Svara
  • 1
  • 2
2011-12-08, 22:41
Medlem
Substans: Tjack
Dos: Ca 1,5 g. på 8 timmar.
Ålder: 19 år.

Inledning:
"Droger är skit, knarkare är äckliga, jag kommer aldrig testa knark, pundare är en samhällsplåga"
Kommentarerna har avlöst varandra och hatet mot knark har följt mig länge. Helt plötsligt sitter jag och puffar på min första spliff och rätt som det är sitter jag och drar i mig tjack. Vad hände? Om man aldrig har provat kan man inte bilda sig en uppfattning om det och någon gång måste man ju faktiskt prova. Nu tänkte jag iallafall göra min första rusrapport och berätta om första gången jag tog tjack.

Det var den 25 maj 2011, jag och min bästa polare som vi kan kalla Matilda drog in till stan och skulle käka kinamat på en restaurang. Egentligen borde jag varit hemma och plugga inför min kommande redovisning, men hade trots allt fått lön och man måste ju roa sig ibland eftersom jag hade lite cash kvar efter att betalat alla räkningar. När vi sitter där på kinahaket får jag ett sms av en gammal polare som vi kallar Erik. Han hade på senare tid gått ner i tjackträsket och jag berättade för honom ett par dagar innan att jag var intresserad av att testa någon gång. I smset skrev han skulle styra en femma tjack, som vi skulle hämta och sen komma ut till honom med, så skulle vi få prova. Först var jag skeptisk, jag hade ju trots allt ett grupparbete på universitetet dagen efter, men å andra sidan. Hur ofta får man sånna här chanser? Eftersom Matilda också ville prova så bestämde vi oss. Idag skulle det hända. Vi skulle ta tjack. Så vi fixade skjuts av min vän Anna, som inte hade den blekaste av vad jag och Matilda egentligen skulle göra.

Två timmar senare hade vi köpt tjack av den mest påtända människa jag då sett och satt nu i bilen med en femma i fickan, påväg ut till Erik. Jag hade aldrig känt mig så olaglig och bara det gav mig en kick. När vi väl är framme slängde vi till Anna en hundring och tackar för skjutsen samtidigt som Erik öppnar dörren med ett leende och vi går in. Jag hade aldrig känt mig så förväntansfull och jag kände hur pulsen ökade. Vi sätter oss alla tre i vardagsrummet och Erik lägger vant upp tre linor, varav två lite mindre till oss. Han drar i sig sin och går sedan och sätter sig vid datorn. Jag kände hur jag fick handsvett, förhöjd puls och hann tänka både en och två gånger"vad i helvete håller jag på med". Matilda, lika nervös hon ska dra sin första lina men råkar blåsa sönder den. Vi nervösfnittrar en stund, fixar till den och innan jag visste ordet av det hade hon snortat sin första lina tjack. "Nu kan jag inte balla ur" hann jag tänka. Nu ska jag ta tjack. Det är bara att köra. Spännande, men ändå så långt ifrån jag man kan komma. Så jag drar tallriken mot mig, tar sugröret, håller för min vänstra näsborre med vänsterhanden, och drar i mig den där linan. Det sved till lite i näsan och ögonen tårades. Jag lutade huvudet bakåt drog in det ytterligare. Efter en stund kände jag en hemsk smak i munnen och gick ut i köket för att skölja bort den med lite vatten.

Efter en halvtimma hade jag inte känt något och var riktigt besviken. Matilda kände inte heller något så vi säger det till Erik. Han lägger upp tre linor igen, säger att vi ska dra in det i andra näsborren och vi gör en repris av det som precis hänt. Nu var våra linor betydligt större än första gången men eftersom jag inte kände något efter första gången så förväntade jag mig inte något den här gången heller. På nått sätt kändes det lite mer underbart nu, jag lutade huvudet tillbaka en stund och sätter mig sedan med benen i kors och börjar frenetiskt skriva sms till mitt ex. Jag kommer ihåg min frustration över hur otroligt seg han var på att svara. Bombarderar honom med sms och helt plötsligt har vi djupa diskussioner. Matilda sitter och fotar sin töj i örat. Erik hade fastnat vid datorn. Jag var så inne i min telefon att jag hade glömt bort att jag var röksugen. Att jag och Jonny aldrig hade kunnat prata såhär förut! Han frågar vad jag gör, och jag svarar att jag sitter och chillar med ett par polare. Varpå han säger "jag kan sätta 1000 spänn på att du har tagit tjack". BUSTED skrev jag. Sen fortsatte vi smsa. Matilda säger att vi ska gå ut och röka, så jag lämnar telefonen och tar med mitt ciggpaket ut på balkongen. När vi kommer ut utbrister Matilda "Shit, dina pupiller är verkligen gigantiska" och ställer sig två cm ifrån mig och glor in i mina ögon, med sina äckligt stora pupiller. "Det har du med" säger jag. Sen röker vi alla tre varsin cigg, och en till, och en till. Fan vad underbart det var att röka.

När vi kommer in igen efter vår rökpaus drar vi en till lina. Nu hade vi varit hos Erik i ungefär 4 timmar. Fan vad klockan gick fort, vart hade tiden tagit vägen? Klockan var ju helt plötsligt 02.30. Jag och Matilda började prata djupt om hur bra vänner vi hade blivit på så kort tid och hur mycket vi betydde för varandra. Erik verkade ointresserad och rastlös. Så det tog inte lång tid innan han satte sig och la upp varsin lina till, bara det att den här gången tog det så himla lång tid. Vi blev lite irriterade på honom för att han tog sån tid på sig, men vi glömde det snart och fortsatte diskutera om hur mycket vi betydde för varandra. Jag kände mig så glad och klockan var snart närmare 03.30 och jag var inte ens trött! Det var så underbart. Erik blev efter många om och men klar med sitt pillande med tjacket så vi drog varsin lina ännu en gång. Jag oroade mig för att jag skulle ta för mycket, men Erik sa att det var lugnt. Rökpaus, ännu en gång. Vi hamnade i djupa diskussioner om förhållanden samtidigt som vi rökte och om jag inte minns fel satt vi där ute på balkongen och kedjerökte i nästan en timma.

Jag kände mig pigg, smsade som aldrig förr och hade otroligt engagerande samtal med Erik och Matilda. Vi började spela "jag har aldrig" fast utan att dricka nått. I stort sett bombarderade vi bara varandra med frågor. Matilda satt och tuggade på sin läpp, det såg inte klokt ut, men jag struntade i det för jag kände mig bara så jävla bra och hade ro i kroppen. Det var så himla skönt. I nästa sekund börjar Erik plocka med tjacket igen och sätter sig ännu en gång och fixar linorna. Han såg lite stressad ut, då slänger jag en blick på klockan och ser att den redan är 06.00. Bara 1 timma och 15 min kvar tills bussen skulle gå. Vart fan skulle vi ta vägen sen? Och jävlar, jag skulle ju till skolan runt 12.00. Fan! Vi var ju fullkomligt oplanerade. Jag börjar bli frustrerad på mig själv, Matilda har ännu en gång fastnat med kameran och sitter och kollar på bilder med sina tefatsögon. Jag känner hur irritationen sprider sig i kroppen, tills Erik avbryter mina tankar och säger "dom här linorna blir inte så stora, det är det sista vi har". Niiiiice, tänker jag och all irritation var som bortblåst. Jag fick välja lina först och tog den jag tyckte såg störst ut. Drog in den genom näsan, lutade mig tillbaka ännu en gång, det sved inte alls lika mycket och den känslan av stickande i näsan var bara skön. Det var så underbart. Jag kände mig som en kung (om man nu kan känna sig som det när man är tjej?!).
Citera
2011-12-08, 22:42
Medlem
Det hade börjat ljusna ute denna underbara sommarmorgon och när vi gick ut på balkongen såg vi hur dimman låg som ett täcke igenom skogen. Vi kedjerökte ännu en gång och dom blev nog rätt trötta på att jag inte kunde nöja mig med två cigg. På balkongen stannade vi ett tag och när vi kom in igen var det nästan dags att knalla till bussen. Vi plockade ihop alla grejer. Fan, jag hade inga solbrillor. Hade verkligen önskat det, men när jag tittade mig i spegeln kände jag mig riktigt snygg. Inte kunde man tro att jag hade varit vaken så länge. Skönt det var att komma ut från lägenheten, men började fundera på vad som skulle hända om någon märkte att jag hade tagit nått? Jag ansträngde mig för att se "normal" ut när vi hoppade på bussen in till stan. Väl inne i stan så hoppade jag och Matilda på en buss hem till min mamma (som var på jobbet) och sa hejdå till Erik när han tog sin buss till jobbet.

Matilda tuggade som fan på sin underläpp och jag blev irriterad på att hon såg så pundig ut och sa till henne. Varpå hon svarar "men du tuggar ju också sönder din underläpp och spänner dina käkar jättekonstigt". Jävlar tänkte jag. Och ännu mer jävlar tänkte jag när jag upptäckte att vi satt på fel buss. Vi bytte buss ännu en gång för att komma upp på stan igen, för att sedan hoppa på ytterligare en buss som skulle ta oss hem till min mammas lägenhet. Det satt en dam i medelåldern mitt emot oss på bussen och stirrade på oss. Det kan inte ha varit en trevlig syn kan jag tänka såhär i efterhand. När vi väl var inne i min mammas lägenhet efter allt bussåkande landade vi på soffan och jag satt och glodde på tv. Matilda satt och toknördade med mobilen och fortsatte tugga på läppen. Vilket jag förmodligen också gjorde. Men var så nöjd med att jag inte kände mig varken hungrig eller trött. Kände mig också riktigt snygg kommer jag ihåg. Emellanåt gick det som elektriska stötar genom min kropp och när jag berörde min hud fick jag rysningar. Det var riktigt skönt, speciellt när jag rev mig själv i hårbotten. När klockan närmade sig 12-tiden åkte Matilda till en gemensam kompis och jag åkte till skolan. Vi gjorde grupparbetet men jag kände hur jag började sacka ihop och var inte riktigt närvarande. Men jag sa till mina studiekamrater att jag var bakfull och att jag trodde jag började bli sjuk.

Efter två timmar på universitetet blev jag hämtad av Matilda och vår polare, som skjutsade upp oss på stan. Jag började må mindre bra, svetten sprutade om mig minst sagt och det kändes som att hjärtat skulle skjuta ut ur kroppen på mig. Jag började frysa och svettas om vartannat. Kände mig så otroligt flottig i ansiktet. När jag och Matilda satt på bussen hem sa vi knappt ett ord till varandra och jag försökte koncentrera mig på att se så normal ut som möjligt, och hoppades på att jag inte skulle träffa någon jag kände. När jag sitter på bussen skickar Erik sms och ber mig och Matilda att komma in till stan på kvällen, för en repris. Jag och Matilda beslutar oss för att åka skiljas åt, fräscha upp oss och sen höras. Vi klev av bussen och jag gick hem till mig. Kände ett visst obehag och ville helst av allt bara gå och lägga mig. När jag kommer innanför dörren går jag raka vägen in i duschen och när vattenstrålarna nuddar min hud går rysningarna genom min kropp, aldrig har det varit så underbart att duscha.

Jag gjorde mig iordning, bad Matilda komma över. Lånade cash av pappa (sa att jag skulle in och äta middag med mina pluggkompisar) för att kunna köpa tjack till kvällen. Avtändningen hade avtagit en aning. Snart hade jag och Matilda ännu en tjack-kväll att se fram emot och mitt adrenalin började återigen pumpa när vi begav oss mot bussen in till stan ännu en gång.
Citera
2011-12-08, 22:55
Medlem
ojskis avatar
Har du dragit fler gånger efter den natten, och hur ofta i så fall? F.ö intressant läsning som var värt en fyra
Citera
2011-12-08, 23:02
Medlem
trosfuktarns avatar
Riktigt skön känsla. Känner igen pratet om att det blir inga "värre" droger än röka, sen sitter man där mer tyngre saker. Men som sagt måste man testa saker för att veta vad det är
Senast redigerad av trosfuktarn 2011-12-08 kl. 23:17.
Citera
2011-12-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojski
Har du dragit fler gånger efter den natten, och hur ofta i så fall? F.ö intressant läsning som var värt en fyra

Efter den gången körde jag ett tjackrace på 3 dagar. Sen blev det ca 2-3 dagar i veckan och höll på så nästan hela sommaren.

Tack!
Citera
2011-12-11, 03:41
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caremina
Efter den gången körde jag ett tjackrace på 3 dagar. Sen blev det ca 2-3 dagar i veckan och höll på så nästan hela sommaren.

Tack!

Har tjackat påverkat dig negativt? Socialt, studerande etc..
Citera
2011-12-11, 04:02
Medlem
unleash82s avatar
1,5 g på 8 timmar!?

Det måste varit ordentligt bankat?

Mvh
Citera
2011-12-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Har tjackat påverkat dig negativt? Socialt, studerande etc..

Var precis i slutet av terminen jag började tjacka, men hann med en redovisning som gick åt helvete för att jag hade AT. Efter den kände jag mig ganska busted (ska skriva en rusrapport om det inom kort) och struntade i att gå till skolan de sista två veckorna. Fördelen med att plugga och gå på tjack är kanske att man kan plugga dygnet runt i stort sett, men jag kan ju inte säga att man presterar speciellt bra.

När jag gick på tjack var och varannan dag under sommaren skärmade jag ju av mig från min familj, så hade i stort sett ingen kontakt med dom där ett tag. Inte heller mina "rena" vänner hade jag kontakt med eftersom jag inte ville att dom skulle veta nått just då, ville inte heller att dom skulle prova och dras ner i skiten. Däremot har jag nu kontakt med familjen igen och de flesta vännerna. Hände också några gånger att jag sjukskrev mig från sommarjobbet, mest för att jag såg ut som ett vrak och inte ville ha AT på jobbet. Samtidigt så lärde jag känna mycket nya människor, både på gott och ont.
Citera
2011-12-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
1,5 g på 8 timmar!?

Det måste varit ordentligt bankat?

Mvh

Det var riktigt fultjack.
Citera
2012-01-26, 23:24
Medlem
Hysteri90s avatar
Du får 4/5 linor av mig!

Jag kunde verkligen sätta mig in i din text!
Citera
2013-05-30, 19:24
Medlem
MrWalross avatar
Fan jag hoppas ni särade för gossen erik, han verkar vara en cool snubbe.
Citera
2013-05-31, 02:20
Medlem
Hur ofta tar du nu för tiden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem