nu är det ju inte Flashback det gäller utan samhällsdebatten överlag, och där är det numera no contest (PK har för övrigt aldrig använts där särskilt mycket).

Nä du har rätt i att när man debatterar näthat så pratar man mer näthat än PK....
I användningen av orden är PK solklar ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in