Har en längre tid - cirka sex månader - känt att jag haft en knöl på vänster sida av min rygg. Har inte tänkt något speciellt när jag väl känt den. Tänkte kanske att den försvinner om ett tag, någon hudirritation eller liknande. Men nu i morse när jag vaknade så kände jag den igen och första tanken var ju direkt cancer, men det kanske det inte nödvändigtvis måste vara.
Någon som kanske vill upplysa ett medicinskt retard som undertecknad?
Är det en "stor" knöl du har?
Har nämligen en likadan på min rygg, ganska precis nedanför skulderbladet på vänster sida. Känns inte så värst mycket, men om man slår i/på den så gör det ont Knölen har även krympt till 1/3 av storleken på 6mån~
Är det en "stor" knöl du har?
Har nämligen en likadan på min rygg, ganska precis nedanför skulderbladet på vänster sida. Känns inte så värst mycket, men om man slår i/på den så gör det ont Knölen har även krympt till 1/3 av storleken på 6mån~
Njae, man kan väl säga att den är medelstor. Det känns som att trycka på ett plommon eller nåt. Det lustiga är att man känner den som bäst när man böjer sig lite framåt. Inte så lustigt egentligen, men det är då den verkligen känns.
Njae, man kan väl säga att den är medelstor. Det känns som att trycka på ett plommon eller nåt. Det lustiga är att man känner den som bäst när man böjer sig lite framåt. Inte så lustigt egentligen, men det är då den verkligen känns.
Ahh, låter precis som den jag har på ryggen. Vet inte heller vad det är för något, har försökt trycka sönder den men har inte funkat.. hör av dig om du får reda på vad det är Tror dock inte det är något farligt..
Har en längre tid - cirka sex månader - känt att jag haft en knöl på vänster sida av min rygg. Har inte tänkt något speciellt när jag väl känt den. Tänkte kanske att den försvinner om ett tag, någon hudirritation eller liknande. Men nu i morse när jag vaknade så kände jag den igen och första tanken var ju direkt cancer, men det kanske det inte nödvändigtvis måste vara.
Någon som kanske vill upplysa ett medicinskt retard som undertecknad?
Ska för övrigt kolla upp det i morgon.
Gå till doktorn. Det kan ju vara massor med olika saker.
En varblåsa som kanske kommer utvecklas till en fistel?
Tumör är en möjlighet med med.
Låter gissningsvis som ett lipom. Är den mjuk och lite sladdrig? De kan ofta sitta lite djupare särskilt på ryggen, sitter ibland en bit in i musklerna. Är väl dock bäst att du får den kollad.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!