• 2
  • 3
2011-12-17, 23:53
Medlem
För mig är det så att hos min moder så söker man emotionellt stöd. Om allting går jättedåligt eller man känner sig lite deprimerad så går man till henne. Pappa söker man mest upp för lösningar på praktiska problem och visdom. Älskar båda lika mycket förstås!
Citera
2011-12-18, 00:17
Medlem
thatis7tisshows avatar
Barn mellan den åldern (0-10) är väl lite mer av en morsgris. Känner väl lite mer kärlek för morsan än för farsan.

Endast min tanke.
Citera
2011-12-18, 01:30
Medlem
shitmagnets avatar
fy fan för självupptagna skitföräldrar som bråkar inför ögonen på sina barn
Citera
2011-12-19, 01:09
Medlem
billinge1992s avatar
Har så länge jag kan minnas hållt med min far i det mesta. Kan ha varit för morsan drog när jag var 6 och har vuxit upp med pappa själv sedan dess. Kan vara för min mor är lite psykad och försöker manipulera och ljuga historier om farsan :P
Citera
2011-12-26, 19:46
Medlem
Black-Jesuss avatar
Med tanke på att jag fått rätt mycket stryk av farsan så faller det naturligt att ta morsans sida. Dessutom så har farsan kort stubin och problem med aggressionen. Alltid mammas sida, oavsett om mamma skulle ha fel
Citera
2011-12-26, 21:43
Medlem
Här är det ingen som gör något. Vi bråkar aldrig inför barnen, varken jag, pappan eller den biologiska mamman. Regel no. 1. Bråk tas antingen över telefon eller när alla parter har lugnat ner sig så man kan ha en normal samtalston utan att ungarna vaknar!

Om vi får en sådan fras som "rör inte *****" så är det för att man inte får luft när man brottas och kittlas!
Citera
2011-12-26, 22:31
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Hur små är barnen? Mamman står oftast närmare barnet då hon tillbringat mer tid på att bygga upp en relation till barnet iom att mamman är den som oftast tar ut längst föräldraledighet, går ner till deltid för att kunna tillbringa mer tid med barnen, tar mest vabb.
Det du säger + att en högröstad man låter mer farligt agressiv. Barn kanske upplever att mamman är i fara. En ganska så frånvarande man som skriker på den trygga mamman upplevs som en fara.
Citera
2011-12-26, 22:54
Medlem
Intressant frågeställning, mina systrar brukar i princip alltid ta moderns parti om det är tjafs, oavsett vem som är uppsåtet till det hela!
Citera
2011-12-27, 01:41
Bannlyst
Jag vet inte, det bara är så
Mamma=trygghet.
Citera
2011-12-27, 04:05
Medlem
mutixs avatar
Detta
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
"rör inte min mamma" som du skrev är väl ett naturligt skäl.
Män är kanske mer "våldsamma"
Barn förstår inte elakheten hos kvinnor
men de förstår utagerande, höga röster, fysiska aktiviteter
och detta
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Hur små är barnen? Mamman står oftast närmare barnet då hon tillbringat mer tid på att bygga upp en relation till barnet iom att mamman är den som oftast tar ut längst föräldraledighet, går ner till deltid för att kunna tillbringa mer tid med barnen, tar mest vabb.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in