Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-12-09, 01:29
Medlem
Razputins avatar
Jag har upplevt folk som är sugna på att testa och när man väl drar fram spliffen så blir dom avskräckta och säger "nej kanske inte denna gången ändå" typ. Kom att tänka på att färskingar kanske är mer rädda för den än en fin liten pipa? Pipan ser förmodligen inte lika vulgär ut som en glödande bit papper utan mer mysig så att säga

Så jag tänkte väl att frågan skulle vara både till folk som inte röker dvs, om ni blir erbjudna att röka en spliff eller från en pipa, vilket skulle ni välja? Samt ni som har rökt tidigare, har ni upplevt detta jag pratar om? Föredrar nybörjare pipan eller spliffen?
Citera
2011-12-09, 01:45
Medlem
Kungensbordells avatar
Spliff känns mer olagligt än pipa. Det tyckte iaf jag när jag började röka så det blev mycket pipa. Så är det dock fortfarande så det kanske bara är så att jag gillar pipa mer än spliff av naturen
Citera
2011-12-09, 02:26
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Spliff känns mer olagligt än pipa. Det tyckte iaf jag när jag började röka så det blev mycket pipa. Så är det dock fortfarande så det kanske bara är så att jag gillar pipa mer än spliff av naturen
haha är du en gråhårig gammal gubbe eller? Spliff är ju bara att hålla handen "över".
Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, blir man avskräckt av en joint kanske man inte ska röka =)
Enklare för en ny att röka pipa kanske, tyckte iaf jag
Citera
2011-12-09, 02:35
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xceL
haha är du en gråhårig gammal gubbe eller? Spliff är ju bara att hålla handen "över".
Jag har faktiskt aldrig tänkt på det, blir man avskräckt av en joint kanske man inte ska röka =)
Enklare för en ny att röka pipa kanske, tyckte iaf jag

Haha nä jag är ung och kry. Vadå hålla handen över? Det kändes pundigare och fulare så jag gillade pipa bättre då det är så jävla fredligt och snällt.
Citera
2011-12-09, 09:32
Medlem
Egossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razputin
Jag har upplevt folk som är sugna på att testa och när man väl drar fram spliffen så blir dom avskräckta och säger "nej kanske inte denna gången ändå" typ. Kom att tänka på att färskingar kanske är mer rädda för den än en fin liten pipa? Pipan ser förmodligen inte lika vulgär ut som en glödande bit papper utan mer mysig så att säga

Så jag tänkte väl att frågan skulle vara både till folk som inte röker dvs, om ni blir erbjudna att röka en spliff eller från en pipa, vilket skulle ni välja? Samt ni som har rökt tidigare, har ni upplevt detta jag pratar om? Föredrar nybörjare pipan eller spliffen?

Om man vill testa ska man vara säker på vad man vill. Om man tycker spliffen ser "läskig" ut kan man lika gärna avstå?
Citera
2011-12-09, 12:37
Medlem
Man ska börja med spliff, då lär man sig rulla också.
Citera
2011-12-09, 12:40
Medlem
Endemisks avatar
Vaporizer. Ingenting annat är acceptabelt.
Citera
2011-12-09, 12:43
Medlem
Ofta man har en vaporizer som nybörjare.
Nej man ska börja röka joint sen sakta men säkert gå över till
bubblaren eller pipa
Citera
2011-12-09, 13:05
Medlem
Bättre att köra med spliff i början tycker jag, det slår inte lika hårt, så man kan känna efter hur mycket man pallar med lättare
Citera
2011-12-09, 13:09
Bannlyst
Det enda rätta för en nybörjare är bong.

Jag har märkt att folk som röker första gången gör detta otroligt dåligt, speciellt folk som inte röker cigg i vanliga fall.

Med en välpackad bong finns det ingen risk för munbloss eller annat trams som kan hindra ruset.
Citera
2011-12-09, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endemisk
Vaporizer. Ingenting annat är acceptabelt.

Hahaha! Sant!

Om de nu blir rädda för en joint så skulle de ju definitivt inte bli rädda för en maskin...
Citera
2011-12-09, 13:29
Medlem
Min polare började röka pipa/bong bara för att han inte kunde ta vanliga halsbloss på en joint
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in