Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-09, 13:38
Medlem
det tar ju längre tid att rulla osv(särskilt när man är ovan). smidigare med pipa.
sen gillar jag pipor, de ser mysiga ut
Citera
2011-12-09, 14:28
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COOLAJIMMY
Det enda rätta för en nybörjare är bong.

Jag har märkt att folk som röker första gången gör detta otroligt dåligt, speciellt folk som inte röker cigg i vanliga fall.

Med en välpackad bong finns det ingen risk för munbloss eller annat trams som kan hindra ruset.

Haha jo helt klart att det är lättare att göra det rätt där men tror dom blir fett rädda när som ser mängden rök sådär och hur den bara sugs in när andra gör det
Citera
2011-12-10, 14:06
Medlem
nynaeves avatar
Det beror nog på vilken inställning nybörjaren har. Jag drog fram bongen av gammal vana när jag introducerade det för en vän, vilket inte var så jätteuppskattat. Dels tyckte han det var lite jobbigt att förstå hur den funkade ( ) och dessutom kändes det nog lite för knarkigt för honom. Rullade en spliff istället, vilket var svårare för honom att göra fel med och dessutom mer kändes igen, det blir ju mer som att röka en vanlig cigg.
Citera
2011-12-10, 15:34
Medlem
AlmondStorms avatar
dom två gånger jag mött nybörjare har det definitivt visat sig vara mer "oskyldigt" och OK med en joint än tex. bong. helst att man rullar den så dom ser vad man stoppar i (beroende på hur väl du känner personen). En joint kan uppfattas lite skrämmande och mystisk också, men visar man dom torkade blommor från en planta som man sedan, framför dom, rullar ihop och tänder eld på så är det mkt mer troligt att dom är positivt inställda och inte skrämda av "pundar-tillbehören".
Citera
2011-12-12, 03:58
Medlem
xceLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmondStorm
dom två gånger jag mött nybörjare har det definitivt visat sig vara mer "oskyldigt" och OK med en joint än tex. bong. helst att man rullar den så dom ser vad man stoppar i (beroende på hur väl du känner personen). En joint kan uppfattas lite skrämmande och mystisk också, men visar man dom torkade blommor från en planta som man sedan, framför dom, rullar ihop och tänder eld på så är det mkt mer troligt att dom är positivt inställda och inte skrämda av "pundar-tillbehören".
är du bäng eller?
Citera
2011-12-12, 04:16
Medlem
KTM_s avatar
Nybörjare brukar vara rätt så dåliga på spliff meck. Så antar pipan är att rekomendera
Citera
2011-12-12, 04:31
Medlem
Joint är alltid att föredra om man är flera. Rörande nya användare så är set and setting betydligt viktigare än rökdon. Shesh.
Citera
2011-12-12, 04:59
Medlem
Unikos avatar
Föredrog joint i början. Som folk säger så var det lite skrämmande att ge sig in på andra grejer.

Ändrades sen när man hittade en pipa som verkligen körde på bra. Betyder inte att jag favoriserade pipor utan kunde gott ta en spliff då och då, men ändrade syn på att pipor är jävligt nice ibland.

Sen var det bong, rätt nervöst då man var med flera personer men det var bara att köra på sen hade man ännu ett härligt röksätt som man gärna valde då man hade chansen.
Citera
2011-12-12, 05:01
Medlem
lawzs avatar
Har aldrig rökt en joint i hela mitt liv och röker inte vanliga cigaretter heller. Om jag blev erbjuden skulle jag nog inte gilla bongen, men pipa och joint hade nog inte spelat någon större roll för min del. Möjligtvis att jag hellre valt jointen men isåfall för att jag inte vill suga på en pipa som någon annan dregglat på hundra gånger förut.
Citera
2011-12-14, 02:23
Medlem
AlmondStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xceL
är du bäng eller?

oja, men det var precis det jag menade. folk har ju blivit bombarderade med antidrog propaganda, så det är klart att en joint första gången är symbolisk för allt dom lärt sig, mystisk och läskig, så den symboliserar även allt det dåliga. bästa sättet att avdramatisera måste isf vara att visa hur man rullar den, och att dom får se att det enbart e en torkad växt man röker, inga badrumskemikalier.
Citera
2011-12-14, 14:20
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmondStorm
oja, men det var precis det jag menade. folk har ju blivit bombarderade med antidrog propaganda, så det är klart att en joint första gången är symbolisk för allt dom lärt sig, mystisk och läskig, så den symboliserar även allt det dåliga. bästa sättet att avdramatisera måste isf vara att visa hur man rullar den, och att dom får se att det enbart e en torkad växt man röker, inga badrumskemikalier.

Helt klart, men då kommer man samtidigt till att vissa är mer rädda för hasch än gräs, men förmodligen underlättar det att dom är med under hela rullningen. Jag minns första gången jag testade, körde joint och hemmagjord petflaske-bong då, förmodligen ligger allt i inställningen. Men som någon nämnde tidigare så kanske det har att göra med hur "Pundigt" ngnting känns dvs en bong känns nog lite mer pundigare än en pipa och en pipa känns nog till och med mindre pundig än en joint förutom om det är en majspipa typ.
Citera
2011-12-14, 15:09
Medlem
Dr.Muggless avatar
Min teori är att nybörjarna föredrar jointen. Pipa/bong/vaporizer osv känns mer pundigt (tänk crack) eftersom saker bubblar, bränner osv. Jointen känns ganska oskyldig då den förekommer i många filmer tex och person(en/erna) som rökt denna blir fnittriga av vad som påminner om en cigarett som inte har så jättepundig stämpel. Själv har jag aldrig i hela mitt liv tagit så mycket som ett enda bloss ifrån en cigarett och jointen var vägen jag tog första gången jag inhalerade cannabis. Hade då rökt en hel del vattenpipa och en del cigarrer innan. För mig har bong/pipa aldrig känts pundigt i mina ögon och gillar att ta bonghits på sina tillfällen. Pipan däremot åker sällan fram, aldrig riktigt fastnat för det, jointen är min evigt trogna vän som jag gillar att avnjuta. Hörde för några år sedan en kompis föräldrars åsikt om att de tyckte att vattenpipa var "knarkigt" i deras ögon men de visste samtidigt att det endast var tobak som de själva brukar. Så min teori är att Joint är det minst pundiga sättet om man räknar bort att äta eller på annat sätt inta oralt i annan form än rökform. Därefter följer pipa och sedan bong och sist vaporizern trots att denna är mest hälsosam. Detta är då mina åsikter, teorier och erfarenheter.

Tack och hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in