Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-09, 05:27
  #1
Medlem
Vaknade för en liten stund sedan. Hade en oerhört konstig dröm, positivt sett. Drömmen var rätt lång, men i slutet av den så dök det plötsligt upp en blond tjej. Vi hade hamnat i någon typ av skolklass tillsammans och skulle direkt göra ett projekt med varandra. Föll pladask. Allt skedde väldigt fort och vips vaknade jag upp. Och när det hände, ville jag bara somna om och drömma om samma sak igen.

Nu i efterhand, så försöker jag komma på "vem hon är". Känner inte igen personen, men samtidigt måste det väl vara någon jag har sett, eller kan mitt undermedvetna "skapa" en helt ny person?

Och, tror ni att drömmen kan ha någon betydelse? Känner mig helt förvirrad såhär efteråt. Men samtidigt glad. Och framförallt nyfiken. Oerhört konstig känsla. Läste dock runt på nätet och såg att om man drömmer om kärlek, att man är kär, men inte är det i verkliga livet så innebär det oftast problem. Vad tror ni?
Citera
2011-12-09, 06:16
  #2
Medlem
freXers avatar
Låter som du har drömt om din dröm tjej tyvärr, liksom du har tagit ihop olika personligheter och utseende? Till en person. Förekommer rätt ofta.
Citera
2011-12-09, 14:15
  #3
Medlem
-Moon-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coverband
Vaknade för en liten stund sedan. Hade en oerhört konstig dröm, positivt sett. Drömmen var rätt lång, men i slutet av den så dök det plötsligt upp en blond tjej. Vi hade hamnat i någon typ av skolklass tillsammans och skulle direkt göra ett projekt med varandra. Föll pladask. Allt skedde väldigt fort och vips vaknade jag upp. Och när det hände, ville jag bara somna om och drömma om samma sak igen.

Nu i efterhand, så försöker jag komma på "vem hon är". Känner inte igen personen, men samtidigt måste det väl vara någon jag har sett, eller kan mitt undermedvetna "skapa" en helt ny person?

Och, tror ni att drömmen kan ha någon betydelse? Känner mig helt förvirrad såhär efteråt. Men samtidigt glad. Och framförallt nyfiken. Oerhört konstig känsla. Läste dock runt på nätet och såg att om man drömmer om kärlek, att man är kär, men inte är det i verkliga livet så innebär det oftast problem. Vad tror ni?

Ja, helt nya personer kan skapas i drömmar precis som helt nya varelser! Det är ju t ex möjligt att drömma om jätteskumma varelser som man varken sett live eller i filmer/spel. Vårt undermedvetna är verkligen kapabelt till så mycket mer än vårt medvetna och kan ju t ex också minnas detaljer som kan inkluderas i drömmar som man kanske skulle ha svårt att minnas när man är vaken och tänker efter (t ex hur ett ställe man var på för länge sen såg ut).

Det här med att din dröm skulle innebära problem tycker jag låter rätt befängt. Det är ju möjligt att drömma lite vad som helst utan att det skulle behöva betyda att man har problem. Ibland kan man ju t o m drömma att man gör hemska saker, även om man inte skulle göra det i verkligheten, och därför är det ju ganska lugnt. Vaknar man och mår dåligt av såna drömmar är det bara ett tecken på att man bryr sig och inte är psykopat.

När det gäller din dröm så var den ju positiv och du mådde bra. Därför tycker jag det finns ännu mindre orsak till oro. Glädjs istället åt att du hade en trevlig dröm!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback